respect voor ander gelovigen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lana
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lana » 15 sep 2004 14:29

Ik ben het op zich met je eens dat Amerika moet luisteren naar wat Irakezen/Afghanen (wie dan ook) zelf willen. Alleen denk jij dat bijvoorbeeld een gehele terugtrekking de oplossing zal zijn voor de bevolking? Ik heb nl geen idee wat ze nu zouden moeten doen om de situatie weer een beetje op orde te krijgen, maar het land/de landen in een puinhoop achter laten vind ik ook onverantwoordelijk...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 sep 2004 15:10

Ik weet het ook niet precies. Maar ik ben dan ook geen president van Amerika, ik ben geen Amerikaanse legerleider. En ik ben ook geen lid van de groep van de beste stuurlui die aan wal staan. ik ben alleen iemand die ziet dat het gruwelijk mis gaat en ging en dat dit gewoon niet de manier is. En dat dit o.a. komt door de kortzichtigheid van Amerika en bovenal ook door de grenzeloze arrogantie van deze 'christelijke natie'. Schandalig.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 sep 2004 20:06

kurtyo schreef:Heiden snapt mij... Het is officieel geen oorlog tegen de Islam. Maar het is tenminste 'opvallend' dat onze christenvrienden uit Amerika de boel daar platknallen met als resultaat een hoop gevangenen waar de schuld niet van is bewezen, een hoop wel schuldigen maar vooral veel dode burgers waardoor de woede van de moslims alleen maar verergerd, waardoor zij weer gaan protesteren en rebelleren waardoor Amerika weer meer moslims dood. De intenties zullen zowel te maken hebben met terorisme als met de moslims. Waarschijnlijk vanwege het feit dat de meeste terroristen momenteel moslim zijn. Gezien het feit dat de aanpak van Amerika totaal nergens op slaat is het niet gek dat ze de woede van de gehele moslimgemeenschap over zich afroepen. En het is dus ook niet gek dat mensen de strijd van Bush zien als de strijd tegen moslims en tegen de Islam.

Sorry, maar dat iedereen daar nou toevallig moslim is wil toch echt niet zeggen dat het tegen moslims is ómdat ze moslim zijn. Er vallen wel (te) veel doden en de situatie is wat uit de hand aan het lopen, dat was in Vietnam ook zo. Dat was toch ook geen kruistocht tegen de spleetogen oid?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 sep 2004 09:03

Het gaat niet alleen om Irak.
Daarbij is Vietnam weer een ander verhaal, maar niet minder stom van de VS.

Lana
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lana » 16 sep 2004 13:41

kurtyo schreef:Ik weet het ook niet precies. Maar ik ben dan ook geen president van Amerika, ik ben geen Amerikaanse legerleider. En ik ben ook geen lid van de groep van de beste stuurlui die aan wal staan. ik ben alleen iemand die ziet dat het gruwelijk mis gaat en ging en dat dit gewoon niet de manier is. En dat dit o.a. komt door de kortzichtigheid van Amerika en bovenal ook door de grenzeloze arrogantie van deze 'christelijke natie'. Schandalig.

Je weet wel precies wat er gaande is en vooral wat er verkeerd is, voor iemand die niet 'lid is van de groep van de beste stuurlui die aan de wal staan'...Bovendien denk ik dat jij -en vele anderen met jou- er op deze manier idd een godsdienstige oorlog van maken of er in ieder geval een godsdienstig motief achter zoeken...Moet je voor uitkijken mijns inziens..
Ben het wat dat betreft dus geheel eens met Aragorn

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 sep 2004 13:53

Natuurlijk weet ik wat er gaande is. Volg jij het nieuws? Ik wel, en niet alleen het westerse nieuws. Ik zie wat er gebeurd en ik vind dat verkeerd, en dat is zwak uitgedrukt. Ik maak er bovendien GEEN godsdienstige oorlog van. Amerika m.i. wel. Beide partijen doen dat. Iraqies vechten in naam van Allah, Amerikanen 'in naam van God'. Beide er van overtuigd dat God achten hen staat en ze beschermt. De oorlog is echter uiteraard niet begonnen als godsdienstoorlog (hoewel ik vooraanstaande amerikanen wel eens heb horen zeggen dat het een oorlog was tegen 'uit religie voortkomend terroristisch geweld'). Bovendien: in wat ben je het met Aragorn eens? Leg eens uit?
Verder: ik kan ook wel een eindje meekomen met Aragorn, maar niet met alles.

