Floefloe schreef:Mijn beste Overkill,
Wat verkoop je een heerlijke populistische onzin.
1. Lees dit topic door.
2. Ga is op onderzoek uit voordat je dit soort onzin post
2a Bekijk de cijfers van het CBS en vergelijk die met die van de USA.
U zult tot de conclusie komen dat de doodstraf totaal nutteloos is en totaal geen preventieve werking heeft. Zoals de Optimaat zegt, de doodstraf is een uiting van menselijke barbarij, net als bv. oorlog.
Misdaad kan alleen voorkomen worden door het probleem bij de wortels aan te pakken en te voorkomen dat mensen crimineel worden. De doodstraf is alleen maar een walgelijk stukje symptoom beschrijving.
Mocht u overigens denken dat ik één van die zotten ben die ongefundeerd tegen de doodstraf is, een jaartje geleden was ik nog een voorstander, maar dat is sinds ik wat ben gaan rondkijken danig geminderd.
1. Doodstraf in de VS heeft geen enkele afschrikwekkende werking door de vele mogelijkheden van linkse advocaten en mensenrechtenactivisten om de executie uit te stellen. Daarbij wordt slechts een klein percentage (<10%) van alle lieden op de dodenlijst daadwerkelijk geëxecuteerd.
2. Doodstraf barbaars? Een kinderverkrachter laten lopen omdat er niet genoeg cellen zijn of omdat zijn advocaat een vormfout heeft ontdekt, is dat dan een uiting van beschaving? Wij leven in een land waar elke moslimterrorist aan een aanslag kan werken zonder te worden vervolgd tenzij hij door een agent op heterdaad wordt betrapt.