Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 okt 2004 11:45

Ikke21 schreef:Waarschijnlijk is het percentage niet kerkelijke jongeren (die vaak wel sex voor het huwelijk hebben) groter dan het percentage jongeren die wel kerkelijk zijn.
Daardoor komt ook de gemiddelde leeftijd van 16-18 jaar.

wat??????????

me broertje had een meisje van 15 die moest trouwen in de klas

me zusje nu een meisje van 14

wil je zeggen dat dit zo is?????????

geloooof et nooit, dankzij de pil en andere rotzooi blijft het meeste voor de buitenstaanders verborgen!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 okt 2004 11:49

Wat? Meisjes van 15 en 14 die moesten trouwen? Dat is wel erg zot..

Los van het feit dat ik het bizar vind dat kinderen van die leeftijd al aan seks doen, is het helemaal achterlijk dat ze dan ook nog moeten trouwen. Dat gaat echt nergens over.

Maar ik geloof wel dat het percentage bij christelijke jongeren niet veel lager zal liggen nee.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 07 okt 2004 11:54

paprikameisje2 schreef:
Ikke21 schreef:Waarschijnlijk is het percentage niet kerkelijke jongeren (die vaak wel sex voor het huwelijk hebben) groter dan het percentage jongeren die wel kerkelijk zijn.
Daardoor komt ook de gemiddelde leeftijd van 16-18 jaar.

wat??????????

me broertje had een meisje van 15 die moest trouwen in de klas

me zusje nu een meisje van 14

wil je zeggen dat dit zo is?????????

geloooof et nooit, dankzij de pil en andere rotzooi blijft het meeste voor de buitenstaanders verborgen!!

Helemaal mee eens. Misschien dat procentueel gezien het aantal onder kerkelijke jeugd juist hoger is (omdat er daar minder van zijn tov niet-kerkelijke jongeren). Ik wil ze (kerkelijke jongeren die voor het huwelijk met elkaar naar bed gaan) de kost niet geven, dan heb ik denk ik een beste lap grond nodig om ze te bergen :lol:.

Toch triest dat jongeren van 14, 15 jaar al experimenteren met dat soort dingen. Als zo'n meisje van 14 zwanger is, dan vraag ik me af of de ouders wel voorlichting gegeven hebben? En wie kan opdraaien voor de opvoeding van het kind (als dat er komt)?
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 07 okt 2004 12:21

Ik ben bang, dat ongeacht kerkerlijk of onkerkelijk zijnde, die pubers heel goed weten waar ze mee bezig zijn. je belandt natuurlijk niet per ongeluk bij elkaar in bed, en ze weten heus wel dat ze op dat moment niet aan het touwtje springen zijn. Anders zouden ze immers wel echt touwtje springen.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 07 okt 2004 12:24

gemiddelde leeftijd van eerste keer sex is inmiddels verlaagd naar 13 hoor.

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 07 okt 2004 12:28

moppie schreef:gemiddelde leeftijd van eerste keer sex is inmiddels verlaagd naar 13 hoor.

Klopt, laatste cijfers die ik van NISO-Rutgersgroep zag, lagen rond het 12e en 13e levensjaar.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 okt 2004 12:31

Starfish schreef:Hallo allemaal,

Ik wil me eerst even voorstellen voordat ik een reactie geef op de stelling 'seks voor het huwelijk, mag dat?'
Ik ben Starfish, 19 jaar en ik kom uit Noord-Brabant. Hiervoor zwerfde ik veel op de site van het tijdschrift 'yes'. Maar ik vond dat ik verder moest kijken dan alleen de yes site. Vandaar dat ik hier ben beland.
O ja, nog een klein vraagje: vanaf welke kerken zijn de meeste forumbezoekers hier lid?
Ik zal hier trouwens niet al te vaak te vinden zijn want ik internet meestal tijdens m'n werk.

Dit is trouwens tevens ook een testje of ik weet hoe alles een beetje werkt. Ieder forum heeft toch weer z'n eigen dingetjes. (dus als er iets fout is gegaan met het plaatsen van mijn reactie, mijn excuses?)

Waar ik me in de discussie 'seks voor het huwelijk, mag dat?' (erg interessante discussie trouwens!) over verbaas, is dat zoveel mensen tegen seks voor het huwelijk zijn terwijl de gemiddelde leeftijd dat een jongen/meisje ontmaagd wordt toch rond de 16-18 jaar ligt.
Iemand die mij hier antwoord op wil/kan geven?

Groetjes,

paprikameisje lees ff waar mijn stukje betrekking op had

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 07 okt 2004 12:57

RECI-TATIVO schreef:
moppie schreef:gemiddelde leeftijd van eerste keer sex is inmiddels verlaagd naar 13 hoor.

