alex leusink schreef:In de eerste plaats bestaat er in de hemel helemaal geen tijd, want de tijd herinnert ons aan onze eindigheid, en die is er dan niet meer. Bovendien is de hemel geen plaats voor aards genieten, het genieten dat gericht is op jezelf, maar het genieten voor Hem. Het geven van eer aan de Heere maakt de hemel tot een hemel.
Ehm... volgens mij gaan we ook niet naar de hemel... maar naar de nieuwe aarde... en de hemel komt op aarde. Waarom praat je over een of andere abstracte hemel waar alles anders zal zijn dan hier op aarde?
Geen aards genieten meer op de nieuwe aarde? Waarom heet het dan nieuwe AARDE? En waarom schiep God dan in het begin de aarde en liet de mensen wonen in een paradijs vol aards genot EN Gods aanwezigheid? Ik denk dat op de nieuwe hemel beiden zullen zijn... Lees eens over wat Jezus zegt over wijn, dat is aards genot wat we in het hiernamaals gaan drinken... verder staan er bomen die meerdere malen per jaar vrucht zullen geven. Je geniet op de nieuwe aarde, zelf, samen en met God.
Hoe stel jij je het hiernamaals voor? Als een van alle natuurwetten vrije grote witte ruimte waar we rond gaan zweven? Ik denk dat het meer op het paradijs uit Genesis gaat lijken... een plek met bomen, lucht en water, met eten en drinken, met zwaartekracht... en waar je als je in het water springt nog steeds nat wordt

Ik heb altijd geleerd dat het in het paradijs perfect was... ik begin me na jou hemelbeeld toch af te vragen of het eerste paradijs dan soms een foutje van God was, toch niet helemaal zoals het perfect zou zijn voor mensen.