Jas,
Hoe krijgt een mens vergeving van zonden?
Hoe wordt een mens verzoend met God?
Klaas
Moderator: Moderafo's
joepie schreef:
Maar, aangezien God wist wie zich tot Hem zou bekeren, dus wie Hij behouden heeft, uitverkoren, zou je inderdaad ook kunnen zeggen dat het alleen voor de uitverkorene is.
Klaas schreef:Jas,
Klaas
Sabra schreef:Niet uit de hoogte; ik zie dat er hier vaak wordt gezegd: ik vind, ik denk etc. Waarom niet de bijbel laten spreken, ipv een eigen uitleg proberen te vinden om de bijbelse boodschap in jouw/jullie/mijn straatje te laten passen.
Sabra schreef:Niet uit de hoogte; ik zie dat er hier vaak wordt gezegd: ik vind, ik denk etc. Waarom niet de bijbel laten spreken, ipv een eigen uitleg proberen te vinden om de bijbelse boodschap in jouw/jullie/mijn straatje te laten passen.
jas schreef:joepie schreef:
Maar, aangezien God wist wie zich tot Hem zou bekeren, dus wie Hij behouden heeft, uitverkoren, zou je inderdaad ook kunnen zeggen dat het alleen voor de uitverkorene is.
Ja daág. Dit is dus een regelrechte remonstrantse stelling. Dat God de mens uitverkoren heeft op grond van een voorgeziene bekering of geloof.
Dit is echt niet de vrijgemaakt leer Joepie, ga maar eens met je predikant praten. Maar ik heb het ff gehad.
jas schreef:Klaas schreef:Jas,
Klaas
Klaas, volgens mij is al lang duidelijk hoe ik daar over denk. Maar ik leg het graag nog eens uit hoor. Vergeving van zonde ontvangt een mens door het Offer wat Jezus gebracht heeft, nl. Zichzelf. Doordat Hij de zonde van de mens op Zich heeft genomen zal die mens op Gods tijd vergeving van zonden ontvangen. Dat is de rechtvaardigmaking. Is er nou verschil tussen vergeving van zonden en verzoening? Ja, doch ik zou er niet graag een twistpunt van maken. Zoals ik het zie, worden door de vergeving der zonden op grond van Christus Borgwerk dus de zonden vergeven. (de term drukt precies uit wat ze ook bedoelt te zeggen). Door verzoening, wordt die gerechtvaardigde mens weer in zijn heerlijke staat van voor de val teruggebracht. Hij ontvangt weer Gods Beeld, wordt daardoor dus een nieuwe mens. Ik moet je zeggen, dit alles kan wel naar de weldaden die de mens van God in de wedergeboorte ontvangt, gescheiden worden, in tijd vindt die scheiding niet plaats. Zo gauw een zondaar wedergeboren is, is hij alle weldaden in Christus deelachtig.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten