ik zou me wijselijk stil kunnen houden.. maar ik denk dat het niet wijs is. Ik wil ff inhoudelijk terug komen op je reactie.
Ik kan me doodergeren aan mensen die zaken zoals bijvoorbeeld het dogmatische stuk van de verkiezing en de verwerping totaal omverwerpen.
Jammer dat je dit zo moet verwoorden. Als je nou zou zeggen dat je het jammer vindt dat niet alle mensen hier op refoweb standaard de 3 of weet ik hoeveel formulieren onderschrijven.. oke, dan kunnen we je begrijpen.
1 En Hij zeide tot de discipelen: Het kan niet wezen, dat er geen ergernissen komen; doch wee hem, door welken zij komen;
2 Het zoude hem nuttiger zijn, dat een molensteen om zijn hals gedaan ware, en hij in de zee geworpen, dan dat hij een van deze kleinen zou ergeren.
3 Wacht uzelven. En indien uw broeder tegen u zondigt, zo bestraf hem; en indien het hem leed is, zo vergeef het hem.
4 En indien hij zevenmaal daags tegen u zondigt, en zevenmaal daags tot u wederkeert, zeggende: Het is mij leed; zo zult gij het hem vergeven.
Jezus zegt, dat jij je niet moet ergeren! ergeren is iets verkeerts. je kan verdriet hebben om iets. Ergeren ontstaat uit ons eigen ik. (dat ook wel te zien is aan je hoeveelheid "ik's" die je begruikt hebt in je stukje). Ik lees nergens bij jou dat bij jou Gods belang op het spel staat. Nee je zou graag willen dat iedereen standaard jou leer onderschrijft, want ja... jij onderschrijft wel de 3 formulieren van eenigheid. Ik hoop echt dat iedereen hier op refoweb God mag leren kennen in zijn volheid, (misschien op de manier van jou formulieren).
Ik haat dit, en wil dit even kwijt.
Waarom moet alles kapot? Waarom moet de Heere hier zo nodig alleen maar als een lieve God afgeschilderd worden. Nogmaals mensen die dit doen daar kan ik 0,0 respect voor opbrengen.
Wat gaat er kapot...
Die niet liefheeft, die heeft God niet gekend; want God
IS liefde.
Waarom, moeten mensen zo diep graven in de boekhouding van God, waarom denken mensen wel ff te kunnen uitleggen dat God ons te voren heeft verkoren (van eeuwigheid tot eeuwigheid toch?).
De verborgene dingen zijn voor den HEERE, onzen God; maar de geopenbaarde zijn voor ons en voor onze kinderen, tot in eeuwigheid, om te doen al de woorden dezer wet.
Verdiep je eens wat meer in Gods Woord! Dan zou REMOWEB misschien ooit nog in REFOWEB kunnen veranderen. Dit is niets dan (veelal) Remonstrantse rotzooi
Gelukkig ken jij God in zijn volle glorie, wijsheid en macht. Jij weet en geloof vast dat God jou volledig in zijn schoonheid is verschenen. Jij weet zeker dat God jou alles heeft geleerd uit de bijbel. Jij kan alle dingen die in de dortse leerregels, NGB, HC staan vlekkeloos onderbouwen op grond van Gods gesproken woord. Maar je vergeet dat God zichzelf steeds meer wil laten zien aan jou. Mischien moet je je eerst maar eens vernederen voor God, want wie zich vernederen zal voor God zal door Hem verhoogd worden.
Bookman