ontevreden met uiterlijk, respectloos t.o.v. God..?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 sep 2004 19:25

rosekapje schreef:
Aragorn schreef:
rosekapje schreef:
Aragorn schreef:
rosekapje schreef:Ik denk dat God wel degelijk een uiterlijk heeft.

Niet fysiek, zoals wij dat hebben.

Waar baseer je dat op, als ik vragen mag. :)

Op het algemeen aanvaarde gegeven dat God een Geest is misschien? :)

Een geest kan je toch niet zien? Ik geloof dat we God kunnen zien op het dag van het oordeel.

Misschien heb ik dat gegeven dan nog wel niet aanvaard dan :) maar oke.

Jep, maar dat komt dan misschien wel omdat we dan zelf ook geest zijn? (ik gok maar wat.. :) )

In ieder geval heeft God geen lichaam zoals wij dat hebben. Meer ontopic: ik denk niet dat je nu altijd zo dankbaar hoeft te zijn voor je uiterlijk. Sommige mensen zien er van buiten nu eenmaal niet mooi uit, dat is jammer, maar dat hoef je niet te ontkennen. Net als dat er wel meer vervelende dingen hier op aarde zijn.

Mij is bij godsdienst trouwens altijd geleerd dat naar Zijn beeld inhoudt dat we ook een zelfstandig denkend wezen met bepaalde geestelijke eigenschappen als liefde, rechtvaardigheid, etc. zijn.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 15 sep 2004 06:57

nahja, hm, ik vind het moeilijk om van mezelf te houden, maar heb daarbij nooit echt gedacht dat ik God tekort deed.

en inderdaad, bij anderen boeit uiterlijk me niet, bij jezelf is gewoon iets heel anders...
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Frans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Frans » 15 sep 2004 07:52

Over ontevreden zijn met je uiterlijk, ik denk dat door de zonde, er zoveel verkeerde dingen in de wereld zijn gekomen.
Ook daardoor kan je misvormingen hebben.
Door ziektes e.d. en dan vind ik dat je voor dat soort erstige misvorminggen naar de plastisch schirurg mag gaan.
Wij zijn gewoon niet perfect, innerlijk niet en uiterlijk net zo min.
Als je als vrouw zulke grote borsten hebt gekregen.... dat je er rugpijn van krijgt, moet je dan maar zeggen, die heb ik gekregen, tja....
Nee ik vind dat je die mag laten verkleinen....
Maar om vollere lippen te krijgen of zo, ehhhh nee.
Maar ja wie legt de grens?????
Net zo min als ik denk dat je je gezicht moet gaan verbergen achter een masker van make-up. Omdat je er anders niet uitziet. En zonder make-up de straat niet op gaat. Ik vind dat heel jammer. Maar ja wie legt de grens.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 sep 2004 20:16

JialiKelly schreef:nahja, hm, ik vind het moeilijk om van mezelf te houden, maar heb daarbij nooit echt gedacht dat ik God tekort deed.

Aah, wij houden wel van je hoor! :D

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 15 sep 2004 23:42

JialiKelly schreef:nahja, hm, ik vind het moeilijk om van mezelf te houden, maar heb daarbij nooit echt gedacht dat ik God tekort deed.

Nee ik dus ook niet, tot ik er ineens zo'n artikel over las...

Maar dan is het ook nog zo wanneer doe je zeg maar God tekort en wanneer niet.
Ik bedoel God heeft de mens naar zn evenbeeld geschapen en houdt van je zoals je bent. Maar zou God ook niet eens een keer denken als iemand maar doorblijft eten van die mag wel eens aan de lijn gaan doen, of naar de sportschool gaan..? Je moet natuurlijk wel je lichaam goed onderhouden enzo...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

André

Berichtdoor André » 15 sep 2004 23:51

Er zijn denk ik ook mensen die een dus danig minderwaardigheids gevoel hebben, dat ze daar eerst druk genoeg mee zijn, om mee te leven of aan te werken, kdenk niet dat die mensen het ff zo boeit of ze God daar iets mee aandoen.
Volgens mij wil God je daar graag mee helpen om daar vanaf te komen, met de middelen die daarvoor zijn.

caprice

Berichtdoor caprice » 16 sep 2004 07:16

Andre schreef:Er zijn denk ik ook mensen die een dus danig minderwaardigheids gevoel hebben, dat ze daar eerst druk genoeg mee zijn, om mee te leven of aan te werken, kdenk niet dat die mensen het ff zo boeit of ze God daar iets mee aandoen.
Volgens mij wil God je daar graag mee helpen om daar vanaf te komen, met de middelen die daarvoor zijn.

