Sabbath en zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 sep 2004 21:25

Christenen komen op de eerste dag der week samen om de opstanding van onze Heer Jezus Christus te vieren. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom de zondag vervolgens ook tot rustdag is verworden, het argument "om Christenen te onderscheiden van de Joden" klinkt aannemelijk - hoewel ook tamelijk antisemitisch. Ik zie geen redenen om de zondag weer op te geven voor de zaterdag, de traditie heeft het Woord immers niet ontkracht.

Als je een ander topic wilt starten over Joodse Christenen, graag. Mijn kennis daarover is tamelijk nihil en ik ben altijd geïnsteresseerd in andermans geloofsleven. Ik kijk er naar uit.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 14 sep 2004 21:39

David schreef:
Night schreef:
En al die mensen die de zondag regelmatig als een gezegende feestdag ervaren?

Het was even een getuigenis van mij. Verder geen oordeel of een ander op zondag geen zegen zou ervaren.

Neemt natuurlijk niet weg dat God vraagt om Hem te eren als Schepper op de sabbatdag en niet op zondag of welke andere dag dan ook.

Beste David, je doet hier 2 uitspraken en volgens mij botsen ze echt. De 1e uitspraak is geheel in overeenstemming met het bericht dat je ervoor schreef. Ik heb dat gelezen en vind dat prima. Alleen maar respect voor jouw opvatting over de sabbath! Maar met je 2e uitspraak ontkracht je volgens mij weer, wat je in je 1e uitspraak beweert. Want het komt op mij over dat je vind dat de "zondagsvierders" niet doen wat God vraagt. En dat is toch jammer?

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Berichtdoor Taytelbaum » 14 sep 2004 22:24

Ik blijf erbij:

sjabbath is niet geboden aan gelovigen in Jesjoea uit de volken maar aan de Joden (waar blijven nu toch die onderbouwende directe teksten uit de Schrift, Josh, Boudewijn, David). In de toekomst zal iedereen de sjabbath moeten houden.
sjabbath is niet als zegel terug te vinden in de Schrift (sorry, ik ga niet allerlei beweringen als zou het aan iemand geopenbaard zij zomaar overnemen!)
zondag is geen sjabbath, ook niet geworden. Zeker, Jesjoea is in die nacht opgestaan van de 1e dag der week, zeker, men zou de dag na de 7e der week ook 8e kunnen noemen, maar dat maakt van zondag nog geen sjabbath, evenminmin als pasen van pessach kan worden gemaakt (ook zo'n vreemd anti-semitisch verzinsel om met die dag te schuiven, daterend uit de 2e eeuw, conflict is nml door Eusebius opgetekend! PS, doen de ZDA iets met dat gegeven? Nee, ook die hollen Rome na in de paaszondag, want zover was hun leer nog niet geevolueerd!).
Schriftuurlijk argumenten heb ik reeds aangevoerd, ze zijn genegeerd terwille van menselijke overleveringen. Kiest dan heden wie u dienen zult: de mens en zijn leer of HASJEM en zijn leer, en hink ook niet op 2 benen wat dit betreft. Neem wel je tijd en gebed. Laat je niet meeslepen door woorden van wijsheid, maar onderzoek de Schrift in het Koninkrijk van G-d en vindt nieuwe en oude dingen.

Sam
"Heer, zult U in deze tijd aan Israel het Koninkrijk wederoprichten?" (Hand.1:6)

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 14 sep 2004 22:55

Taytelbaum schreef:...........evenminmin als pasen van pessach kan worden gemaakt (ook zo'n vreemd anti-semitisch verzinsel om met die dag te schuiven, daterend uit de 2e eeuw, conflict is nml door Eusebius opgetekend! PS, doen de ZDA iets met dat gegeven? Nee, ook die hollen Rome na in de paaszondag, want zover was hun leer nog niet geevolueerd!).

't Is om moedeloos van te worden. We moeten hier blijkbaar nog heel wat leren. Kerstfeest is fout, kinderdoop is fout, de zondag is fout, en nu vieren we Pasen ook al op de verkeerde dag? Wat bedoel je met anti-semitisch? Leg eens uit? Als je met zulke hoogdravende termen aan komt zetten, mag je je wel wat nader verklaren vind ik. En hoe zit het eigenlijk met Pinksteren en Hemelvaart? Doen we dat ook fout?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 sep 2004 07:09

Tartylbaum,

Mensen die Christus navolgen in het Geestelijk aspect inzake het toekomende Hemels Koninkrijk, zijn GEESTELIJKE JODEN. Want immers zij zijn navolgers van Jezus (Jood) en in GEESTELIJK opzicht volgen zij dus een "Joods" geloof na, zoals dat (ook) aan het volk ISraël van het OT was gegeven.
Het NT volk van Jezus is dus evengoed een volk ISraël, maar dan door de Heilige Geest (Plaatsvervanger) dus in dat opzicht zijn ze Geestelijke Joden. Want het is het hemelse Jeruzalem van het Hemelse Israël (Reine vrouw). We kunnen toch niet menen dat een zo werelds geworden, en afgegeleden volk naar het niveau van wereldse politiek (de Paus eert het Israëlische volk om zijn doelen te bereiken en paait de politiek van dat land, die er openlijk zijn ingetuind). Geen wodner dat Jezus een EINDE maakte aan de voorkeurs positie van de Hemelse Schepper.

Dus, Tayrtylbaum, waar baseer je je Theocratische recht nu op: Jezus verzamelt zijn Reine Vrouw (Geestelijk Israël) uit ALLE TAAL, STAM, NATIE en VOLK.

het Israël als Staat VERDWIJNT GEWOON IN HET GROTE BABYLON (Behalve zij die in het Boek des levens zijn geschreven zoals de Bijbel -en Thora- ons leert en het dus de Heiland Jezus hebben aangenomen en erkent in het voorbeeld voor ALLE mensen op aarde). Geen wonder dat het aantal Messiaanse Joden (vanuit het Orthodoxe fundament) met de dag groeit!

gegroet

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 sep 2004 07:49

Hallo Josh,

Ik begrijp je reactie volkomen en ben het met die stelling zeker wel eens. Toch spreekt de Bijbel over een "God Jezus". Uiteraard is dat niet hetzelfde als God de Vader, maar met betrekking tot het "Zijn als God" = groeien in Diens Gerechtigheid (alleen) kom ik wel bepaalde Schriftgedeelten tegen!

Jezus zeide tot hem:

"Ik ben de Weg en de Waarheid, en het Leven. NIEMAND komt tot de vader dan door Mij" Johannes 14:6

God heeft dus de Waarheid aan deze wereld geopenbaard door er een VOLMAAKTE UITDRUKKING aan te geven.
Want:

"En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heeerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de Eniggeborene van de Vader) vol van genade en Waarheid" Johannes 1:14

En nu dan:

"Want in Hem woont al de volheid der Godheid lichamelijk" Kollessenzen 2:9 (SV)

Jezus is Goddelijk. Hij is tenslotte God de Zoon
Alles wat we van de Almachtige Vader (God en Vader van Jezus zoals Hij dat zelf aangeeft) wordt in Jezus Christus geopenbaard.
De Verlosser zegt dan ook terecht, tot de Alamchtige Schepper en Vader:

"Ik heb Uw naam geopenbaard" Johannes 17:6

En nu komt het, zoals het inderdaad zo is, zoals jij aangeeft:

Er is geen kennis (mogelijk) van God buiten Christus om. Dus ook geen redding. Wie dus God de Vader wil kennen, de Almachtige moet Christus kennen:

Geboden en wet = dus ook het Sabbatsgebod uitleven (zie Johannes 17:6)

M.a.w. Jezus openbaarde wat de mens in God (de Vader) kan zijn;

"Gelijkerwijs Mij de LEVENDE Vader gezonden heeft, en Ik leef door de Vader; alzo die Mij eet. die zal leven door Mij (Johannes 6:57)

En dus geldt nog steeds aangaande de geboden (en dus de Sabbat)

Alleen dat van God de Vader komt zal tot God de vader leiden.

En daarmee is dus gelijk bewezen dat de ZON dag NIET tot God de Vader kan leiden, omdat het ook de Dag des Heren niet is, zoals Johannes op Patmos aangaaft, daar de gehele Openbaring aan hem door de Heiland gegeven is, op de Waarachtige Dag Des heren= de Sabbat!.

