caprice schreef:Toch is de prediking het belangrijkste, en dat zijn de Roomsen wel vergeten.
1 Korinte 1 vers 21:
Want nademaal, in de wijsheid Gods, de wereld God niet heeft gekend door de wijsheid, zo heeft het Gode behaagd, door de dwaasheid der prediking, zalig te maken, die geloven;
Is de prediking het belangrijkste??? Daar ben ik niet helemaal mee eens. God spreekt ook door de woorden van een gezang of lied!
Christa, ik ben het helemaal met je eens. Het is heel verrijkend als je kijkt hoe andere kerken de dienst invullen.
Caprice: ken jij mensen die onkerkelijk zijn opgevoed en een keer in een kerk (zijn ge)komen?
Mijn (aanstaande) zwager is een paar keer met mijn zus meegegaan naar de kerk waarin mijn ouders kerken (gereformeerde gemeente). Hij vond het vaak erg moeilijk en ingewikkeld.
Jammer genoeg is mijn zus niet meer kerkgaand (dit komt niet door haar vriend!!).
Pas geleden zijn mijn zus en hij met mij meegegaan naar een evangelische kerk (ik logeerde bij een vriendin die daar kerkt). Hij vond deze dienst veel meer aanspreken en veel duidelijker! Dit vertelde hij mij. (overigens: hij behandelt ons altijd met respect).
Een b-tje lang verhaal. Maar ik wilde dit even als voorbeeldje aan je laten zien. Ik vind je namelijk een beetje opgekropt overkomen. Dat is jammer!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.