Ik denk dat het belangrijker is om veel aandacht aan de ziel te besteden. Dat lichaam dragen we maar een korte tijd bij ons, en daar wordt wel veel naar om gekeken, maar wie geeft er om zijn onsterfelijke ziel? Kijk eerst daar eens naar. Dan is dat andere ook niet zo belangrijk meer.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 16 sep 2004 10:36

Rosekapje ziet God als een man met een lange grijze baard zittend op een wolk?
Ik dacht dat dat bij de meeste mensen toch al achterhaald was?
Wie is dan naar Gods evenbeeld geschapen, Britney Spears of Suger Lee Hooper of Balkenende?

André

Berichtdoor André » 16 sep 2004 11:03

caprice schreef:
Andre schreef:Er zijn denk ik ook mensen die een dus danig minderwaardigheids gevoel hebben, dat ze daar eerst druk genoeg mee zijn, om mee te leven of aan te werken, kdenk niet dat die mensen het ff zo boeit of ze God daar iets mee aandoen.

Ik denk dat het belangrijker is om veel aandacht aan de ziel te besteden. Dat lichaam dragen we maar een korte tijd bij ons, en daar wordt wel veel naar om gekeken, maar wie geeft er om zijn onsterfelijke ziel? Kijk eerst daar eens naar. Dan is dat andere ook niet zo belangrijk meer.

Niet om rottig te doen, maar als je een keer een groepsgesprek op een paaz o.i.d. hebt meegemaakt nuanceer je je standpunt denk ik wel iets.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 16 sep 2004 12:44

caprice schreef:

Was het maar zo makkelijk allemaal...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 sep 2004 13:53

Johanne schreef:
caprice schreef:

idd.. tis makkelijker gezegd dan gedaan. je kan best weten dat het geen zin heeft onzeker te zijn over je uiterlijk (en volgens mij net zo goed over je innerlijk), maar dat helpt nog niets, raak er maar eens echt van overtuigd-dat gebeurt niet zomaar, helaas...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 sep 2004 22:06

Er is 1 iemand geweest die niet naar uiterlijk keek, maar wel naar de persoon zelf! Jezus! Laten we dan ook maar zijn voorbeeld volgen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

André

Berichtdoor André » 16 sep 2004 22:17

hijwel schreef:Er is 1 iemand geweest die niet naar uiterlijk keek, maar wel naar de persoon zelf! Jezus! Laten we dan ook maar zijn voorbeeld volgen.

Zoals ik al schreef, het is niet verstandig om mensen dat te vertellen die christen zijn, maar toch met minderwaardigheids gevoelens op een psyhiatrische afdeling worden verpleegd, met meestal stevige medicatie.
Kun je je daar een beetje in inleven hijwel??

caprice

Berichtdoor caprice » 16 sep 2004 22:27

Johanne schreef:
caprice schreef:

Maar dat is het voor ons niet. Als God gaat werken moet alles eraf hoor. De hoogmoed moet verbrijzeld worden. God werkt op arme zondaren aan waar Hij zijn genade aan kwijt kan. En dat gaat in de weg van minder worden.
Hij moet wassen, en wij moeten minder worden.

André

Berichtdoor André » 16 sep 2004 22:37

caprice schreef:Maar dat is het voor ons niet. Als God gaat werken moet alles eraf hoor. De hoogmoed moet verbrijzeld worden. God werkt op arme zondaren aan waar Hij zijn genade aan kwijt kan. En dat gaat in de weg van minder worden.
Hij moet wassen, en wij moeten minder worden.

Vraag aan caprice, wil/kun je ook een reaktie geven op mijn bijdrage hier boven??

Terug naar “Archief”