God de Vader voor ons in de Zoon Jezus Christus

Want in Hem woont al de volheid der Godheid lichamelijk (Kol 2;9)

God de Zoon (voor ons de Middelaar) en Jezus is Goddelijk. Hij is tenslotte "God" de Zoon alleen in die volgorde.

God de Vader
God de Zoon
God
de Heilige Geest

Stel dat er een familie is:

Vader, Moeder en 3 kinderen!

Er is een probleem met een derde persoon. De familie houdt beraad en de Vader van het gezin, de verantwoordelijke (wet) en voorspreker.
De familie steunt (in geestelijk opzicht op persoonlijke eenheid) de Vader dan is het:

Vader het HoofdVader door Zijn Bruid (vrouw)
Vader door de (oudste) Zoon
Vader door de (jongste) [color=darkred]Zoon[/color]
Vader door de dochter

Alle gezinsleden zijn uniek en verschillend, hun oorsprong vinden ze in die (ene) Vader. toch hebben ze allemaal een eigen persoonlijk karakter (zoals de Heilige Geest, de Zoon en de Vader)
maar toch zijn ze een éénheid, met het zelfde uitgangspunt

David
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor David » 15 sep 2004 09:41

Hoi Brion,

Brion schreef:
David schreef:
Night schreef:
En al die mensen die de zondag regelmatig als een gezegende feestdag ervaren?

Het was even een getuigenis van mij. Verder geen oordeel of een ander op zondag geen zegen zou ervaren.

Neemt natuurlijk niet weg dat God vraagt om Hem te eren als Schepper op de sabbatdag en niet op zondag of welke andere dag dan ook.

Beste David, je doet hier 2 uitspraken en volgens mij botsen ze echt. De 1e uitspraak is geheel in overeenstemming met het bericht dat je ervoor schreef. Ik heb dat gelezen en vind dat prima. Alleen maar respect voor jouw opvatting over de sabbath! Maar met je 2e uitspraak ontkracht je volgens mij weer, wat je in je 1e uitspraak beweert. Want het komt op mij over dat je vind dat de "zondagsvierders" niet doen wat God vraagt. En dat is toch jammer?

Je moet niets jammer vinden. Mijn mening moet je niet zien als een veroordeling.
Ik geef mijn visie soms scherp maar ook soms als getuigenis.
Een discussie heeft pas zin als we er allemaal wat van op steken en niet elkaar gaan veroordelen.
Ik hoop alleen dat we eerlijk tegenover God staan en Hem hierin betrekken en ons niet laten beperken tot de muren van onze kerken of door praktische redenen.

Gods zegen,

David ;)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 sep 2004 09:46

Wat David meende:

@@Je moet niets jammer vinden. Mijn mening moet je niet zien als een veroordeling.
Ik geef mijn visie soms scherp maar ook soms als getuigenis.
Een discussie heeft pas zin als we er allemaal wat van op steken en niet elkaar gaan veroordelen.
Ik hoop alleen dat we eerlijk tegenover God staan en Hem hierin betrekken en ons niet laten beperken tot de muren van onze kerken of door praktische redenen. @@

En zo is de essentie van het getuigenis van Jezus dus:

Ook Jezus was soms zeeer scherp en vooral niet "allemans vriendje" zoals we bijvoorbeeld in Johannes 8 zo goed kunnen zien.
Als we die aspecten over hoofd zien, dan hebben we geen oprecht beeld van Jezus, die voor Zijn volk en hen die Hem menen te aanbidden, zeer streng maar rechtvaardig was (en is).

Een prima getuigenis van David. Precies zoals ik er in de meeste opzichten ook over denk. Maar velen zullen dat in de afgelopen 7 jaar wel hebben gemerkt (op One Way -RKK nieuws forum-GVK en hier)Van het GVK en RKK nieuws forum ben ik verbannen.
Dus hang je IP nummer nooit aan de site!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 15 sep 2004 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 15 sep 2004 09:47

David,

Ik begrijp dat je je voorzichtig wilt uitdrukken.