Lana
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lana » 16 sep 2004 14:00

Aragorn schreef:Sorry, maar dat iedereen daar nou toevallig moslim is wil toch echt niet zeggen dat het tegen moslims is ómdat ze moslim zijn. Er vallen wel (te) veel doden en de situatie is wat uit de hand aan het lopen, dat was in Vietnam ook zo. Dat was toch ook geen kruistocht tegen de spleetogen oid?

Hier ben ik het mee eens

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 sep 2004 14:01

Ik heb dan ook nooit gezegd dat het een strijd tegen de moslims is omdat ze moslim zijn.

Lana
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lana » 16 sep 2004 14:07

kurtyo schreef:Heiden snapt mij... Het is officieel geen oorlog tegen de Islam. Maar het is tenminste 'opvallend' dat onze christenvrienden uit Amerika de boel daar platknallen met als resultaat een hoop gevangenen waar de schuld niet van is bewezen, een hoop wel schuldigen maar vooral veel dode burgers waardoor de woede van de moslims alleen maar verergerd, waardoor zij weer gaan protesteren en rebelleren waardoor Amerika weer meer moslims dood. De intenties zullen zowel te maken hebben met terorisme als met de moslims. Waarschijnlijk vanwege het feit dat de meeste terroristen momenteel moslim zijn. Gezien het feit dat de aanpak van Amerika totaal nergens op slaat is het niet gek dat ze de woede van de gehele moslimgemeenschap over zich afroepen. En het is dus ook niet gek dat mensen de strijd van Bush zien als de strijd tegen moslims en tegen de Islam.

Dus volgens jou is het wel een strijd tegen de moslims. Maar niet omdat ze moslim zijn :?:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 sep 2004 14:51

Ja, voornamelijk. Ik zeg in die quote dat ik het niet gek vind dat mensen de strijd van Bush zien als een strijd tegen de moslims en de Islam. M.a.w.: het is niet gek dat mensen de strijd zien als 'godsdienstoorlog'. En het feit dat ze de woede van de moslimgemeenschap over zich heen halen is gewoon waar.

Lana
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lana » 16 sep 2004 15:30

Als ik het dus goed begrijp, vind je het 'niet gek' dat mensen het als een godsdienstoorlog zien, maar zie jij het zelf niet als een godsdienstoorlog. Toch?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 sep 2004 17:44

kurtyo schreef:Ja, voornamelijk. Ik zeg in die quote dat ik het niet gek vind dat mensen de strijd van Bush zien als een strijd tegen de moslims en de Islam. M.a.w.: het is niet gek dat mensen de strijd zien als 'godsdienstoorlog'. En het feit dat ze de woede van de moslimgemeenschap over zich heen halen is gewoon waar.

Dat komt al een stuk meer in de richting.. :wink: Maar moslims zijn nogal snel geneigd dingen als godsdienstoorlog te zien, dus dat zegt niet zo heel veel. Als je dat als christen/westerling van Bush denkt zou je toch iets beter mogen kijken denk ik.

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 16 sep 2004 18:05

quote 4 - De Koran over ongelovigen, joden en christenen.

4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.
5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet
8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
8.65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.
9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
9.20 Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
9.111 Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Thora en het Evangelie en de Koran. (Dat staat in geen enkel evangelie)
enz...enz.

Fijne jongens die moslims. Ik wil er zo weinig mogelijk mee te maken hebben, het is een dominant en agressief geloof. Kijk maar in de wereld, op veel plaatsen waar ellende is zijn moslims verantwoordelijk. Uiteraard zijn mijn "vooroordelen" gebaseerd op angst, maar toch.

Groet Rene

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 sep 2004 08:54

en toch geloof ik dat je ook hun geloof moet respecteren. Ik lees namelijk oook in de Bijbel dat homosexuelen ook de eeuwige verdoemenis 'verdienen''
lekkere jongens die christenen....

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 20 sep 2004 10:49

essieee schreef:en toch geloof ik dat je ook hun geloof moet respecteren. Ik lees namelijk oook in de Bijbel dat homosexuelen ook de eeuwige verdoemenis 'verdienen''
lekkere jongens die christenen....

Dit is dus niet iets wat mensen hebben "uitgevonden", maar God. Omdat het tegen natuurlijk is. En In mijn bijbel staat nergens dat ik anders gelovigen moet vervolgen en in de koran wel.

Groet Rene

Terug naar “Archief”