Orgel spelen in andere gemeenten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 okt 2004 23:23

jas schreef:Ik weet een goede oplossing. Ga gewoon de gemeentezang begeleiden op een triangel en laat elke week een andere gemeentelid dat doen. Zo komt iedereen aan de beurt en dat orgel willen we eigenlijk toch al niet meer. Dan zijn we daar ook meteen van af.

Dan scheelt een hoop onderhoudskosten... :P

Ik ben het met Jas eens. Als organist doe je het sowieso al nooit goed (hoewel ik me niet kan voorstellen hoe je hele noten nog erger kunt maken) en je bent altijd mikpunt van kritiek of je wordt op handen gedragen.

Zeg Joepie, heb je ooit een doopdienst van familie in een andere gemeente bezocht?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 okt 2004 00:48

Heej Jas, goed idee om dat orgel te dumpen ;)

Optimatus ---> Ik geef je groot gelijk. Ik heb altijd gehoord dat je van je hobby je werk moet maken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 okt 2004 16:30

wh schreef:En ik ben het er natuurlijk al helemaal niet mee eens als dat ook nog
eens een kerk of gemeente is waar je aan een dienst meewerk waar
een boodschap word gebracht die niet overeen komt met wat de Bijbel
ons leer, dus die dienst in de parochie zou ik maar overslaan :wink:

We wachten nog steeds op onderbouwing van deze stelling. Is de Oud-Katholieke kerk een kerk waar de Bijbel wordt misbruikt? En zo ja, op welke gronden dan?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 okt 2004 23:32

WH, weet je precies wat de OKK voor leer enzo heeft?

Ik ken nogal wat mensen die de fout maken de OKK met de RKK over 1 kam te scheren :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 okt 2004 00:20

En dat probeer ik - als PKN lid met sympathie voor de OKK - ook al de hele tijd te benadrukken. De OKK is niet de RKK.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2004 11:00

Ik weet het (sinds kort)

Voor school moesten we een kerkdossier van 6 opgekregen kerken aanleggen door informatie te verzamelen en een voorganger van elke gemeente te onderviewen, later moesten we een portrettenreeks maken over hoe gemeenteleden in hun kerk staan, ook weer n.a.v. interviews...

De OKK stond ook op ons lijstje en zodoende weet ik er nu een hoop meer van :)

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 15 okt 2004 11:07

Marnix schreef:Heej Jas, goed idee om dat orgel te dumpen ;)

Soms sta je er versteld van hoe achterlijk mensen kunnen reageren, moeten we jou nu nog wel serieus nemen , Marnix? Als je van plan bent om steeds van die irritante opmerkingen tussendoor te maken, dan is voor mij de aardigheid er compleet af!!!
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2004 11:19

haha.

Soms sta ik versteld hoe serieus sommige mensen op een grapje in kunnen gaan... ik zet die knipoog er niet voor niets achter.

Ach ik had wel van je verwacht dat je niet zo goed tegen grapjes kan ;) Ik maakte het grapje ook niet voor jou hoor :)

Het was trouwens niet mijn idee maar dat van Jas... :)

Ik hoop dat ik je forumplezier niet al te zeer heb beschadigd.

Mijn excuses, ik zal nooooit meer grapjes maken :)

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 15 okt 2004 11:45

Sommige grapjes zijn gewoon misplaatst, en die van jou sloeg gewoon nergens op. Ik vind dat je gewoon voorzichtig moet zijn, het is een forum over geloofszaken, over elementen van persoonlijke levens, en als er dan een sfeer gecreëerd wordt die niet serieus is, dan kunnen mensen dus ook dichtklappen, en kun je het dus voor heel veel verpesten.

(Bovendien is je reactie redelijk kinderachtig :roll: )
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 15 okt 2004 12:33

Marnix schreef:haha.

Soms sta ik versteld hoe serieus sommige mensen op een grapje in kunnen gaan... ik zet die knipoog er niet voor niets achter.

Ach ik had wel van je verwacht dat je niet zo goed tegen grapjes kan ;) Ik maakte het grapje ook niet voor jou hoor :)

nee, je maakte dat grapje niet voor alex maar voor mij, is het niet?
maar ik reageerde niet. viel tegen hè? :wink:
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 okt 2004 20:47

Hey Marnix, welke OK Parochie en dito voorganger heb je geïnterviewd?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2004 01:11

jas schreef:
Marnix schreef:haha.

nee, je maakte dat grapje niet voor alex maar voor mij, is het niet?
maar ik reageerde niet. viel tegen hè? :wink:

Inderdaad.... viel me wel erg tegen.. was ie nou nog niet ironisch genoeg? :D

[quote="Alex"]Sommige grapjes zijn gewoon misplaatst, en die van jou sloeg gewoon nergens op. Ik vind dat je gewoon voorzichtig moet zijn, het is een forum over geloofszaken, over elementen van persoonlijke levens, en als er dan een sfeer gecreëerd wordt die niet serieus is, dan kunnen mensen dus ook dichtklappen, en kun je het dus voor heel veel verpesten.

Tja gezien jou gevoel voor humor over bepaalde zaken moet ik inderdaad voorzichtig zijn met het maken van grapjes. Af en toe een grapje in al die serieuze gesprekken is denk ik wel goed... daar hoef je niet van dicht te klappen.

Gelukkig kan de persoon naar wie de grap gericht is het wel waarderen... Dus trek het jezelf vooral niet teveel aan ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2004 01:16

Optimatus schreef:Hey Marnix, welke OK Parochie en dito voorganger heb je geïnterviewd?

Het was een groepsopdracht... ik heb alles wel doorgelezen maar had zelf een ander interview. Het interview was met de voorganger van de OKK in Kampen. Voor de latere opdracht hebben we de organist (en man van voorgangster) van de St. Wilibrordus-parochie in Arnhem geinterviewd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 okt 2004 01:21

Weet je zeker dat het niet Amersfoort was? Daar staat namelijk wel een voorgangster (Ps. G.C.G. Verhey-De Jager). In Arnhem staat Ps. Feenstra Jr....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2004 11:19

Hm ik heb het stuk nog eens even doorgelezen... Ik vermoed dat ze wel wel leidende taken in de kerk heeft en misschien ook wel eens voorgaat maar niet de Pastor van de kerk is. De man die we doorvoor interviewden heet de Winter.

Terug naar “Archief”