Lid van een politiek partij, en zo ja welke?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 14 sep 2004 09:31

Idd, GL is best een "goede" keus alleen vind ik het persoonlijk jammer dat er weinig christenen in zitten.

caprice

Berichtdoor caprice » 14 sep 2004 14:06

Groenlinks is een massamoordenaar, net als D'66.
De doodstraf voor moordenaars is te zwaar, maar de doodstraf voor kleine kindjes, dat kan wel. Waarom ze die straf krijgen? Omdat ze er zijn.

Ik ben jongerenlid van de SGP, en ben van plan om binnenkort nog eens lid te worden, bij de volgende verkiezingen ofzo.
Stem ook alleen SGP. Voor mij de beste partij. :wink:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 sep 2004 15:38

Caprice, het gaat te ver om dit zonder enige nuance te bestempelen als massamoord. Je hebt het over abortus, naar ik aanneem. Abortus is nogal een breed begrip, althans, de argumenten zijn nogal divers. Er zijn weldegelijk argumenten die de moeite van het overwegen waard zijn.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 14 sep 2004 18:32

kurtyo schreef:Caprice, het gaat te ver om dit zonder enige nuance te bestempelen als massamoord. Je hebt het over abortus, naar ik aanneem. Abortus is nogal een breed begrip, althans, de argumenten zijn nogal divers. Er zijn weldegelijk argumenten die de moeite van het overwegen waard zijn.

Dan zou ik die argumenten toch graag horen. En bij het grootste deel van abortussen is het argument vooral egoistisch: IK WIL nog dit en dat doen en IK wil nog geen kind. Zulk soort argumenten zijn geen argumenten voor abortus. De keuze is dan alleen voor de vrouw, en als je echt pro-choice bent, geef je het ongeboren leven ook een keus.

Verder vind ik groenlinks absoluut geen keuze. Een partij die het voortouw heeft genomen in strijd voor abortus en veel te slap optreedt tegenover criminaliteit, drugsgebruik in NL niet wil aanpakken enz.
Verder beweert deze partij sociaal te zijn, maar doen ze dat (in buitenlandse politiek) maar naar 1 kant.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 14 sep 2004 18:44

kurtyo schreef:Caprice, het gaat te ver om dit zonder enige nuance te bestempelen als massamoord. Je hebt het over abortus, naar ik aanneem. Abortus is nogal een breed begrip, althans, de argumenten zijn nogal divers. Er zijn weldegelijk argumenten die de moeite van het overwegen waard zijn.

Met abortus wordt er leven weggenomen, het wegnemen van leven door mensen is bij mij nog altijd moord, en als het wegnemen van leven zo
massaal wordt toegelaten kun je dit echt wel massamoord noemen hoor.

En als je als politiekepartij of als inwoner die op z`n partij stemt niet tegen
verzet ben je hiet medeplichtig aan, lijkt met toch niet echt de bedoeling
als christen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 sep 2004 19:55

Tabitha schreef:

Dan zou ik die argumenten toch graag horen. En bij het grootste deel van abortussen is het argument vooral egoistisch: IK WIL nog dit en dat doen en IK wil nog geen kind. Zulk soort argumenten zijn geen argumenten voor abortus. De keuze is dan alleen voor de vrouw, en als je echt pro-choice bent, geef je het ongeboren leven ook een keus.

Het ongeboren leven kan niet kiezen, dus er zal altijd voor gekozen moeten worden.

Overigens ben ik het wel met je eens verder. Met hetzelfde recht kun je je vrouw vermoorden omdat ze te aanhankelijk is en je in de weg staat bij je persoonlijke ontwikkeling oid. (Al zijn daar natuurlijk ook andere oplossingen voor, maar even voor het idee)

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 14 sep 2004 21:37

Aragorn schreef:Het ongeboren leven kan niet kiezen, dus er zal altijd voor gekozen moeten worden.

Het ongeboren leven kan idd niet kiezen, omdat het nog geen stem heeft.
(Daarom vind ik trouwens de naam pro-choice ook helemaal misplaatst alleen de vrouw kiest en niet het kind. )
Het heeft wel een stem als het geboren is en kan dan dus wel kiezen.
Verder denk ik dat uiteindelijk God de beslisser over leven is, en die heeft de keuze gemaakt om leven te laten groeien, dus wie zijn wij om daar even een stokje voor te steken?

Overigens ben ik het wel met je eens verder. Met hetzelfde recht kun je je vrouw vermoorden omdat ze te aanhankelijk is en je in de weg staat bij je persoonlijke ontwikkeling oid. (Al zijn daar natuurlijk ook andere oplossingen voor, maar even voor het idee)

Inderdaad, daar is geen wezenlijk onderscheid tussen.

Om nog even op het onderwerp terug te komen, :D ik weet nog niet of ik SGP, CU of CDA zou stemmen. De andere partijen zijn momenteel geen keus voor mij.
Laatst gewijzigd door Tabitha op 14 sep 2004 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 sep 2004 21:43

Ik zweef een beetje tussen CU en SGP in. Jammer dat daar geen midden partij tussen is. :?

André

Berichtdoor André » 14 sep 2004 22:05

RPF 8)

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 15 sep 2004 00:55

Ik ben ook zeker tegen abortus. Maar dat is slechts één standpunt temidden van een massa andere. Dus dat weerhoudt me er niet van me bij Groenlinks aan te sluiten.

EU-25
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor EU-25 » 15 sep 2004 10:18

Jij vindt dus de andere standpunten belangrijker dan dat er jaarlijks legaal ± 30.000 abortussen en 6.000 maal euthanasie in Nederland plaatsvindt. Welke programmapunten zijn dan belangrijker?

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 15 sep 2004 14:17

Aandacht voor internationale verhoudingen en milieu bijvoorbeeld. Door de huidige wurgreep waarin Europa en Amerika de derde wereld houden sterven er jaarlijks heel wat meer mensen dan de slachtoffers van abortus in Nederland. Om maar wat te noemen :)

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 15 sep 2004 16:08

En nu weer on-topic!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 sep 2004 20:31

Socrates schreef:Aandacht voor internationale verhoudingen en milieu bijvoorbeeld. Door de huidige wurgreep waarin Europa en Amerika de derde wereld houden sterven er jaarlijks heel wat meer mensen dan de slachtoffers van abortus in Nederland. Om maar wat te noemen :)

Het verschil is alleen dat je als Nederlandse politieke partij relatief meer invloed hebt om abortus dan op internationale betrekkingen.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 15 sep 2004 21:54

des te belangrijker dat meer mensen zich inzetten voor zo'n internationaal thema :) en naar mijn idee ben ik bij Groenlinks daarbij aan het beste adres.

dus daarom Groenlinks, ik ben het niet in alles met ze eens, maar wel met de meeste zaken, en het feit dat er weinig christenen in zitten is misschien wel een goede motivatie om juist lid te worden...

maar zoals ik al zei, ik ben (nog) geen lid.

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Terug naar “Archief”