Klopt, laatste cijfers die ik van NISO-Rutgersgroep zag, lagen rond het 12e en 13e levensjaar.

jemich, op mn 13e was ik nog geen eens aan zoenen toe... :shock:
Gevoelens gingen niet veel verder dat kriebeltjes in de buik bij het zien van die leuke jongen uit havo-5, haha
En toen ik later zoende, vond ik het zo vies dat ik het de komende 4 jaar niet meer gedaan heb, :mrgreen:

Tis echt shocking wel. Volgens mij worden kinderen echt door de hitkrant-achtigen en de tv, films etc vroeg met seks in aanraking gebracht.
WAnt in die tijd keek ik nauwlijks films, ja, free willy ofzo en pipi langkous. 8) Tijdschriften ook niet.
Alleen de wat ruige buurt waar ik opgroeide had wel een btje invloed, met seksistische geintjes en zoenexpirimenten enzo. Maar verder ben ik heel beschermd opgegroeid.

Toch wel erg, dat seks is verworden tot een consumptieprodukt. Voor velen, niet voor iedereen gelukkig.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 okt 2004 12:57

Ikke21 schreef:
Starfish schreef:Hallo allemaal,

Ik wil me eerst even voorstellen voordat ik een reactie geef op de stelling 'seks voor het huwelijk, mag dat?'
Ik ben Starfish, 19 jaar en ik kom uit Noord-Brabant. Hiervoor zwerfde ik veel op de site van het tijdschrift 'yes'. Maar ik vond dat ik verder moest kijken dan alleen de yes site. Vandaar dat ik hier ben beland.
O ja, nog een klein vraagje: vanaf welke kerken zijn de meeste forumbezoekers hier lid?
Ik zal hier trouwens niet al te vaak te vinden zijn want ik internet meestal tijdens m'n werk.

Dit is trouwens tevens ook een testje of ik weet hoe alles een beetje werkt. Ieder forum heeft toch weer z'n eigen dingetjes. (dus als er iets fout is gegaan met het plaatsen van mijn reactie, mijn excuses?)

Waar ik me in de discussie 'seks voor het huwelijk, mag dat?' (erg interessante discussie trouwens!) over verbaas, is dat zoveel mensen tegen seks voor het huwelijk zijn terwijl de gemiddelde leeftijd dat een jongen/meisje ontmaagd wordt toch rond de 16-18 jaar ligt.
Iemand die mij hier antwoord op wil/kan geven?

Groetjes,

paprikameisje lees ff waar mijn stukje betrekking op had

heb ik gedaan, heb ff opnieuw de nieuwe feiten navoren gebracht, dat het jonger is gemiddeld.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 okt 2004 13:59

oke duidelijk

barry rab
Verkenner
Verkenner

leeftijd

Berichtdoor barry rab » 07 okt 2004 14:40

Ik ben van mening dat heel veel mensen die hier een reactie geven heel makkelijk kunnen zeggen dat doe ik niet enz enz
als je 15 of 16 bent dan denk nog niet geheel volwassen, toen ik zelf zo jong was dacht ik ook aan uitgaan alchohol drinken en een meisje versieren.
Eerder denk ik dat er een taak bij de ouders ligt, je kunt beter voorlichten over sex iets wat in kerkelijke kringen meestal aan de school wordt overgelaten.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 07 okt 2004 14:44

Ik vind het echt schande dat mensen op zo'n vreselijk jonge leeftijd al aan seks doen. Dat is gewoon abnormaal in mijn ogen. Ik was op 13 jarige leeftijd helemaal niet toe aan een vriendje, en op mn vijftiende ook nog niet. Laat staan in seks hebben. brr, moet er niet aan denken. Nee, dan probeer ik liever rein te blijven voor God voordat ik het huwelijk inga. Hoe moeilijk dat ook zal zijn.

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 07 okt 2004 14:53

oke het is ook triest dat mensen op hun 13 al seks hebben, gister vertelde mijn vrouw dat bij haar op school een leerling van 14 een kind kreeg.
Dat is ook erg, alleen geef ik aan dat het best begrijpelijk is, misschien niet zo voor meisjes dan voor jongens.

En de media speelt hierin een grote rol

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 okt 2004 15:01

Haha, dat klinkt echt alsof iemand even die minimum leeftijd verlaagd heeft. :mrgreen:

Verschil met vroeger is natuurlijk wel dat kindern ook steeds sneller volwassen worden, zowel geestelijk als lichamelijk.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 07 okt 2004 17:03

Ik speelde op mijn 13e volgens mij nog met autootjes :mrgreen:

Terug naar “Archief”