verschil in kerken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Napoleon
Moderator

Re: verschil in kerken

Berichtdoor Napoleon » 07 okt 2004 20:33

just_mary schreef:Het wordt gewoon vandaag of morgen de knoop doorhakken en ervoor gaan, waar dan ook voor, want in beide kerken geloof ik dat God aanwezig is en er ware gelovigen zijn. Maar ja, afscheid (afstand) nemen is moeilijk... Maar het zou toch gek zijn als je allebei christelijk bent en toch niet samen kunt leven?

zoek anders een gemeente die "er een beetje tussenin zit", zodat het verschil voor beiden niet zo groot is. poldermodel, zogezegd :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

just_mary
Mineur
Mineur

Re: verschil in kerken

Berichtdoor just_mary » 07 okt 2004 21:13

Napoleon schreef:zoek anders een gemeente die "er een beetje tussenin zit", zodat het verschil voor beiden niet zo groot is. poldermodel, zogezegd :)

Ja, hebben we ook al aan gedacht, maar welke? In iedere kerk is weer wel wat en ja, het maakt gewoon niet zoveel uit. Ook is het praktisch niet zo goed mogelijk. Samen een kerk zoeken door er samen catechisatie te volgen kan niet. En we zijn bovendien ook niet zo shopperig. Te 'lui' voor. Misschien zijn we gewoon nog niet hard genoeg eraan aan t werken. :(

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 okt 2004 18:29

Misschien kun je er met een pastorale hulpverlener (binnen of buiten jullie kerk) eens over praten.
Verder zou ik toch gaan kerkshoppen, tijdschriften en internet bestormen!

caprice

Berichtdoor caprice » 08 okt 2004 19:58

Een vriendin heb ik (nog) niet, maar vraag de Heere wel om iemand die Hem mag vrezen en dienen.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 okt 2004 20:03

essie schreef:Verder zou ik toch gaan kerkshoppen, tijdschriften en internet bestormen!

ik vind vooral dat eerste nog al raar klinken, waar ga je voor naar de kerk, voor een relatie met een persoon of met God?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 08 okt 2004 22:08

johannes1 schreef:
essie schreef:Verder zou ik toch gaan kerkshoppen, tijdschriften en internet bestormen!

ik vind vooral dat eerste nog al raar klinken, waar ga je voor naar de kerk, voor een relatie met een persoon of met God?

het klinkt ook raar, maar het is wellicht wel een optie als je op zoek bent naar een kerk waar je allebei God kunt dienen.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 okt 2004 12:13

Daar doelde ik ook op. Kerk shoppen is een breed begrip. ik ddenk dat wanneer je samen verder wilt ook samen een kerk moet vinden waar je je beide in thuis vvoelt. Daarmee zeg ik niet dat het iets is wat je zomaar doet zoals jij mijn inziens suggereerd!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 okt 2004 18:42

Ik denk dat twee verschillende kerken wel kunnen werken, Ben zelf hervormd en mijn wederhelf komt uit de gereformeerde gemeenten.

Mijn vrouw voelde zich niet zo thuis in de GG maar in onze verkeringstijd gingen we toch echt wel om en om naar elkaars kerk toe. Uiteindelijk zijn we toen terecht gekomen in een hervormde kerk waar ook bonds dominees kwamen. Toen er sprake was van een kinderavond ( men speelde met dat idee) zijn we overgestapt naar een andere wijkgemeente (gewoon hervormd convensioneel ) waar wij het nu allebie naar de zin hebben.

Het contact met mijn schoonouders is niet zo goed (lees gewoon oppervlakkig ) door de bemoeizucht in onze verkeringstijd (we waren al in de 23 + fase ) we mochten wel bij elkaar op bezoek op kamers maar we mochten niet met elkaar op vakantie in een tent. (mijn ouders stonden op dezelfde camping ( om maar eens te zeggen als ik gemeenschap wou hebben met mijn vrouw doe ik dat liever op een kamer dan in eeen tent , niet dat we gemeenshap hebben gehad , daar niet van ) Verder zijn we behoorlijk tegengewerkt toen mijn vrouw zich liet uitschrijven uit de kerk. Ik zal maar niet vertellen wat er is gebeurd maar het was niet echt christelijk wat ze gedaan hebben )

wat mij het meest irriteerd is dat onze wensen niet gerespecteerd werden qua geloofswijze, kerk, en zelfs gedwarsboomd. Ik respecteer hun keuze in hun geloof wel ook al kan ik me daar niet in vinden.

van het begin af aan waren we het er alle twee over eens dat een geloof en een richtlijn belangrijk was ook met het oog op eventuele kinderen in de toekomst , daar hebben we in onze verkeringstijd aan gewerkt en ik denk dat dat essentieel is. of je nu hervormd, bond of gereformeerde gemeente lid bent , wordt dat is belangrijk.

Terug naar “Archief”