Toch zou ik het, wanneer ik jouw stellingname zou volgen, het minstens zeer vreemd moeten vinden dat er (al eeuwenlang?; in ieder geval nu) vele mensen zijn die de zondag als een zegen ervaren en in het bijzonder op zondag, onder het horen van Gods Woord, zegeningen ontvangen uit Zijn hand.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

David
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor David » 15 sep 2004 09:56

Hoi Taytelbaum

Taytelbaum schreef:zondag is geen sjabbath, ook niet geworden. Zeker, Jesjoea is in die nacht opgestaan van de 1e dag der week, zeker, men zou de dag na de 7e der week ook 8e kunnen noemen, maar dat maakt van zondag nog geen sjabbath, evenminmin als pasen van pessach kan worden gemaakt (ook zo'n vreemd anti-semitisch verzinsel om met die dag te schuiven, daterend uit de 2e eeuw, conflict is nml door Eusebius opgetekend! PS, doen de ZDA iets met dat gegeven? Nee, ook die hollen Rome na in de paaszondag, want zover was hun leer nog niet geevolueerd!).
Sam

Ben het helemaal met je eens.
Ik denk dat we daar een nieuwe topic voor moeten openen om te laten zien dat de zondagviering maar een onderdeel is van een grote invloed uit het heidendom die de kerk is binnengeslopen. Op grond van anti-semitisme maar ook door heidense godsdiensten.
En het kreeg zijn climax toen de kerk vanaf 311 onder Constantijn de grote een staatskerk werd en hij een grote invloed kreeg in de dogma's die werden vast gesteld.
Op dat moment ging de bruid van Christus vreemd. De kerk steld zich niet onder leiding van de Heilige geest maar onder de keizer.

In Openbaring 17 : 1,2, 17

En een uit de zeven engelen, die de zeven fiolen hadden, kwam en sprak met mij, en zeide tot mij: Kom herwaarts, ik zal u tonen het oordeel der grote hoer, die daar zit op vele wateren
Met welke de koningen der aarde gehoereerd hebben, en die de aarde bewonen zijn dronken geworden van den wijn harer hoererij
En ik zag de vrouw dronken van het bloed der heiligen en van het bloed der getuigen van Jezus

De kerk hoereerde en God trok zijn Heilige geest terug uit de kerk.
Onder Constantijn de Grote werd de sabbatviering verboden en werden vele sabbatvierders gefolterd en gedood. :(

David ;)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 sep 2004 09:59

Beste Night,

Dank voor je eye opener aangaande de zondag.
laten we duidelijk zijn dat vanuit de ZON dag NIETS Gezegends noch geheiligd kan uitgaan, dan alleen dat wat de Heilige Geest in oprechte harten openbaart van misleidde mensen die menen en proberen trouw te zijn aan Jezus, voor zover hen is bijgebracht.
Waar het feitelijk omgaat is dat deze mensen misleid zijn, en dat zij de VOLLEDIGE zegeningen en HEILIGING van de Sabbat (als gezegende en geheiligde relatie-dag met de hemel) geheel missen.

tenslotte werkt de Heilige Geest aan ALLE TAAL, STAM, NATIE en VOLK die zoekende zijn naar de Hemelse Verlossing. Ik denk daarom dat de ZON dagvierende gelovige GEEN grotere heiliging kan ontvangen dan zij die nog zoekende zijn.

Gods volk onderhoudt de Geboden en hebben het getuigenis van Jezus en de Gave der profetie.
Zij groeien reeds door de HEILIGING naar de VERHEERLIJKING.

Openbaring 14
12

Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

In Jezus geloven en Gods volk willen zijn houdt dus onvoorwaardelijk in dat de geboden (en dus ook de Sabbat0 deel van hun leven dient te zijn en dat zowel Jezus als God de Vader de geboden als FUNDAMENT van de hemel én -in- het OORDEEL toepassen als WET voor hen die er voor uit komen Jezus te hebben aanvaard!

Iemand die zegt Jezus na te volgen en de geboden naast zich neer legt LIEGT dus in principe (vaak dus zonder dat hij of zij dat weet)

Anderen staan nog op de drempel der RECHTVAARDIGING maar willen (of kunnen door anderen misleid) geen verandering van hun hart, dan het eindpunt van een menselijke wet, dat de ZON dag is.

Rechtvaardiging:

Christus stierf voor onze zonden (1 Kor 15:2-4)
Romeinen 5:7-9 Gerechtbaardigd door Zijn bloed
Galaten 2:15-17 Gerechtvaardigd door geloof
Romeinen 3:23-26 Gerechtvaardigd door de genade
Romeinen 5:1-3 Rechtvardiging brengt een NIEUW begin

Dus hieruit blijkt dat deze mensen het NIEUWE begin nog helemaal niet hebben aanvaard! (Geboden onderhouden en de Sabbat dus eren als relatie tussen de Hemel en de mens. God wil WONEN tussen Zijn volk. De SABBAT is een moment waar Jezus en de Almachtige Vader, door de Heilige Geest, gemeenschap hebben met elkaar)

De bevrijding van de macht der zonden is de volgende stap.
Immers het OVERTREDEN van de geboden, houdt ons nog steeds vast in de macht van de zonde.

Zondag viering is dus overtreden van het 4e gebod. Letw el Jezus leert ons dat in de relatie met Onze gezamelijke God en Schepper!

En precies zoals David aangeeft:

Op dat moment ging de bruid van Christus vreemd. De kerk steld zich niet onder leiding van de Heilige geest maar onder de keizer. staat dus de huidge Protestantese kerk in dat licht.
De Bisschop van ROme zal dus een oordeelsrecht, dat alleen van de Paus uit kan gaan, zoals de Keizer straks zal aantonen (Openbaring 13 het 2e Beest). Zij die zich Christenen noemen zullen ONGEMEND van de Paus, door de USA (wetten) te horen krijgen dat zij GEEN CHRISTENEN zijn , omdat zij de ZON- dag navolgen van de Morele wetgever van deze aarde (het 1e Beest) uit Openbaringen, de RKK Staat, daarw aar de Bisschop is, is dan ook Jezus. Daarmee tootn (notabene) SSATAN straks aan dat vele "Christenen" -tegen beter weten in- deze Mensenmoordenaar hebben nagevolgd maar dat er dan geen weg terug meer is, want dat Beest zal zijn prooi niet meer los laten.

Wie dus aan menselijke geboden als goddelijke wetten voorgesteld, willens en wetens, vast blijft houden, zal dus niet meer gered kunnen worden. De Spaderegen zal dan ook in de donkerste tijden, geen vat meer op hen hebben, omdat zij Jezus NIET geloofd hebben!

Scherp? Ja, maar hoe anders treedt Jezus hier dan op (Amos) als Hij Zijn volk door een LUIDE Boodschap wil oproepen het Babylon te verlaten.
(Openbaring 14)

De ZON dag is en MENSELIJKE instelling, geen Goddelijke, anders was er geen 4e gebod of en Bijbelse Sabbat nodig of door deHeiland aangekondigd geweest te zijn veranderd!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 15 sep 2004 10:17

Boudewijn,

De reactie was in eerste instantie aan David gericht,maar jij plaatste tussendoor, vandaar dat ik zn naam even invoegde.
Maar geen probleem wanneer jij reageert, ik verwacht dat jullie reacties qua strekking elkaar niet veel zullen ontlopen.

Her en der geef je duidelijk aan dat de term ZONdag je bloed sneller door de aderen doet vloeien.
Toch vind ik het in deze discussie geen argument.
Wanneer de eerste dag van de week, die nu zondag genoemd is, anders genoemd zou zijn, zou je heel je verhaal betreffende de term ZONdag niet hebben kunnen houden. Ik zie het dan ook als niet meer dan een leuke bijkomstigheid in jouw situatie.
Ik koppel namelijk niet het gezegend worden of zegenigen ervaren aan het vieren van de ZONdag als naam, mar aan het vieren van de eerste dag der week die nu eenmaal ZONdag heet, net zoals de maandag de maandag. Jij zou jouw vieren van de sabbath ook niet naar een andere dag verplaatsen mochten de heren destijds ervoor gekozen hebben om de dag die nu zaterdag heet zondag te noemen.
Het zit hem dus niet in de naam.

Verder verwachtte ik helemaal niet dat het een eye-opener zou zijn, het was een onderdeel waarover nog niet gesproken was, en niet onaardig om dat verschil in inzicht ook eens helder te maken.
Het zou naief zijn om te veronderstellen dat jij of David daar nog nooit aan gedacht zou hebben.

Je had je antwoord dus kunnen beperken door het aangeven dat er op de sabbath en door het sabbath vieren meer zegeningen te ontvangen zijn.

