Doodstraf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 okt 2004 22:59

Ik zou de herinvoering van de doodstraf in Nederland een goede aanleiding vinden om dit land terstond te verlaten. Immers, Oostenrijk, Zwitserland en Italië zijn ook landen waar ik het uit zou houden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 okt 2004 05:04

Optimatus schreef:Ik zou de herinvoering van de doodstraf in Nederland een goede aanleiding vinden om dit land terstond te verlaten. Immers, Oostenrijk, Zwitserland en Italië zijn ook landen waar ik het uit zou houden.

Heb je dan iets op je geweten?

Pieter Bel

Berichtdoor Pieter Bel » 13 okt 2004 08:37

Socrates schreef:
Pieter Bel schreef:
Napoleon schreef:kleine onderbouwing?

God stelde de doodstraf in Israel in en volgens mij is Christus ook God, duzzz...

Dat is wel een beetje kort door de bocht... waarom zou hij anders zeggen 'Wie zonder zonden is werpe de eerste steen'? (klein voorbeeldje...) Hij was zelf zonder zonden dus als hij zo 'voor' de doodstraf was geweest had hij die vrouw zelf wel even gestenigd...

Zegt Christus tegen degenen die over anderen zeggen dat ze zondig zijn, ander context dus.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 13 okt 2004 09:58

Nee hoor, de vrouw was zondig, Hij niet, dus Hij had haar kunnen stenigen.

Overigens zou ik met Optimatus mee emigreren, ik zou niet in Nederland willen wonen, wanneer de doodstraf opnieuw ingevoerd zou worden, puur vanwege de aard van de doodstraf. Dat gaat (momenteel) volledig tegen mijn principes (waarden en normen zo u wilt) in.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 okt 2004 10:13

caprice schreef:
Optimatus schreef:Ik zou de herinvoering van de doodstraf in Nederland een goede aanleiding vinden om dit land terstond te verlaten. Immers, Oostenrijk, Zwitserland en Italië zijn ook landen waar ik het uit zou houden.

Niet dat ik weet. Maar ik wens niet in een land te wonen waar ook in mijn naam (de doodstraf wordt namens het Nederlandse volk) de doostraf wordt opgelegd en voltrokken. Telkenmale dat er iemand door de Nederlandse staat wordt vermoord, wordt het volk met weer een moord belast. Daar pas ik voor!

Overigens, Floefloe, waar ga jij dan heen, als je emigreert?

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 13 okt 2004 10:19

caprice schreef:

:mrgreen: :lol: :mrgreen:

Optimatus:
Niet dat ik weet. Maar ik wens niet in een land te wonen waar ook in mijn naam (de doodstraf wordt namens het Nederlandse volk) de doostraf wordt opgelegd en voltrokken. Telkenmale dat er iemand door de Nederlandse staat wordt vermoord, wordt het volk met weer een moord belast. Daar pas ik voor!

Vermoord moet veranderd worden in gedood. Ga eerst maar eens het verschil lezen in het woordenboek tussen moorden en doden.

Mag ik raden waar jij geen emigreert als de doodstraf in NL. wordt ingevoerd? De VS :wink:
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Pieter Bel

Berichtdoor Pieter Bel » 13 okt 2004 10:20

Floefloe schreef:Nee hoor, de vrouw was zondig, Hij niet, dus Hij had haar kunnen stenigen.

Overigens zou ik met Optimatus mee emigreren, ik zou niet in Nederland willen wonen, wanneer de doodstraf opnieuw ingevoerd zou worden, puur vanwege de aard van de doodstraf. Dat gaat (momenteel) volledig tegen mijn principes (waarden en normen zo u wilt) in.

Goed lezen!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 okt 2004 10:30

Tabitha schreef:
caprice schreef:

:mrgreen: :lol: :mrgreen:

Optimatus:

Vermoord moet veranderd worden in gedood. Ga eerst maar eens het verschil lezen in het woordenboek tussen moorden en doden.[/qupte]

Ik heb niet voor niets vermoord neergezet. Iemand doelbewust van het leven beroven is moord.

