antwoorden van dominees

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

antwoorden van dominees

Berichtdoor Lalage » 20 sep 2004 21:26

Wat vinden jullie eigenlijk van de vragenrubriek?
Ik lees er veel uit en schrik dan soms... En dan hoop ik maar dat mensen de antwoorden die die dominees geven niet klakkeloos zullen aannemen. Ben ik de enige die er weleens van schrikt? Wat zijn jullie reacties als je die antwoorden zo leest?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: antwoorden van dominees

Berichtdoor Evelien » 20 sep 2004 22:30

Lalage schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van de vragenrubriek?
Ik lees er veel uit en schrik dan soms... En dan hoop ik maar dat mensen de antwoorden die die dominees geven niet klakkeloos zullen aannemen. Ben ik de enige die er weleens van schrikt? Wat zijn jullie reacties als je die antwoorden zo leest?

dat is in alles zo. (denk ik soms).

Sommige antwoorden vindt ik enorm goed. Niet met alles ben ik het mee eens, en ik zou ok niet zo snel alles klakkeloos van zo'n dominee overnemen. Want ten eerste zijn er vragen bij waar je toch je eigen mening aan over houdt. Zo zijn er meer punten waar je de antwoorden niet klakkeloos over kunt nemen.

caprice

Berichtdoor caprice » 21 sep 2004 06:30

De meeste dingen kan ik wel overnemen en er mee instemmen, maar schrikken als ik het een keertje wat minder eens ben met iemand? Dat is wel erg ver gezocht.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2004 07:23

caprice schreef:De meeste dingen kan ik wel overnemen en er mee instemmen, maar schrikken als ik het een keertje wat minder eens ben met iemand? Dat is wel erg ver gezocht.

Ik denk dat dat ok wel te maken heeft met het feit dat er mensen hier die op refoweb komen uit de behoudende kringen komen. Zo zijn er ook dominee's uit de behoudenden kerken. En als je daar niet verre van staat (van zo'n behoudende kerk) dan is dat wel iets anders.

Er zijn ook mensen die een vraag stellen die uit een evangelische kring, of uit de vrijgemaakte of gereformeerde kerk komen. En dan is dat wel even wat anders dan een gereformeerde gemeente dominee die een antwoord geeft op een bepaalde vraag.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 sep 2004 10:49

Tja... maar als er dan wordt gezegd dat Flevo fout is... daar word ik nou niet bepaald vrolijk van. Of die vraag over schijnbekering.
Ik ben soms gewoon bang dat het mensen zal remmen in hun geloofsbeleving.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 sep 2004 12:50

Lalage schreef:Tja... maar als er dan wordt gezegd dat Flevo fout is... daar word ik nou niet bepaald vrolijk van. Of die vraag over schijnbekering.

tsjaa, er zijn altijd mensen die niet in jou straatje spreken. dat heb je bij dominees en dat heb je bij gewone mensen. wen er maar vast aan
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 sep 2004 15:30

johannes1 schreef:
Lalage schreef:Tja... maar als er dan wordt gezegd dat Flevo fout is... daar word ik nou niet bepaald vrolijk van. Of die vraag over schijnbekering.

tsjaa, er zijn altijd mensen die niet in jou straatje spreken. dat heb je bij dominees en dat heb je bij gewone mensen. wen er maar vast aan

Ik vind het niet erg als ik het er niet mee eens ben. Maar ik ben bang dat het mensen schade zal toebrengen. Ben ik nu duidelijk genoeg?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 sep 2004 18:23

Ik vind het niet erg als ik het er niet mee eens ben. Maar ik ben bang dat het mensen schade zal toebrengen. Ben ik nu duidelijk genoeg?

maar als de dominee nou zegt dat flevo goed is en dat ie het anders had gezegd over de schijnbekering worden andere mensen weer beschadigd
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 sep 2004 20:05

Mjah, ik zou zo'n antwoord ook nooit klakkeloos overnemen, maargoed, ik zou ook geen vragen stellen. Omdat ik toch wel ongeveer kan bedenken wat het antwoord zal zijn en dan vervolgens ook nog zelf zal moeten bepalen wat ik ermee ga doen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 sep 2004 22:29

johannes1 schreef:

maar als de dominee nou zegt dat flevo goed is en dat ie het anders had gezegd over de schijnbekering worden andere mensen weer beschadigd

don't think so... er wordt te snel geoordeeld naar mijn mening.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 sep 2004 22:31

anderzijds ook dan

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 sep 2004 22:44

Je bedoelt dat ik hun oordeel omdat zij oordelen? Ik zeg alleen dat ik me er een beetje zorgen over maak... en vraag me af of anderen die reactie ook hebben.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 sep 2004 22:45

ik bedoel als zij iets anders hadden geschreven dat ik mij dan zorgen had gemaakt

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 sep 2004 22:47

Ik ben het voor een deel met die dominees eens. Maar ze zijn me te zwart-wit. Je kunt ook de voor- en nadelen van iets noemen, waarschuwen voor de gevaren, maar het niet meteen bestempelen als iets fouts. Zo ook bij die schijnbekering. Je kunt erbij zeggen dat zondekennis ook belangrijk is, maar dan moet je niet zeggen dat het waarschijnlijk geen echte bekering is. Dat gaat mij te ver.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 21 sep 2004 22:49

idd net alsof God dan langs een bepaald patroon werkt.

Terug naar “Archief”