mening over Oud Gereformeerde Gemeenten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 16 apr 2004 11:09

Het Weermannetje schreef:Zodra jij leert zien dat je een zondaar bent, dan leef je denk ik niet zo vrolijk meer verder. Dat bedoelen ze met sober leven bij de OGG.
dan weet je dat er een verlosser is die jouw zonden wil dragen, vind ik meer een reden om vrolijk te zijn :lol:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 apr 2004 11:13

Het Weermannetje schreef:Zodra jij leert zien dat je een zondaar bent, dan leef je denk ik niet zo vrolijk meer verder. Dat bedoelen ze met sober leven bij de OGG.

Nee, daarmee bedoelen ze dat je matig moet zijn in alles en je dus niet in weelde (grote mercedessen, dure hoeden, dikke sigaren) en overmaat (veel zuipen) moet leven, zoals Paulus ook zei.

Zo! Wie kwam er hier uit de OGG? Jij niet weermannetje... :mrgreen:

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 11 okt 2004 23:55

Ik weet niet of jijd at ook vind, maar als je mag weten dat je een zondaar bent, dan heb je zondenbesef en dan mag je ook beseffen dat God voor je zonden is gestorven. Dan mag je blij zijn, dat je daar in dit leven bent achtergekomen en dan mag je vrolijk zijn. ER staat ook duidelijk in de Bijbel dat er een tijd is om te huilen en een tijd om te lachen.
Ik mag weten dat je dan gelukkig mag zijn, dat God je bij alles wil helpen en dat er nog redding is en dan ben je niet somber. En alles moet met mate ja, maar dat wil ook niet zeggen dat je sober moet leven, God wil ook dat je van het leven geniet, maar dat je alles tot eer van Hem doet.

Terug naar “Archief”