Moderator: Moderafo's
joepie schreef:groenrondballetje schreef:Paulus schrijft over samenwonen en seks: "het is goed als een man een meisje in huis neemt, maar laat hij zich dan beheersen..."
en over seks en het huwelijk: "... en als een man zich niet kan beheersen, laat hij dan met haar trouwen..."
Waar haal je dat vandaan? En welke vertaling is dit?
Dus waar staat het in de Bijbel.
jacob schreef:Ik wil wel een leuk feestje er om heen hebben. het belangrijkste is nu gewoon zo snel mogelijk het huis uit. Trouwen kan altijd nog
Frans schreef:God zegt over getrouwde stellen dat ze niet uit elkaar mogen gaan!!!
(ik ben heel blij dat ik getrouwd ben, en niet daarvoor heb samengewoond!!!)
Loonatick schreef:Frans schreef:God zegt over getrouwde stellen dat ze niet uit elkaar mogen gaan!!!
(ik ben heel blij dat ik getrouwd ben, en niet daarvoor heb samengewoond!!!)
Iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft.
Ik ga later ook niet trouwen, maar samenwonen.
Lalage schreef:Trouwen is veel veiliger. Je hebt dan veel meer kans dat je partner bij je blijft en je zult meer vechten voor je uit elkaar gaat. Verder hebben de meeste mensen langer nagedacht over of ze willen trouwen dan over of ze willen samenwonen en dat maakt het een meer doordachte keuze.
Het enige tegenargument: geen geld. Maar als je geen geld hebt om te trouwen, heb je waarschijnlijk ook geen geld voor een fatsoenlijk huis.
butterfly schreef:Ik bedoel als je samenwoont, leer je elkaar wel beter kennen en als je opeens het huwelijk ingaat ken je elkaar amper en moet je nog aan elkaar wennen (dan zie je elkaars frustraties). Of zie ik dat nu verkeerd?
Ik vind het trouwens wel erg lastig, want als je samen gaat wonen is de kans op verleiding (geslachtsgemeenschap) erg groot, zoals Acire al vertelde. En ik vind dat sex voor het huwelijk niet kan om onduidelijkheid uit de weg te gaanIk denk dat ik me aansluit bij Groenrondballetje
Aragorn schreef:butterfly schreef:Ik bedoel als je samenwoont, leer je elkaar wel beter kennen en als je opeens het huwelijk ingaat ken je elkaar amper en moet je nog aan elkaar wennen (dan zie je elkaars frustraties). Of zie ik dat nu verkeerd?
Het is wel ietwat gechargeerd zo ja.
Ik vind het trouwens wel erg lastig, want als je samen gaat wonen is de kans op verleiding (geslachtsgemeenschap) erg groot, zoals Acire al vertelde. En ik vind dat sex voor het huwelijk niet kan om onduidelijkheid uit de weg te gaanIk denk dat ik me aansluit bij Groenrondballetje
Wat voor onduidelijkheid?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten