Moderator: Moderafo's
Floefloe schreef:Een overheid die uit jou naam een moord pleegt, in het geval van een onschuldige, is dat niet een verlaging van het fenomeen Staat en de zogenaamde hoogdravende waarden waar wij voor staan (zie de rechten van de mens en het Europese verdrag ter bescherming van de Rechten van de mensen en de fundamentele vrijheden).
Christa schreef:Optimatus schreef:Dan is de doodstraf nog steeds verwerpelijk. Het idee dat een staat, die in naam van de bevolking, dus ook in mijn naam, rechtspreekt en iemand het leven wil ontnemen, vind ik onverkwikkelijk.
Spreek je nu uit je hart of namens je partij als praeses?
Volgens mij is het in bijbels perspectief wel geoorloofd. Men werd zelfs om het minste of geringste gestenigd, oftewel ter dood veroordeeld.
Optimatus schreef:Christa schreef:Optimatus schreef:Dan is de doodstraf nog steeds verwerpelijk. Het idee dat een staat, die in naam van de bevolking, dus ook in mijn naam, rechtspreekt en iemand het leven wil ontnemen, vind ik onverkwikkelijk.
Spreek je nu uit je hart of namens je partij als praeses?
Volgens mij is het in bijbels perspectief wel geoorloofd. Men werd zelfs om het minste of geringste gestenigd, oftewel ter dood veroordeeld.
Dit is uit het hart gegrepen. De doodstraf is in mijn ogen barbaars en, belangrijker nog, in strijd met de tien geboden. Ik acht mij niet gebonden aan de wetten die in Israël destijds golden, alleen aan de tien geboden en de uitleg die de Here Jezus daaraan gegeven heeft.
Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen is een vrij duidelijke mening die de Here Jezus heeft geuit tegen de doodstraf.
Christa schreef:Floefloe schreef:Een overheid die uit jou naam een moord pleegt, in het geval van een onschuldige, is dat niet een verlaging van het fenomeen Staat en de zogenaamde hoogdravende waarden waar wij voor staan (zie de rechten van de mens en het Europese verdrag ter bescherming van de Rechten van de mensen en de fundamentele vrijheden).
Weet je welk artikel van welke wet? Dan zoek ik het nl even op...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten