Berichtdoor Spons » 20 okt 2004 18:42
Ik denk dat twee verschillende kerken wel kunnen werken, Ben zelf hervormd en mijn wederhelf komt uit de gereformeerde gemeenten.
Mijn vrouw voelde zich niet zo thuis in de GG maar in onze verkeringstijd gingen we toch echt wel om en om naar elkaars kerk toe. Uiteindelijk zijn we toen terecht gekomen in een hervormde kerk waar ook bonds dominees kwamen. Toen er sprake was van een kinderavond ( men speelde met dat idee) zijn we overgestapt naar een andere wijkgemeente (gewoon hervormd convensioneel ) waar wij het nu allebie naar de zin hebben.
Het contact met mijn schoonouders is niet zo goed (lees gewoon oppervlakkig ) door de bemoeizucht in onze verkeringstijd (we waren al in de 23 + fase ) we mochten wel bij elkaar op bezoek op kamers maar we mochten niet met elkaar op vakantie in een tent. (mijn ouders stonden op dezelfde camping ( om maar eens te zeggen als ik gemeenschap wou hebben met mijn vrouw doe ik dat liever op een kamer dan in eeen tent , niet dat we gemeenshap hebben gehad , daar niet van ) Verder zijn we behoorlijk tegengewerkt toen mijn vrouw zich liet uitschrijven uit de kerk. Ik zal maar niet vertellen wat er is gebeurd maar het was niet echt christelijk wat ze gedaan hebben )
wat mij het meest irriteerd is dat onze wensen niet gerespecteerd werden qua geloofswijze, kerk, en zelfs gedwarsboomd. Ik respecteer hun keuze in hun geloof wel ook al kan ik me daar niet in vinden.
van het begin af aan waren we het er alle twee over eens dat een geloof en een richtlijn belangrijk was ook met het oog op eventuele kinderen in de toekomst , daar hebben we in onze verkeringstijd aan gewerkt en ik denk dat dat essentieel is. of je nu hervormd, bond of gereformeerde gemeente lid bent , wordt dat is belangrijk.