een betere titel van deze topic zou ik overigens vinden:
waarom is God de ware God.
Moderator: Moderafo's
Meschianza schreef:Dat Jezus hier op aarde geleeft heeft, en een bijzondere man was die wonderen deed is geschiedkundig wel bewezen dacht ik.
surfer schreef:een betere titel van deze topic zou ik overigens vinden:
waarom is God de ware God.
Koss schreef:
nou ik denk dat deze titel voor deze topic goed genoeg is
vooral als ik in andere topic's lees dat er een aantal zijn die stellig vast houden dat het christendom DE waarheid bevat
en de rest niet....
dan had ik toch op zijn minst verwacht dat er hier wel een paar goede argumenten voor zouden zijn
maar het christendom is maar EEN religie
1 van velen
niets meer en niets minder
ieder die zijn/haar religie boven die van een ander zet
of zelfs verder gaat en alle andere religies afdoet als verafgoding is erg kortzichtig (om het maar mild uit te drukken)
ik zeg niet dat het christendom fout is
maar ik zeg wel dat het fout is om te beweren het eenige waare woord te hebben
ieder mens ervaart religie en het goddelijke anders
dus voor ieder is de waarheid anders...
FrankB schreef:Ik heb al eens in een andere topic gezegd dat ik geen geloof hecht aan de bewering dat Jezus voor onze zonden is gestorven en dat dit mijn inziens een verzinsel van Paulus is geweest om een door hem gecreeerde religie (het christelijk geloof) op uit te bouwen. Hoe kan iemand die een dikke 2000 jaar geleden is gestorven de zonden van mensen die nadien zijn gestorven wegenemen? Je zou alleen door Jezus in de hemel kunnen komen. Hoe zit het dan met al diegenen die voor Zijn dood zijn overleden? Was God zo eenzaam dat hij dacht "weet je wat, ik stuur mijn zoon naar beneden, hij sterft voor de zonden van de mensen en nadien komen al hun zieltjes in mijn hemel, wordt het eindelijk een beetje gezellig"? Als ik de laatste bijdrage lees bevestigd dat mijn idee nog meer.
Bij andere religies wordt je op je daden/handelingen beoordeeld, bij het christendom maken je daden schijnbaar weinig uit, Christus is toch al voor je zonden gestorven. Lekker makkelijk.
Of zie ik dit te simplistisch? En geen antwoorden als "het was niet iemand, het was Jezus, de zoon van God" want dat is geen antwoord maar een dooddoener.
En daar geeft Paulus alles voor op? Zijn status binnen zijn volk als schriftgeleerde? Lees wat hem allemaal overkomen is als gevolg van zijn geloof, dat liegt er niet om. Geen mens kiest daarvoor als er niet wat beters tegenover staat.Ik heb al eens in een andere topic gezegd dat ik geen geloof hecht aan de bewering dat Jezus voor onze zonden is gestorven en dat dit mijn inziens een verzinsel van Paulus is geweest om een door hem gecreeerde religie (het christelijk geloof) op uit te bouwen.
Nog erger, ook de mensen die voordien gestorven zijn.Hoe kan iemand die een dikke 2000 jaar geleden is gestorven de zonden van mensen die nadien zijn gestorven wegenemen? Je zou alleen door Jezus in de hemel kunnen komen. Hoe zit het dan met al diegenen die voor Zijn dood zijn overleden?
Nee, dan lees je maar heel selectief wat er op dit forum gezegd wordt. Bij andere godsdiensten kun je zalig worden door bepaalde dingen te doen en andere te laten. Als je in Christus gelooft moet je AL het slechte in jezelf nalaten. Als er een religie is waar je tegelijkertijd makkelijker en moeilijker zalig wordt dan de andere religies, dan is het de christelijke.Bij andere religies wordt je op je daden/handelingen beoordeeld, bij het christendom maken je daden schijnbaar weinig uit, Christus is toch al voor je zonden gestorven. Lekker makkelijk.
FrankB schreef: Hoe kan iemand die een dikke 2000 jaar geleden is gestorven de zonden van mensen die nadien zijn gestorven wegenemen? Je zou alleen door Jezus in de hemel kunnen komen. Hoe zit het dan met al diegenen die voor Zijn dood zijn overleden?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten