Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:Caprice, het gaat te ver om dit zonder enige nuance te bestempelen als massamoord. Je hebt het over abortus, naar ik aanneem. Abortus is nogal een breed begrip, althans, de argumenten zijn nogal divers. Er zijn weldegelijk argumenten die de moeite van het overwegen waard zijn.
kurtyo schreef:Caprice, het gaat te ver om dit zonder enige nuance te bestempelen als massamoord. Je hebt het over abortus, naar ik aanneem. Abortus is nogal een breed begrip, althans, de argumenten zijn nogal divers. Er zijn weldegelijk argumenten die de moeite van het overwegen waard zijn.
Tabitha schreef:kurtyo schreef:Caprice, het gaat te ver om dit zonder enige nuance te bestempelen als massamoord. Je hebt het over abortus, naar ik aanneem. Abortus is nogal een breed begrip, althans, de argumenten zijn nogal divers. Er zijn weldegelijk argumenten die de moeite van het overwegen waard zijn.
Dan zou ik die argumenten toch graag horen. En bij het grootste deel van abortussen is het argument vooral egoistisch: IK WIL nog dit en dat doen en IK wil nog geen kind. Zulk soort argumenten zijn geen argumenten voor abortus. De keuze is dan alleen voor de vrouw, en als je echt pro-choice bent, geef je het ongeboren leven ook een keus.
Aragorn schreef:Het ongeboren leven kan niet kiezen, dus er zal altijd voor gekozen moeten worden.
Overigens ben ik het wel met je eens verder. Met hetzelfde recht kun je je vrouw vermoorden omdat ze te aanhankelijk is en je in de weg staat bij je persoonlijke ontwikkeling oid. (Al zijn daar natuurlijk ook andere oplossingen voor, maar even voor het idee)
Socrates schreef:Aandacht voor internationale verhoudingen en milieu bijvoorbeeld. Door de huidige wurgreep waarin Europa en Amerika de derde wereld houden sterven er jaarlijks heel wat meer mensen dan de slachtoffers van abortus in Nederland. Om maar wat te noemen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten