Moderator: Moderafo's
alex leusink schreef:Yael schreef:het doet erg rooms aan als je begrijpt wat ik bedoel.... lijkt of deze man telkens buiten Jezus rust... en dan heeel laat pas tot Jezus komt.
Verschrikkelijk hoe je omgaat met een waarachtige bekering, Yael. Misschien erger je je aan het taalgebruik, maar deze taal was onder Gods Kinderen geliefd, omdat ze daarmee hun toestanden begrijpelijk konden uitdrukken.
En die ellende van steeds buiten Jezus te rusten, vind ik ook in mijn hart, en jij zult de EERSTE zijn die niet dagelijks bekeerd hoeft te worden. Je moet de diepte in, om omhoog te gaan, je moet de ellende in om de verlossing deelachtig te zijn.
Jona werd overboord gegooid. Hij wist echt niet dat die walvis daar zwom. Hij kon alleen maar denken: En nu is het voorbij, einde. Maar in die ellende 'bestelde' de Heere een vis, die hem opslokte.
Als laatste wil ik je wijzen dat die man gevoelde dat hij zelf niet naar Jezus gaan kon. Hij bemerkte bij zichzelf eerder dat hij alleen maar van God af liep, en dat is eigen aan ieder mens, God moet je Zelf komen halen, anders zul je nooit naar Hem toe gaan.
'Bent u nu ziek, bent u een zondaar, en gevoelt u uw nood, dan hebt u een reden te meer om tegen Hem te zeggen: lieve Heere, juist omdat ik een zondaar ben, kom ik, opdat Gij mij zult helpen en mij het geloof geven.' Maarten Luther
alex leusink schreef:Waarom zeg je dat wij God de bekeringsweg niet voor hoeven te schrijventerwijl je zelf twijfelt aan die man? En laten we het aub niet over veroordelen gaan hebben, want dan val jij absoluut niet buiten de boot!!!
Ik voel gewoon hoe je je afzet tegen een 'traditionele' bekering, maar in mijn beleving gaat daar 1000x meer van uit dan van mensen die het altijd maar hebben over 'het naar Jezus gaan', dat wekt bij mij geen ontzag, want als je weet hoe verdorven een mens is.....
Waarom God wij de weg niet hoeven voor te schrijven? Omdat God mans genoeg is om iemand te bekeren op Zijn manier en Zich niet aan onze weg die wij Hem voorhouden hoeft te binden.
Elk mens is uniek en zo geloof ik dat elke bekering ook uniek is.
de 1 komt langs een diepe weg en een ander niet.
Ik aan deze man twijfelen? Aan die man wel ja aan God niet.
Ik zeg ook niet dat ik buiten de boot val, want ik ben een mens met mijn fouten en gebreken. Maar als jij mij nogal flink aanvalt op een nogal schreeuwerige weinig respectloze toon vindt ik dat niet prettig. Je kunt ook in normale minder felle bewoording je mening uiten.
Overigens is mijn vraag nog niet beantwoord ken je de Heere Zelf in de beleving? Of is het meer napraten van wat je in de kerk hoort?
Een wezelijk verschil mijns inziens.
Aragorn schreef:alex leusink schreef:Dat vrije zit'm in het feit dat God vrij is wie Hij genadig is en wie niet.
Hm, maar is God niet aan Zichzelf verplicht om iedereen die daarom vraagt genade te verlenen?
Waarom God wij de weg niet hoeven voor te schrijven? Omdat God mans genoeg is om iemand te bekeren op Zijn manier en Zich niet aan onze weg die wij Hem voorhouden hoeft te binden.
Elk mens is uniek en zo geloof ik dat elke bekering ook uniek is.
de 1 komt langs een diepe weg en een ander niet.
Ik aan deze man twijfelen? Aan die man wel ja aan God niet.
Ik zeg ook niet dat ik buiten de boot val, want ik ben een mens met mijn fouten en gebreken. Maar als jij mij nogal flink aanvalt op een nogal schreeuwerige weinig respectloze toon vindt ik dat niet prettig. Je kunt ook in normale minder felle bewoording je mening uiten.
Overigens is mijn vraag nog niet beantwoord ken je de Heere Zelf in de beleving? Of is het meer napraten van wat je in de kerk hoort?
Een wezelijk verschil mijns inziens.
alex leusink schreef:Aragorn schreef:alex leusink schreef:Dat vrije zit'm in het feit dat God vrij is wie Hij genadig is en wie niet.
Hm, maar is God niet aan Zichzelf verplicht om iedereen die daarom vraagt genade te verlenen?
Mijns inziens niet, want dat zou betekenen dat wij macht over Hem hebben, en dan zou God Zichzelf niet meer zijn
Socrates schreef:alex leusink schreef:Aragorn schreef:alex leusink schreef:Dat vrije zit'm in het feit dat God vrij is wie Hij genadig is en wie niet.
Mijns inziens niet, want dat zou betekenen dat wij macht over Hem hebben, en dan zou God Zichzelf niet meer zijn
Als God zichzelf niet aan Zijn beloftes moet houden zou hij geen rechtvaardig God zijn. God is een getrouw God die Zijn Woord nakomt. Dat is Hij dus wel degelijk aan zichzelf verplicht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten