RieBo schreef:We moeten ook kijken naar hoe het komt dat er vrouwen broeken zijn gekomen. En ja dan haal je een heleboel over je heen als je zegt dat dat komt door de emancipatie en het gelijk willen zijn aan de man.
Een deel van de emancipatie is absoluut okee (naar mijn idee). Ik ben bijvoorbeeld erg blij dat ik, als vrouw, mag studeren!
Overigens is het opvallend dat Nederland een van de weinige landen is waar een vrouw, in eenzelfde positie, vaak minder betaald krijgt dan een man
En daar mag zeker wat van gezegd worden
Aan de andere kant draaft men het door in het 'baas in eigen buik' e.d. Maar dat is nooit de bedoeling geweest van de eerste feminsten.
Overigens ben ik van mening dat bij veel vrouwen de emancipatie ophoudt bij het plakken van een band (maar daarover ben ik al eerder eens een discussie begonnen!).
Toch denk ik wel dat het daar vandaan komt.
Onder anderen. Ik denk ook wel uit bepaald practisch oogpunt. Alhoewel ik een rok fantastisch vind zitten. Ik draag bijna altijd een rok, en daar heb ik zelf voor gekozen. Vroeger droeg ik nl. vrijwel altijd een broek.
Maar laatst ging ik hout zagen. Ene voet op de plank op de stoel, andere op de grond.... nu woon ik op vier hoog, anders had ik toch echt een broek aangetrokken!
Wat betreft een man geen vrouwen kleren en een vrouw geen mannenkleren: dan moet je kijken naar de cultuur: Jezus liep echt niet in broek rond.... Nu is in onze cultuur een broek ook gebruikelijk voor vrouwen. MAAR 'onze cultuur' voor "refo's" is een broek geen vrouwenkleed. (hoorde ik een keer iemand argumenteren, en hij had helemaal gelijk!). Nu vraagt de bijbel geen aanstoot te geven (Paulus) aan de 'zwakkere in het geloof'. En tevens om je vader en moeder te eren.
WAAROM wil je een broek dragen?
(overigens ben ik van mening dat de cultuur op Urk anders is dan in de rest van Nederland... (denk ik), als je daar als meisje een broek aantrekt wordt je als 'opstandig tegen ouders en kerk' e.d. gezien... bij mij is dat iig heel anders!)
Verder moet het verschil tussen man en vrouw blijven bestaan!
Laatst fietste er iemand mij voorbij, en ik dacht: "zo, dat meisje fietst hard (kijkend naar het kapsel, kort: maar vrouwenmodel)". Later stond ik bij het stoplicht en ik zat te kijken naar de schoenen voor me. Ik dacht: "nette herenschoenen, met een nette broek erboven". Toen ik ging rijden zag ik dat het het 'meisje' van daarvoor was. Ik heb nog mijn best gedaan om te zien wat het was... maar ik ben er nog steeds niet uit
Let dus in je 'broekkeuze' en ook in je haardracht op hoe je je voor doet (overigens ben ik niet voor alleen lang haar toegestaan bij vrouwen... je ziet vaak wel verschil in het model e.d.) LAAT het verschil zien.
Je schaamt je er toch niet voor om vrouw (of juist man) te zijn?
En ja, ik zie ook liever een meid in een knappe broek als in zo'n akelig kort rokje. Maar er gaat niets boven een meid in een knappe rok.
Wow, wat een uitspraak.

Wat zal je blij zijn als je mij eens ziet .
een meid in een knappe rok...

of bedoel je een knappe meid in een

rok
en dan nog even over de korte broeken:
Ik heb er zelf geen moeite mee. Hangt wel af in wat voor situatie. En hiervoor geldt ook: laat het verschil zien. en daag anderen niet uit!
Als meisje kun je beter een korte broek aandoen dan een korte rok (als je bijvoorbeeld op vakantie bent, en een 'stevige' wandeltocht maakt!)
Maar denk ook hierbij aan het geen aanstoot geven en je ouders eren.
Als het zomers erg warm is zitten er bij ons wel een mannen in de kerk in korte broek, maar dan wel een nette. En geen verwassen, of extra korte-korte broek.
Een lange post, maar dit is mijn visie op het geheel! Kritiek van harte welkom
Gr, HM