Optimatus schreef:kabouter schreef:Misschien had ik beter kunnen zeggen dat hij het toelaat.
Maar God 'regelt' toch deze wereld? De 2e wereldoorlog was er niet geweest als God het niet wilde toch?
Ik geloof niet in een God die wil dat er zes miljoen joden per veewagen naar de gaskamer werden gereden.
optimatus,
ik ben (zoals je mischien weet) van de zomer naar brazillie geweest. We gingen op een avond met een geblindeert busje richting het centraal station. Daar gingen we een bezoek brengen aan de straatkinderen. Echt vreeselijk wat je daar te zien krijgt. Kinderen met wazige ogen, gedwelmt door de terpetine renden naar je toe, en vlogen je om je hals. Aan de rechterkant van mij lagen een paar straatkinderen, op een kartone doos, te bibberen van de kou. We hebben daar een poosje rond gelopen en beetje gek gedaan met die kinderen. Tot dat op een gegeven moment een straatkind voorstelde om te bidden. We zijn in een groep gaan staan, en hebben samen gebeden tot onze en hun liefde volle Vader die in de Hemel is!
Op dat moment besefte ik dat de rotzooi, armoede, verdriet in deze wereld niet komt door God. Maar door ons zelf, en de duivel. Ze hadden helemaal niks, echt niks maar toch vertrouwde ze op hun Vader in de hemel die ook voor hen zorgt!
God IS goed.
Zie ik verkondig U
grote blijdschap die al de volken wezen zal!