Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 okt 2004 12:19

wh schreef:
jas schreef:
Jas schreef:Tja, ik vind toch ook dat je met een paard niet aan het avondmaal kunt komen. Straks komen ze op een olifant, dan is het einde helemaal zoek.

Motormuis schreef:ik kan om veel dingen lachen, maar om op deze manier om te gaan met de heilige tafel van God, vind ik niet handig. Of ga je ook nog serieus reageren?

Ik spot niet met het avondmaal als instelling van God hoor. Trouwens, zoveel heiligs zie ik er niet meer aan. Wel veel schijnheiligs. Overigens best interessant of een paard ontheiligend zou zijn. Wel eens over nagedacht dat er ook dieren in de ark zaten?

Wat een zinloze reactie!!!!!!
Laten we maar snel terug gaan naar het onderwerp :!:

Niet zo zinloos als jij denkt jongeman. De ark wordt vaak voorgesteld als voorbeeld van Christus. Worden er in Christus ook dieren behouden, dat is de strekking van mn opmerking.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 05 okt 2004 12:21

dat is wel off-topic Jas. Dus of andere discussie openen of laten rusten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 okt 2004 12:24

parsifal schreef:dat is wel off-topic Jas. Dus of andere discussie openen of laten rusten.

You'r right. :roll:

Pieter Bel

Berichtdoor Pieter Bel » 05 okt 2004 12:58

Dus een paard aan het avondmaal of niet is het verschil tussen GG en GGiN volgens jas? Hij vindt het niet nutteloos namelijk... :roll:

On-topic: Men zou ook eens moeten kijken of alle geruchten die men hoort als voorgaande wel waar zijn. En volgens mij is dat niet zo.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 05 okt 2004 13:04

Hoe kunnen we dat controleren?

Ik heb wel eens met een meisje uit de ger. gem. in Ned. gePB't. Ze wilde naar een andere kerk, maar ze kon niet communiceren met haar ouders, omdat haar ouders het niet over het geloof willen hebben, aangezien je dan een praatgeloof hebt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 okt 2004 14:34

Kaw schreef:Ik heb wel eens met een meisje uit de ger. gem. in Ned. gePB't. Ze wilde naar een andere kerk, maar ze kon niet communiceren met haar ouders, omdat haar ouders het niet over het geloof willen hebben, aangezien je dan een praatgeloof hebt.

:?:

Wat is een praatgeloof nouweer? Ik ben redelijk bekend in die kringen, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Communiceren ware gelovigen dan via telepathie ofzo?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 05 okt 2004 15:14

Aragorn schreef:
Kaw schreef:Ik heb wel eens met een meisje uit de ger. gem. in Ned. gePB't. Ze wilde naar een andere kerk, maar ze kon niet communiceren met haar ouders, omdat haar ouders het niet over het geloof willen hebben, aangezien je dan een praatgeloof hebt.

:?:

Wat is een praatgeloof nouweer? Ik ben redelijk bekend in die kringen, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Communiceren ware gelovigen dan via telepathie ofzo?

Die term komt uit het boek "Een christenreis" van Bunyan, naar ik meen. Je kunt gewoon praten hoor, alleen niet over je geloof.

caprice

Berichtdoor caprice » 05 okt 2004 15:27

Praat dan maar over het gemis er van en hoe dat opgelost kan worden.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 05 okt 2004 15:35

caprice schreef:

Praat dan maar over het gemis er van en hoe dat opgelost kan worden.

Ik weet echt niet meer wie het is. Het is uit de begintijd van mijn aanwezigheid bij refoweb.

michel vh

Uitverkiezende genade

Berichtdoor michel vh » 05 okt 2004 21:08

Mijn beste medereizigers op reis naar de nimmereindigende eeuwigheid,

Met belangstelling en verbazing heb ik de diverse postings over dit onderwerp gelezen. Wat mij daarbij vooral opvalt is de invalshoek die door velen wordt gekozen. Veel postings zijn gebaseerd op een persoonlijke mening. Begrijpelijk, maar veel belangrijker is wat de Heilige Schrift over het 'aanbod van genade' ons te zeggen heeft. Het lijkt er op dat er twee zaken met elkaar verward worden, te weten: het Evangelie en de soevereine uitverkiezing.

