Hallo,
Het volgende doet zich voor in mijn familiekring. Mijn tante heeft sinds 1,5 jaar een vriendin waarmee zij een relatie heeft.
Behalve mijn opa en ik zijn er geen christenen in de familie. Mijn opa was eerst erg gefrustreerd over deze relatie, maar nu lijkt hij het wat rustiger op te pakken.
Mijn tante is 45 jaar oud en heeft altijd bij mijn oma gewoond (opa en oma wonen apart, omdat ze niet goed met elkaar overweg kunnen) en voor mijn bijna altijd zieke oma gezorgd. Mijn oma zegt dat mijn tante voor het eerst in 30 jaar weer echt heeft gelachen, sinds ze haar vriendin kent.
Van de week was mijn oma weer eens opgenomen in het ziekenhuis en het zag er niet goed uit. Toen zei mijn oma ineens dat mijn tante en haar vriendin waarschijnlijk gaan trouwen. En daar heb ik het wel moeilijk mee.
Hoewel ik het geluk bij mijn tante en haar vriendin zie, weet ik ook wat er in de bijbel staat over homoseksualiteit. Daar dit ook mijn eigen seksualiteit (deels) duidt, is het een moeilijk onderwerp.
In al die tijd dat deze relatie is gegroeid, heb ik er niets van durven zeggen in combinatie met mijn geloof. Terwijl ik er toch mijn gedachten over heb.
Nu komt er waarschijnlijk een bruiloft aan. Als enige nichtje ben ik dan denk ik ook uitgenodigd. Maar daar sta ik voor een vraag. Als ik bij het huwelijk aanwezig ben, stem ik er ook mee in, of is dat niet zo? Heel lastig vind ik dat.
Aan de ene kant zie ik het geluk dat er toch is. Aan de andere kant merk ik mijn eigen moeite.
Heeft iemand misschien wat suggesties voor mij?
EQ.