Het gaat me niet alleen om dit topic JacobH. Maar God zoals jij Hem al eerder hebt omschreven e.d. raakt mij niet. Daar kan ik niet in geloven.
Bookman, is het gek dat het me raakt.
Moderator: Moderafo's
Bookman schreef:maar dat mag je hier wel helemaal niet zeggen denk ik.
kurtyo schreef:Het gaat me niet alleen om dit topic JacobH. Maar God zoals jij Hem al eerder hebt omschreven e.d. raakt mij niet. Daar kan ik niet in geloven.
Bookman schreef:parsifal schreef:kurtyo schreef:Goed, ik heb de eerste twee pagina's gelezen en liep me zo op te vreten dat ik geen zin had om verder te lezen...
Een heerlijk lesje 'kerkgeschiedenis' en lesjes in dogma's, vastgeroeste, onbijbelse tradities.
Verhaaltjes over een verterend vuur en dergelijke, daar red je levens mee. Als God echt zo is, dan is hij voor mij geen liefde, dan geloof ik liever in een andere God dan die van jullie (Bookman, Caprice, JacobH, e.d.)
Soms moet je het met de God doen Die er is. Wat betreft de Waarheid is er weinig te kiezen. Waar ik trouwens moeite mee heb is de uitspraak "Buiten Christus is God een verterend vuur" Hij is dat ook in Christus. Lees eens wat er allemaal met Christus is gebeurd en lees eens hoe alles van de oude mens dood moet.
Van harte mee eens dat God ook in Christus een verterend Vuur is, maar dat mag je hier wel helemaal niet zeggen denk ik.
jacobH schreef:kurtyo schreef:Het gaat me niet alleen om dit topic JacobH. Maar God zoals jij Hem al eerder hebt omschreven e.d. raakt mij niet. Daar kan ik niet in geloven.
ja ja kurt. jij creert een eigen god. Die vooral lief tegen jou moet zijn en bij jou zo ongeveer alles door de vingers moet zien.
ik weet het. Helaas zo'n god bestaat niet.
God heeft nu eenmaal de eigenschap dat Hij is wie Hij is. En niet maakbaar is door welk schepseltje dan ook.
Sabra schreef:Bookman schreef:Ik kan me doodergeren aan mensen die zaken zoals bijvoorbeeld het dogmatische stuk van de verkiezing en de verwerping totaal omverwerpen.
Ik haat dit, en wil dit even kwijt. Waarom moet alles kapot? Waarom moet de Heere hier zo nodig alleen maar als een lieve God afgeschilderd worden. Nogmaals mensen die dit doen daar kan ik 0,0 respect voor opbrengen. Verdiep je eens wat meer in Gods Woord! Dan zou REMOWEB misschien ooit nog in REFOWEB kunnen veranderen. Dit is niets dan (veelal) Remonstrantse rotzooi
Bookman
Juist. Maar dat kan ook wederzijds.
Als ik de bijbel lees, dan lees ik niet over een uitverkiezing zoals die in verschillende dogma's staat verwoord. Ook lees ik niet over de verwerping, zoals jij die bedoelt.
Dan kun jij wel heel gefrustreerd worden, maar dat heeft geen zin. En wat is alles kapot maken. Als iets niet bijbels is, dan snap ik niet dat jij dat graag in stand wilt houden. Jij verkracht als het ware de boodschap van God. Hiermee doe je God onrecht aan en denk jij het beter te weten dan God zelf.
En over dat in de bijbel verdiepen, doe dat zelf eens.
parsifal schreef:kurtyo schreef:Goed, ik heb de eerste twee pagina's gelezen en liep me zo op te vreten dat ik geen zin had om verder te lezen...
Een heerlijk lesje 'kerkgeschiedenis' en lesjes in dogma's, vastgeroeste, onbijbelse tradities.
Verhaaltjes over een verterend vuur en dergelijke, daar red je levens mee. Als God echt zo is, dan is hij voor mij geen liefde, dan geloof ik liever in een andere God dan die van jullie (Bookman, Caprice, JacobH, e.d.)
Soms moet je het met de God doen Die er is. Wat betreft de Waarheid is er weinig te kiezen. Waar ik trouwens moeite mee heb is de uitspraak "Buiten Christus is God een verterend vuur" Hij is dat ook in Christus. Lees eens wat er allemaal met Christus is gebeurd en lees eens hoe alles van de oude mens dood moet.
Markie schreef:Dat klopt idd.De Heere is geen verterend vuur voor Zijn kinderen.Alleen denken sommigen daar al bij te horen door het geloof maar aan te nemen.Dat is een wezenlijk verschil met het reformatorische gedachtengoed!
kurtyo schreef:jacobH schreef:kurtyo schreef:Het gaat me niet alleen om dit topic JacobH. Maar God zoals jij Hem al eerder hebt omschreven e.d. raakt mij niet. Daar kan ik niet in geloven.
ja ja kurt. jij creert een eigen god. Die vooral lief tegen jou moet zijn en bij jou zo ongeveer alles door de vingers moet zien.
ik weet het. Helaas zo'n god bestaat niet.
God heeft nu eenmaal de eigenschap dat Hij is wie Hij is. En niet maakbaar is door welk schepseltje dan ook.
Sodemieter eens gauw op. Jij weet helemaal niets van mij, en al helemaal niets van mijn geloofsleven. Jij durft jezelf christen te noemen? Laat me niet lachen.
Ik creer geen eigen God, ik ben op zoek naar God. Hij moet niet lief zijn, wel eerlijk en rechtvaardig. Hij moet niet iets door de vingers zien... Waar basseer je dat nu weer op?
Ik hoef geen maakbaar godje....
Markie schreef:Dat klopt idd.De Heere is geen verterend vuur voor Zijn kinderen.Alleen denken sommigen daar al bij te horen door het geloof maar aan te nemen.Dat is een wezenlijk verschil met het reformatorische gedachtengoed!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten