Moderator: Moderafo's
Race406 schreef:Aragorn schreef:alex leusink schreef:Nog dooplid OGGiN, maar ben Hersteld Hervormd in hart en nieren!!
Haha, ik ook alleen dan OOGiN B.V. en het laatste niet in hart en nieren.
En waarom is jouw OGGiN dan weer buiten verband??? Probeer me dat nu eens uit te leggen...
Aragorn schreef:Race406 schreef:Aragorn schreef:alex leusink schreef:Nog dooplid OGGiN, maar ben Hersteld Hervormd in hart en nieren!!
En waarom is jouw OGGiN dan weer buiten verband??? Probeer me dat nu eens uit te leggen...
Mjah, dat ligt gecompliceerd en ik begrijp het zelf niet helemaal. Maar het heeft volgens mij te maken met een dominee die sancties wilde ontlopen en derhalve maar met de hele kerk het verband uitstapte. (Maar natuurlijk was er ook nog een groep die binnen verband wilde blijven, wat dus betekend dat we er in Ede 2 hebben..)
Overigens is het niet meer MIJN OOGiN B.V., maar ik ben er nog wel dooplid officieel.
Aragorn schreef:
Maar het heeft volgens mij te maken met een dominee die sancties wilde ontlopen en derhalve maar met de hele kerk het verband uitstapte.
Speedy schreef:En die dan aan de Hessenweg dat is toch nummer 3?
By the way by the HHK is het toch wel goed luisteren?
Aragorn schreef:
En ach, wel oke luisteren ja (ligt er natuurlijk ook aan wie er is), maar ik ben geen HHK'er in hart en nieren, eigenlijk ben ik bezwaard bezwaard.
Aragorn schreef:Race406 schreef:Aragorn schreef:alex leusink schreef:Nog dooplid OGGiN, maar ben Hersteld Hervormd in hart en nieren!!
Mjah, dat ligt gecompliceerd en ik begrijp het zelf niet helemaal. Maar het heeft volgens mij te maken met een dominee die sancties wilde ontlopen en derhalve maar met de hele kerk het verband uitstapte. (Maar natuurlijk was er ook nog een groep die binnen verband wilde blijven, wat dus betekend dat we er in Ede 2 hebben..)
Overigens is het niet meer MIJN OOGiN B.V., maar ik ben er nog wel dooplid officieel.
Race406 schreef:En wanneer komt de 3e gemeente die binnen het buitenste verband is, en vervolgens het uitgerekte binnenverband weer opzoekt?![]()
En nu kerk je bij een Hersteld Hervormde kerk begreep ik?
Speedy schreef:Race406 schreef:En wanneer komt de 3e gemeente die binnen het buitenste verband is, en vervolgens het uitgerekte binnenverband weer opzoekt?![]()
En nu kerk je bij een Hersteld Hervormde kerk begreep ik?
Hmmm jij kent volgens mij de situatie nog niet helemaal, want de buitenste gemeente is binnen, dan heb je een binnenste gemeente die dan ook echt binnen gekomen is en dan heb je een buitenste gemeente die niet binnen is maar buiten, maar daar zitten weer bezwaarden die bezwaard zijn om binnen te komen dus blijven die bezwaard buiten. Maar Misschien krijgen de niet bezwaarden toch een overtuiging om weer binenn te komen, maar dan kan het zijn dat de buitenste gemeenten weer daar bezwaard over is. Ik hoop dat ik de plaatselijke kerkelijke situatie een beetje weer gegeven heb.
Aragorn schreef:Bedankt Speedy, voor deze heldere uitleg.Laten we echter niet vergeten dat de binnenverbanders er dus uit zijn gegaan en de binnenblijvers dus eigenlijk buitenstaanders zijn.
![]()
Ik ben ernstig bezwaard wat zulk soort situaties betreft, daarom ben ik dus ook geen HHK'er in hart en nieren.
Aragorn schreef:
Speedy schreef:Dan ben je toch OGG`er dan je dacht, de ledeboerianen en de anderen die niet verenigd zijn in de OGG die waren ook bezwaard bezwaard. Dus werd er een schuur omgebouwd en daar kwamen de bezwaard bezwaarden bij een om samen toch bezwaard te zijn.
Heb jij al een schuur gevonden?![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten