SMSen, genoeg om elkaar te leren kennen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 sep 2004 12:51

SMS-en suckt.

Vaak "ruzie" gehad met vriendjes gehad omdat we elkaar gewoon verkeerd begrepen via smsjes.

Bijv. de zin "waarom heb je me dat niet eerder verteld?".
Wie zegt of dat blij/boos/teleurstellend is bedoeld? Via intonatie kan je dat bepalen, maar dat krijg je niet door via de sms.

Bij bellen heb je dat al een stuk minder, omdat je wel intonatie hoort. En je dan weet hoe je een zin moet opvatten. Maar bij bellen kan je ook geen gebruik van gebaren, gezichtsuitdrukkingen en lichaamscontact.
Dus IRL is toch echt de beste manier om elkaar beter te leren kennen, belangerijke dingen te vertellen, etc.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 29 sep 2004 12:53

heel goed omschreven, daar ben ik het dus ook helemaal mee eens, via sms kun je elkaar heeeel erg verkeerd begrijpen, via de telefoon heb je dat al een heel stuk minder omdat je zijn/haar stem kunt horen. Maar het beste middel om te praten met elkaar is toch altijd gewoon direct "in het echt" :D

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 29 sep 2004 17:13

Timbro schreef:
linde schreef:Gratis sms-en met Orange das pas ideaal :D

Das waar, maar voor 22 cent smsen met hetzelfde Orange is verre van ideaal...

23 cent zelfs nog :cry: maar goed zoveel mogelijk in de weekenden sms-en!!

ennuhh in je smsjes kun je ook wel ;-) en :( en :) gebruiken zodat je sms toch wat beter begrepen wordt....
maar ben het wel mee eens dat IRL het best is!
PaSaP Hoogh!!

Rosie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rosie » 29 sep 2004 18:20

ik denk dat je elkaar best kan leren kennen via sms, maar het lijkt me ook wel is happy om die persoon live te zien!
je wil tog wel eens wetuh met wie je smst!
(L)....................RESPECT................(L)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 sep 2004 18:32

dat wil iedereen tog wetuh? logies tog? :D
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 sep 2004 18:46

Rosie schreef:...maar het lijkt me ook wel is happy om die persoon live te zien! je wil tog wel eens wetuh met wie je smst!

Het lijkt me dat je al van te voren weet met wie je smst, en diegene dus al eerder hebt gezien.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 sep 2004 19:46

Rosie schreef:ik denk dat je elkaar best kan leren kennen via sms, maar het lijkt me ook wel is happy om die persoon live te zien!
je wil tog wel eens wetuh met wie je smst!

Dan ga je dus smsen om af te spreken, want je wilt wel weten met wie je afspreekt, dan vraag ik me dus af, als dat je insteek is, waarom je niet meteen gaat afspreken

Mijn mening: Smsen is niet genoeg om elkaar te leren kennen, zelfde geld voor email, msn, chat of wat dan ook.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 29 sep 2004 19:54

AikonGirl schreef:SMS-en suckt.

Vaak "ruzie" gehad met vriendjes gehad omdat we elkaar gewoon verkeerd begrepen via smsjes.

Wie zegt of dat blij/boos/teleurstellend is bedoeld? Via intonatie kan je dat bepalen, maar dat krijg je niet door via de sms.

Bij bellen heb je dat al een stuk minder, omdat je wel intonatie hoort. En je dan weet hoe je een zin moet opvatten. Maar bij bellen kan je ook geen gebruik van gebaren, gezichtsuitdrukkingen en lichaamscontact.
Dus IRL is toch echt de beste manier om elkaar beter te leren kennen, belangerijke dingen te vertellen, etc.

Helemaal mee eens!

Als je misverstanden wil krijgen moet je gaan smsen.Zéker als er ruzie dreigt te ontstaan géén sms gebruiken!

Petra
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Petra » 29 sep 2004 21:42

Smsen kan best leuk zijn maar zodra het serieus begint te worden en je iemand leuk vindt, kan je beter gaan daten :mrgreen:
Er is geen weg naar vrede, vrede is de weg.

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 29 sep 2004 22:00

Markie schreef:
AikonGirl schreef:SMS-en suckt.

Helemaal mee eens!

Als je misverstanden wil krijgen moet je gaan smsen.Zéker als er ruzie dreigt te ontstaan géén sms gebruiken!

Ook mee eens... geldt btw ook voor MSN.

Vind het wel een verschil uitmaken hoe goed je iem kent. Soms weet je gewoon al hoe iem reageert, dus kun je beter interpreteren hoe die het bedoelt. Maar dan blijft het gevaar van misverstanden.
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 sep 2004 23:11

Hm, ik heb niet zo heel veel negatieve ervaringen met sms, het ligt er denk ik ook aan in hoeverre je de ander vertrouwt en uitgaat van zijn goede bedoelingen.

janneke4
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor janneke4 » 30 sep 2004 14:26

ik vind ook dat je door smssen niet egt veel van elkaars karakter te weten komt, maar as je een tijdje met iemand smst, kun je tog wel beoordelen of diegene aardig is of niet. je merkt al snel genoeg als iemand onbetrouwbaar is, bijv als hij/zij heel slijmerige smsjes naar je stuurt. het is altijd oppassen geblazen, maar an de andre kant kunnen dr ook leuke contacten ontstaaan! dat heb ik zelf ondervonde!!!
LACHEN IS GEZOND!!!!!!!!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 sep 2004 14:40

Je moet gewoon de sneaky vragen stellen om te kijken hoe die persoon is! Het is niet DE Manier om elkaar beter te leren kennen maar het kan er wel goed bij gebruikt worden!! Msnen, Bellen en Smsen is wel een factor! Maar ik geloof niet in verliefd zijn op iemand die je nog nooit hebt gezien! Dat kan niet!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 30 sep 2004 15:14

janneke4 schreef:ik vind ook dat je door smssen niet egt veel van elkaars karakter te weten komt, maar as je een tijdje met iemand smst, kun je tog wel beoordelen of diegene aardig is of niet. je merkt al snel genoeg als iemand onbetrouwbaar is, bijv als hij/zij heel slijmerige smsjes naar je stuurt. het is altijd oppassen geblazen, maar an de andre kant kunnen dr ook leuke contacten ontstaaan! dat heb ik zelf ondervonde!!!

Waarom zo'n tijd sms'en? Als je elkaar regelmatig een berichtje stuurt, dan kun je toch goedkoper overstappen op MSN? Lijkt me aardig beter om de ander te leren kennen. Kun je tenminste direct uitleg vragen als dat nodig is, of direct reageren.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

janneke4
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor janneke4 » 30 sep 2004 16:36

Hydro schreef:
janneke4 schreef:ik vind ook dat je door smssen niet egt veel van elkaars karakter te weten komt, maar as je een tijdje met iemand smst, kun je tog wel beoordelen of diegene aardig is of niet. je merkt al snel genoeg als iemand onbetrouwbaar is, bijv als hij/zij heel slijmerige smsjes naar je stuurt. het is altijd oppassen geblazen, maar an de andre kant kunnen dr ook leuke contacten ontstaaan! dat heb ik zelf ondervonde!!!

Waarom zo'n tijd sms'en? Als je elkaar regelmatig een berichtje stuurt, dan kun je toch goedkoper overstappen op MSN? Lijkt me aardig beter om de ander te leren kennen. Kun je tenminste direct uitleg vragen als dat nodig is, of direct reageren.

das wel waar, maar as je weg ben, of lkkr in je bed ligt, heb je soms ook behoefte om iemand iets van je te late hore! msn is welg oedkoper das waar, maar tog.......af en toe heb je gwoon geen zin om die hele compu weer op te starte hahahah
LACHEN IS GEZOND!!!!!!!!

Terug naar “Archief”