alex leusink schreef:Als je echt overtuigd bent van de waarheid van je eigen geloof, zul je ook ervan overtuigd moeten zijn dat alles wat anders is, heidens is.
Of atheistisch.

Moderator: Moderafo's
essieee schreef:Ik ben zondag erg geschrokken. Ik was in een dienst waar het o.a. over andere soorten geloof ging. Zoals moslims,hindoisme enz..
de ds die sprak beweerde dat we voor dit soort geloof geen respect mogen hebben omdat het (volgens hem) juist leid naar het eeuwig verderf!
ik snap de gedachtengang wel maar dat mag je toch als christen niet preken???Jezus had toch ook respect voor heidenen!
Gershwin schreef:Precies. Moet je respect hebben voor standpunten waar je het niet mee eens bent? Je moet je proberen in te leven in de ander, maar als je het achterlijke standpunten vindt, mag je dat gewoon zeggen.
Aragorn schreef:Maar toch heb ik ook wel respect voor m'n Islamitische rij-instructeur die naar eer en geweten probeerde volgens God's wil te leven. Hij zal dan wel de verkeerde religie aanhangen, maar daar kan hij ook weinig aan doen.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 40 gasten