Tabitha schreef:Mag ik raden waar jij geen *Edit optimatus: GEEN? Je bedoelt NIET* emigreert als de doodstraf in NL. wordt ingevoerd? De VS :wink:

Uiteraard niet. Ik zat te denken aan Oostenrijk, Zwitserland of Italië.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 okt 2004 11:19

Optimatus schreef:
Aragorn schreef:
Optimatus schreef:Volgens mij beschreef Christus een ideaalbeeld...

Huh? Wanneer dan?

Met de opmerking: keer de andere wang toe.
Dat was een ideaalbeeld van hoe mensen eigenlijk zouden moeten leven.

Ja, als mensen onderling. Dus dat ik, wanneer jij mij een laffe streek levert, me niet ga wreken, maar kwaad met goed vergeldt.

Maar ik geloof nooit dat het bedoeling van die uitspraak was om alle vorm van strafrecht af te schaffen, en dat lijkt me ook bijzonder onwenselijk.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 okt 2004 21:26

Optimatus:

Vermoord moet veranderd worden in gedood. Ga eerst maar eens het verschil lezen in het woordenboek tussen moorden en doden.[/qupte]

Ik heb niet voor niets vermoord neergezet. Iemand doelbewust van het leven beroven is moord.

Een moordenaar doelbewust laten leven na een moord zodat hij weer kan moorden in jouw naam kan wel?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 okt 2004 21:35

Hoezo in mijn naam moorden? Dat doet hij op persoonlijke titel, niet in naam van het Nederlandse volk in tegenstelling tot rechtspraak. Graag lezen en dan pas schrijven.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 okt 2004 21:39

Als je kiest om niet voor de doodstraf te zijn en zo'n iemand te laten leven en weer in de maatschappij terug te plaatsen kan die persoon dus weer moorden en dan is het ook in jouw naam. Hij loopt o.a. door jouw weer vrij rond en kan zo dus in jouw naam weer moorden.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 okt 2004 21:41

Optimatus schreef:
caprice schreef:

Over moord gesproken... Dan had je al lang weg moeten zijn, als ik aan die massamoord op ongeboren kinderen denk. Zij krijgen ook de doodstraf. Waarom? Omdat ze er zijn. Dat is hun misdaad. Iemand die andere mensen vermoordt gaat na enkele jaren cel vrijuit terwijl die kinderen in de moederschoot, wat de veiligste plaats moet heten, verbrijzeld en in stukken verwijderd worden. Op dat onmenselijke gedrag zou de doodstraf moeten staan.
Laatst gewijzigd door caprice op 13 okt 2004 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 okt 2004 21:43

Dat is een totaal misplaatste opmerking.

Hij wordt niet veroordeeld tot het plegen van een nieuwe moord.
En als iemand wegens moord wordt veroordeeld, betekent dat niet dat hij het na tien jaar weer zou doen. Als iemand wegens diefstal wordt veroordeeld, betekent dat niet automatisch dat hij na vijf maanden weer uit stelen gaat.

En in antwoord op Caprice: abortus is iets gruwelijks. Auf jedem Fall. Maar in sommige gevallen onvermijdelijk.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 13 okt 2004 21:54

Memmem schreef:Als je kiest om niet voor de doodstraf te zijn en zo'n iemand te laten leven en weer in de maatschappij terug te plaatsen kan die persoon dus weer moorden en dan is het ook in jouw naam. Hij loopt o.a. door jouw weer vrij rond en kan zo dus in jouw naam weer moorden.

Iederéén die vrij rondloopt kan moorden. Wie zegt dat een veroordeelde moordenaar moordlustiger is dan jij en ik? 'In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst' ben ik dan geneigd te zeggen...

Terug naar “Archief”