De Here Jezus heeft bevolen het Evangelie te verkondigen aan alle creaturen, wat tot op de dag van vandaag gelukkig nog steeds mag gebeuren. De souvereine uitverkiezing echter is en blijft een eenzijdig Gods werk. Als deze uitverkiezing weg wordt genomen als peiler, dan is er geen reden om God te smeken om zijn uitverkiezende genade en dus zou iedereen zalig worden. Wie op dit laatste toch vertrouwt, zal ter ure van zijn sterven een vreselijk oordeel wachten!

caprice

Berichtdoor caprice » 05 okt 2004 21:15

De mens wil veel te graag op de troon van God zitten en begint vaak met de uitverkiezing. Maar laten we eens aan de andere kant beginnen. De opdracht 'Bekeert U!'.
Doe het maar. Werk maar totdat je erbij neervalt. Des te eerder zal je er achter komen dat je het niet kunt en dat er een Ander nodig is. Een Borg voor je schuld en een Middelaar tussen God en je ziel.

De soevereine uitverkiezing Gods is geen muur, maar een poort...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 05 okt 2004 21:56

jas schreef:Trouwens, kent hier iemand ds. Radeztky?

Die van die mars..? :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Uitverkiezende genade

Berichtdoor jas » 05 okt 2004 22:02

michel vh schreef:Mijn beste medereizigers op reis naar de nimmereindigende eeuwigheid,

Met belangstelling en verbazing heb ik de diverse postings over dit onderwerp gelezen. Wat mij daarbij vooral opvalt is de invalshoek die door velen wordt gekozen. Veel postings zijn gebaseerd op een persoonlijke mening. Begrijpelijk, maar veel belangrijker is wat de Heilige Schrift over het 'aanbod van genade' ons te zeggen heeft. Het lijkt er op dat er twee zaken met elkaar verward worden, te weten: het Evangelie en de soevereine uitverkiezing.

De Here Jezus heeft bevolen het Evangelie te verkondigen aan alle creaturen, wat tot op de dag van vandaag gelukkig nog steeds mag gebeuren. De souvereine uitverkiezing echter is en blijft een eenzijdig Gods werk. Als deze uitverkiezing weg wordt genomen als peiler, dan is er geen reden om God te smeken om zijn uitverkiezende genade en dus zou iedereen zalig worden. Wie op dit laatste toch vertrouwt, zal ter ure van zijn sterven een vreselijk oordeel wachten!

Hoewel ik het geheel eens ben met de leer van de uitverkiezing, en ik ook je posting wel begrijp, heb ik wel een maar. Waar staat dat wij moeten smeken om uitverkiezende genade? Dan gaat het alleen om ons eigen hachje. Wij zouden beter bidden om het met God eens te mogen worden, dat we Zijn Recht lief mogen krijgen. Want in Zijn Recht wordt God namelijk verheerlijkt ongeacht of wij behouden worden of verloren gaan.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 okt 2004 22:07

Race406 schreef:
jas schreef:Trouwens, kent hier iemand ds. Radeztky?

Die van die mars..? :mrgreen:

Ja hij had heel wat in zn mars, dat wel.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 05 okt 2004 22:23

Motormuis schreef:Ben een tijdje weggeweest van Refoweb, maar kan het toch ff weer niet nalaten om hier te reageren.2) Ik ben laatsts naar de GGiN buiten verband geweest, een doopdienst bij dominee Wink. Daar wordt letterlijk gezegd: "Als er nog 1 kind uitverkoren is, dan mogen we blij zijn " (er werden 10 kinderen gedoopt.....). Verder was de preek echt heel erg, ik was perplex.

Ha Motormuis! Welkom terug in de community of de dierb're Refomeppers.... :mrgreen: Hoe zit het nu met onze fusie? :lol:
Ds. Wink is toch van de GGiN binnen verband? En dan toch preken bij een buiten verbandgemeente? Wat is dan het nut geweest dat ze uit het verband stapten.... Van dit soort dingen word ik zo ontzettend moe.... :cry:
"Laat de kinderen tot mij komen, en verhindert ze niet!" Er staat gelukkig niet: Laat 1 van de 10 kinderen tot mij komen, en verhindert de rest..."
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “Archief”