Moderator: Moderafo's
alibi schreef:Rufi schreef:Dat van die cirkel zie ik niet zo. Als je eenmaal weet dat je verlost bent, hoef je toch niet telkens weer in die ellende te gaan 'zitten'? Natuurlijk heb je zondebesef en kan het feit dat je steeds zonde doet je verdrietig maken. Maar de wetenschap dat je verlost bent, blijft toch, daar hoef je dan toch niet meer aan te twijfelen.PeterD schreef:
Uiteraard overdrijf ik nu. Maar uit een aantal reacties proef ik toch een beetje die houding van: eenmaal van je zonden verlost kan je raak leven, je zonden zijn toch verlost, en van ellende heb je geen last meer.
Klopt dat?
Nee, natuurlijk klopt dat niet. Niemand hier heeft dat gezegd. Beetje flauwe reactie van je.
Je kan dat wel opmaken uit wat je schreef, rufi. En ellende is iets heel anders dan verdrietig.
Als je bekeerd bent wil dat nog niet zeggen dat je dat ook altijd voelt. God verbergd zich wel eens. Dat staat toch ook in de psalmen? Psalm 22 naar ik meen, Mijn god, Mijn God, waarom verlaat Gij mij?
Als God altijd bij je zou zijn, dan had de Heere Jezus dat ook niet hoeven roepen aan het kruis.
alex leusink schreef:Men ervaart juist vaak dat de weg van Gods kinderen door het duister is. Lees de Christenreis maar eens, er zijn weinig momenten dat hij geen strijd heeft. Dan is het weer de duivel , dan de (godsdienstige) wereld, dan weer zijn eigen zonden, ze houden hem allemaal bij het kruis en de poort vandaan.
Rufi schreef:alex leusink schreef:Men ervaart juist vaak dat de weg van Gods kinderen door het duister is. Lees de Christenreis maar eens, er zijn weinig momenten dat hij geen strijd heeft. Dan is het weer de duivel , dan de (godsdienstige) wereld, dan weer zijn eigen zonden, ze houden hem allemaal bij het kruis en de poort vandaan.
Je leven als christen kent ook strijd door de zonde, dat zal ik echt niet ontkennen.
alibi schreef:Je kan dat wel opmaken uit wat je schreef, rufi. En ellende is iets heel anders dan verdrietig.
Als je bekeerd bent wil dat nog niet zeggen dat je dat ook altijd voelt. God verbergd zich wel eens. Dat staat toch ook in de psalmen? Psalm 22 naar ik meen, Mijn god, Mijn God, waarom verlaat Gij mij?
Als God altijd bij je zou zijn, dan had de Heere Jezus dat ook niet hoeven roepen aan het kruis.
alex leusink schreef:Men ervaart juist vaak dat de weg van Gods kinderen door het duister is. Lees de Christenreis maar eens, er zijn weinig momenten dat hij geen strijd heeft. Dan is het weer de duivel , dan de (godsdienstige) wereld, dan weer zijn eigen zonden, ze houden hem allemaal bij het kruis en de poort vandaan.
Happy One schreef:
Ik zou willen vragen aan diegene die denken dat het perse met zondekennis moet beginnen: herken je dit in je leven? Het verlangen naar een God die je niet kent? Zoek je Hem bij dag en nacht? Zie je niet dat er voorbeelden in de Bijbel zijn van mensen met veel zondekennis, waar het toch helemaal fout mee afliep?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten