jas schreef:Ik heb niks tegen homo's hoor, hoewel ik het zelf gelukkig niet ben, want dan heb je het niet makkelijk. Zeker niet in de reformatorische kerken. Je zegt, het is de Heere een gruwel. Dat zijn oudtestamentische wetten. In diezelfde wetten staat ook vanalles over man en vrouw, wanneer ze het wel of niet mogen doen, of je het met je tante mag doen, enz. Waar het om gaat is dat God promiscue gedrag afkeurt, verwerpt, ja gruwelijk vindt. We zien dat duidelijk terug in de geschiedenis van Somom en Gomorra. De mannen daar maakte het niet uit of ze het met een man of met een vrouw deden. Als ze maar seks konden hebben. Die waren dus verblind door wellust. Ja, dat gedrag is God zeker een gruwel. Maar als we bijv. naar het nieuwe testament kijken, heeft de apostel het over het gebruik tegen nature. Wel beste michel, als jij homo bent, dan is het tegen nature om het met een vrouw te doen. En als je losbel, eh lesbo bent, is het tegen nature om het met een man te doen. Ik weet ook wel, dat God ze man en vrouw schiep. Desalniettemin komt homoseksualiteit ook bij dieren voor, al is dit door de rechterflank der ger. gezindte jarenlang ontkend. Het is echt zo. Bovendien, waar is tegenwoordig nog de noodzaak om de wereld te bevolken? Daar kun je ook wel vraagtekens bij zetten. Voortplanting is niet meer zo onontbeerlijk als in de begintijd hoor. Toen moest de aarde nog helemaal bevolkt worden, maar dat is nu niet meer echt nodig. In elk geval, ik acht op grond van de Schrift niet bewezen dat homofilie in Gods ogen gruwelijk is.
Romeinen 1
26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
Ikzelf ben ook lid van de PKN. Als er bij ons in het dorp een homohuwelijk zou worden ingezegend ben ik direct weg. Dit is namelijk weldegelijk een gruwel in God's ogen, ook in het nieuwe testament wordt dit benadrukt.
Verder ben ik dik tervreden met mijn huidige kerk.
Groet Rene