Amen Socrates!
Ik dus niet. Dan ben je heel gewoon ontrouw aan de kerk waar je lid van bent. En geef je zeker geen gehoor aan de oproep om te komen.
Vind het zo vreemd dat mensen denken ergens lid van te kunnen worden en dan vervolgens gewoon maar niet te komen!
Moet je eens doen bij een voetbalvereniging. Kun je gelijk vertrekken.
En dan nog even over de liefde van je leven. Waar je maar gewoon heen gaat wanneer het jou beliefd. Als je vriendin zou zeggen ik kan je zondag maar twee keer zien, zeg je dan ook ik kom alleen maar die ene keer. De andere keer ga ik wel ergens anders mijn liefde halen?
Joepie, je voorbeeld klopt totaal niet. In dat geval zou je eigen plaatselijke kerk je geliefde zijn.... God ontmoet ik echter ook als 1x naar mijn eigen kerk en een keer naar een jeugdkerk of een andere gemeente ga... Overal hoor ik van dezelfde God, en juist door ook eens ergens heen te gaan waar het wat anders wordt gebracht leer ik daar veel van Hem.
Je moet niet kijken naar of mensen braaf naar hun eigen kerk gaan... maar of ze God zoeken en hun zondag tot Zijn eer indelen...
Ja want die liefde mag je ook hebben voor christenen uit andere kerken... naast een band met christenen in je eigen kerk (daarvoor is het 2x bezoeken van diensten niet noodzakelijk)
Wat die sportvereniging betreft, ook dat is niet waar. Ik ben niet verplicht om op elke training die er is te komen. Stel, je doet aan athletiek. Je kunt 4 dagen in de week gaan trainen... maar stel dat je 1x in de week niet naar de athletiektraining gaat maar in plaats daarvan gaat fitnessen om je spieren beter te ontwikkelen en zodoende een betere athleet te kunnen zijn, zou een coach daar dan problemen mee hebben? Ik weet wel zeker van niet. Een coach zal dan echt niet zeggen: Ja maar je gaat een keer fitnessen, waar is de liefde voor je sport nou? En als het ook nog een positieve invloed op je prestaties heeft, als een coach dat ziet zal hij daar blij mee zijn. Helaas kijken een heleboel mensen daar niet naar, ze kijken alleen: Gaat iemand 2x naar mijn kerk, zo nee, dan vind ik dat slecht... Ze kijken niet of iemand iets aan die andere dienst op die zondag heeft, dat boeit ze niks... Eigenlijk vragen ze iemand om puur op 1 kerk gericht te zijn en niet op God, die juist mensen wil aanspreken, in eigen kerk, maar ook elders.