Ik denk dat God alle mensen wil behouden, mits ze het geloof aannemen en Jezus aanvaarden als hun redder.
Groet Rene
Moderator: Moderafo's
jas schreef:Klaas schreef:Ah, God roept ons dus op tot geloof, maar Hij wil eigenlijk helemaal niet dat we gaan geloven. Mensen die niet geloven zijn dus niet ongehoorzaam maar volgen Gods wil.
Juist.
Klaas
PS Rom.13:19???
Nee een fatale vergissing. Want wij weten niet wat Gods besluit over ons is. Dus de leer van der verkiezing ontslaat de mens in het geheel niet van zn verantwoording. Denk niet dat je de eerste bent met dit argument Klaas, het is al honderden jaren geleden door Paulus zelf weerlegd in rom. 9.
Jas schreef:Nee een fatale vergissing. Want wij weten niet wat Gods besluit over ons is.
Jas schreef:Dus de leer van der verkiezing ontslaat de mens in het geheel niet van zn verantwoording.
Jas schreef:Denk niet dat je de eerste bent met dit argument Klaas, het is al honderden jaren geleden door Paulus zelf weerlegd in rom. 9.
Rene Z schreef:Ik denk dat God alle mensen wil behouden, mits ze het geloof aannemen en Jezus aanvaarden als hun redder.
Groet Rene
1 Tim.2 schreef:3. (...) God, onzen Zaligmaker;
4. Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.
Aragorn schreef:jas schreef:Klaas schreef:Ah, God roept ons dus op tot geloof, maar Hij wil eigenlijk helemaal niet dat we gaan geloven. Mensen die niet geloven zijn dus niet ongehoorzaam maar volgen Gods wil.
Juist.
Klaas
PS Rom.13:19???
Nee een fatale vergissing. Want wij weten niet wat Gods besluit over ons is. Dus de leer van der verkiezing ontslaat de mens in het geheel niet van zn verantwoording. Denk niet dat je de eerste bent met dit argument Klaas, het is al honderden jaren geleden door Paulus zelf weerlegd in rom. 9.
Dus het lijkt alleen maar of we een keuze hebben omdat we niet weten wat er voor ons besloten is..
Aragorn schreef:Dit gaat natuurlijk nergens over, jas. Als God iets besluit gebeurt het ook (besluiten is nu dus wel iets anders dan willen), en als brandweerman iets wil niet.
Dus als je God de rol van die brandweerman aan wilt meten zeg je dus dat God ook maar een mede-actor is, zonder beslissende rol. Prima, maar dan gaat de rest van de redenering van mensen die het oneens zijn met de topicstelling niet op.
jas schreef:Aragorn schreef:Dit gaat natuurlijk nergens over, jas. Als God iets besluit gebeurt het ook (besluiten is nu dus wel iets anders dan willen), en als brandweerman iets wil niet.
Dus als je God de rol van die brandweerman aan wilt meten zeg je dus dat God ook maar een mede-actor is, zonder beslissende rol. Prima, maar dan gaat de rest van de redenering van mensen die het oneens zijn met de topicstelling niet op.
Jij wilt dingen blijkbaar niet begrijpen hè? Of heb je echt het zwarte garen niet uitgevonden? De strekking van mijn verhaal was dat het voor ons in de uitvoering van onze opdracht niet uitmaakt wat God over ons heeft besloten.
Niet meer en niet minder. Het komt juist door ons geredeneer dat we geen bal meer begrijpen van de leer van de uitverkiezing, terwijl het toch een heerlijke leer is. Maar weet je waarom we in onze verdorvenheid de uitverkiezing zo graag uitleggen zoals jij dat nu doet? Omdat we dan het argument van "dan hebben we geen verantwoording" kunnen gebruiken. Het is typisch een argument van de oude mens, met een droefheid naar de wereld, om er lekker op los te kunnen leven. Vertel me eens hoe jij het ziet, in plaats van dat je alleen maar kritiek op anderen hebt. Wat is jouw mening eigenlijk hierover? Daar ben ik nou wel eens benieuwd naar.
jas schreef:Optimatus schreef:Zeg Jas, een beetje respect voor je discussiepartners zou je sieren!
Ik heb respect. Maar respect moet je soms verdienen hè.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten