Moderator: Moderafo's
Ok, dus alles maar éénzijdig noemen, en iedereen wijsmaken dat God Liefde is, zonder er op te wijzen dat Hij ook verteerd diegene die Hem niet liefheeft?
Je hebt jezelf heel duidelijk uitgedrukt, daar gaat het niet om. Je reageerd alleen niet op mijn reactie, maar praat er om heen. Nu weer dus.PeterD schreef:Misschien mezelf niet duidelijk uitgedrukt, maar als er verteld wordt dat God liefde is, en that's it, dan is dat niet voldoende. Er moet een afwassing van de zonden komen, en dat gaat niet voordat er een gevoel van schuld en het gevoel wat je verdiend heb aan vooraf is gegaan.
Waarom mag er dan niet in dit topic alleen over liefde gesproken worden?PeterD schreef:Heb ik dat beweerd? Ik heb volgens mij nergens beweerd dat er in hetzelfde bijbelgedeelte de toorn van God genoemd moet worden.
Het moet genoemd worden, maar van mij mag dat best een hoofdstuk eerder of later hoor!
PeterD schreef:In het geval van de moorman denk ik dat God hem in zijn vaderland al aan zijn ellende heeft ontdekt, en hij toen naar God is gaan zoeken. Daarvoor is hij naar Jeruzalem gereisd, en is daar op de weg verlost van zijn zonden.
En ik denk dat er sowieso altijd sprake is van ellende-verlossing-dankbaarheid, maar daar is al een ander topic over bezig.
PeterD schreef: Ik hoor zoveel "Jesus is liefde", of ik zie een T-shirt met "Jezus houdt van mij" of soortgelijke dingen. Dan krijg ik een bekeringsverhaal te horen waar totaal geen ellende in terug te vinden is, en waar het alleen om de liefde gaat.
PeterD schreef:Marnix schreef:God heeft ons niet alleen lief. Liefde zoals wij die voor anderen kunnen voelen kan wegebben en zelfs verdwijnen. Bij God is dat anders.... Hij heeft niet alleen liefde.... Hij IS liefde. Dat is zoveel meer!
Vergeet ook niet even te melden dat God ook een verterend vuur is...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten