Wat ik héél moeilijk vind is dat veel van mijn vrienden (eigenlijk allemaal....) niet christelijk zijn...Ik ben me pas sinds enkele maanden serieus gaan verdiepen in het christelijk geloof en heb mijn hele leven drastisch omgegooid, het is het me allemaal waard en ik zou het geen moment terug willen draaien! Het probleem nu is echter dat ik hier nog met geen van mijn vrienden serieus over gesproken heb en ze eigenlijk van me weg duw, ik vermijd bijna ieder contact..Ik wil het ze dolgraag 'overbrengen', maar ben ontzettend bang dat ze er helemaal niets van zullen begrijpen..Vandaar waarschijnlijk mijn 'laffe' houding t.o.v. hun evangelisatie..Het vreemde is wel dat ik er met mensen die ik ontmoet sinds ik 'veranderd' ben helemaal geen moeite heb om er over te praten..Ik weet dat ik me niet voor altijd voor hun kan verstoppen en dat er een moment komt waarop ik ze over de 'nieuwe' Lana moet vertellen..Mijn grote angst is niet eens dat ik ze kwijtraak als vrienden (bizar, maar waar) maar dat ik het niet goed kan verwoorden en dat ze vijandig zullen reageren op iets wat mij zo dierbaar is en wat -ook voor hun- het verschil maakt tussen leven en dood.
Als middel om het aan hen te melden, heb ik gedacht aan een mail of iets dergelijks..Wellicht hebben jullie nog tips om deze boodschap zo goed mogelijk over te brengen? (Uiteraard heb ik gebeden om hulp(doe ik nog steeds))