Rest mij nog de vraag of jij of David vanuit je eigen geloofspraktijk kunt aangeven (dus niet een aantal tekstplaatsen noemen; daar kan i kzo weinig mee) wat die meerdere zegeningen, zoals je schrijft VOLLEDIGE zegeningen en HEILIGING van de sabbath, dan inhouden. En dan voornamelijk de meerwaarde, iets wat vierders van de eerste dag der week totaal zouden missen.
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

David
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor David » 15 sep 2004 10:35

Hoi Boudewijn,

Boudewijn schreef:De Bisschop van ROme zal dus een oordeelsrecht, dat alleen van de Paus uit kan gaan, zoals de Keizer straks zal aantonen (Openbaring 13 het 2e Beest).

Iedereen kan van zijn eigen kerk bepalen of deze zich alleen door de Heilige Geest laat leiden of door de koningen der aarde.
Ook de protestantse kerk, waaronder de zevendags adventisten, hebben veel niet bijbelse leringen uit de traditie overgenomen zoals Taytelbaum stelde. Waaronder de christelijke feestdagen, de leer van de drie-eenheid etc.

Wat we ons moeten afvragen is of de traditie van de kerk, waaronder de zondagsviering, gebaseerd op een inspiratie van Gods geest in de gemeente of is het tot stand gekomen door invloed van de koningen der aarde.

Gods zegen,

David ;)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 sep 2004 11:04

Hartelijk dank Night,

voor je snelle reactie. De reden dat ik de eerste dag der week, veelal specifiek "ZOn-dag" noem is gelegenin het feit dat deze (Rooms katholieke instelling) gebaseerd is op de aanbidding van de zon. We kunnen wel stelklen dat het Jezus is, als zijn de de "zon der gerechtigheid" maar die term heeft alleen betrekking op het feit dat de Gerechtigheid zo overtuigend waar is, een zo genadevolle kracht is, dat die Gerechtigheid dan ook niet anders kan zijn dan het Waarachtige fundament van Gods wet.

Waarom ik van mening verder ben dat de Sabbat een meerwaarde heeft voor alle die deze gezegende en geheiligde dag erkennen is het volgende:

De Sabbat voor mij betekent dat het een bewijs is van onze bijzondere relatie met God als behorende tot Zijn verloste volk. Ik meen hierdoor trouw te tonen aan Hem, in elke omstandigheid. Juist omdat de Sabbat het meest bestreden gebod is, het Verbond valt geheel uit elkaar als wijd at 4e gebod bewust en overtuigd overtreden, we worden tot leugenaars.

In feite is er buiten dit gebod om geen redding mogelijk, want buiten Jezus om is er GEEN redding en Jezus is HEER over de Sabbat (niet de eerste dag dus). De Sabbat is een tijdspanne waarin God met Zijn volk verkeert, in Geestelijk opzicht.

Door de Sabbat aan het einde van de Scheppinsweek te plaatsen als praktische dag van aanbidding betekent dit ook dat de Sabbat aan de GEHELE mensheid gegeven is. Echter de zonde maakt het onmoglijk dat dit gebod vanuit de mensen persoonlijk, kunnen erkennen en zonder problemen kunnen aanvaarden. De Heilige Geest moet ons eerst overtuigen. Een andere weg is er niet! Bereidheid en wil om Jezus te volgen en de Vader te erkennen!
De mens zoekt immers Zichzelf en niet God, in de eerste plaats.

Jezus geeft ons in Zijn voorbeeld aan hoe wij de Sabbat kunnen genieten en ervaren. In Mattheus 12 gaat Hij daar op in.
Als mensen, die zeggen Christenen te zijn, elke dag met "hun" Heiland zeggen te leven, wat is er dan zo moeilijk aan om -ook- hun Heiland Persoonlijk, door de Heilige Geest te ervaren en nieuwe moed en Heiliging en zegeningen te mogen ontvangen om door te gaan en te (leren) overwinnen. Zonder Hem zijn we immers niets!

Waarom zouden we de 1e dag der week houden als de Almachtige Schepper de 7e dag heeft ingesteld. Het getal van Gods volmaaktheid en zuiverheid. Waarom overtreden wij onze eigen belofte en bewijsvoering van het "eren van de Heiland " en het "navolgen van Jezus" als wij struikelen, in woord en gedrag bij de 6e dag, zonder de 7e dag ooit te zien en te ERVAREN!

Geen wonder dus Nigt, dat Jezus duidelijk leert dat het getal van een Mens 666 is in een religieus kader, dat wetten en geboden (van God) zal veranderen. Jezus toont ons aan dat het Beest wetten en geboden van God zal veranderen. En de hele Christelijke kerk volgt dat inzicht van Jezus (waarschuwing) en vallen na het blijvend struikelen af van de Genade, omdat Jezus NA die tijd (Genadetijd) NIETS meer kan doen.

Net zoals het groeien in de Gerechtigheid is ook het "groeien" in de Sabbatsviering deel van dat geheel. We worden niet Geheiloigd door er een wettische zaak van te maken en "niets te doen". we worden Geheiligd als we het LEVENDE WOORD uiting geven door onze wil en gedrag "vissers van mensen te zijn".

De Almachtige Vader is een LEVENDE GOD, geen brandend vuur aan de hemel.

Alleen de RKK kerk spreekt over ZONNEWONDEREN! Geen WONDER, de zon is hun heidense fundament. Hopende op redding van de zon verlangen velen naar meer licht, want wie wil nu s'nachts ronddolen over de aarde, alleen dieven en rovers doen dat. Maar Jezus zegt dat Hij het licht der wereld is. Als Jezus het (Geestelijke-) licht is, hoeveel of welk ander licht kan dan de RKK Bisschop geven als deze meent dat Jezus daar is waar hij is (de Bisschop). Ik zie van de Paus niet zoveel licht komen, hij is meer het voorbeeld van een ziekelijk en versleten mens, zoals Jezus zegt over hen die de zonde lief hebben!

De (werkelijke) Heilige Vader in de hemel is een LEVENDE Vader! Wel de 1e dag aanbidder de Paus beroept zich in alle "geestelijke" aspecten slechts op mensenwerk, of is hij een voorbeeld en Getuigen van een Opgestane Heer! NIET als hij de Bijbelse Sabbat heeft veranderd, zoals hijzelf zegt. En dan nog met de profane mededeling dat God (welke) hem dat persoonlijk heeft medegedeeld! LEUGENAAR

Anders heb ik van de RKK nog NOOIT gehoord, dan alleen als zij dat betrok op haar eigen Paus of Bisschop, gefundamenteerd op een even valse vorstelling van zaken; Maria! (13 october 1917 met haar zonnewonder vergezeld van Allah de maangod)

De eerste dag is NERGENS en voorbeeld van Jezus en wordt NERGENS in verband gebracht met een GEZEGENDE en GEHEILIGD gebod of bijzondere dag.
Als we ons BLIJVEND voor de gek houden en de "kop in het zand", dan zullen we evenals elke struisvogel, de kans lopen om door de "trein van Satan" overreden te worden en verslonden door het Zombierijk, dat hij eens aan ons zal voorstellen, wanneer de mensen die tot zijn Rijk behoren, uit hun dood zullen oprijzen (tweede komst Jezus + verlosten na 1000 jaren) en met hun evenzieke als zondige lichamen, onder leiding van de Mensenmoorenaar Satan, nog een laatste poging zullen doen om de hemelse Stad Jeruzalem te vernietigen.

En dan zal blijken dat vele "Christenen" definitief en overtuigd aangetoond zullen zien dat al hun werken en "oprechte" meningen als stof en een dunne damp "even is verschenen" en daarna "voor eeuwig" is verdwenen!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 sep 2004 11:13

Beste David,

Als de Bisschop van Rome zich "technisch" een partner kan vinden, die hem het mogelijk maakt, om haar (werelds-) morele fundament en de daarbij behorende wetten, kan verbinden (zie Openbating 13) dan zal zij de wereld "oordelen" naar Katholieke maatstaven. Niet die van Christus, maar die van de Bisschop van Rome die zich immers de plaats van Christus heeft toegeeigend.
Als die verbinding (waarvan het begin in juni 2005 wodt verwacht) met bijv. de UN/VN kan realiseren, dan is de Protestantse kerk van de Genade gevallen en kan de Heilige Geest verder niets meer doen. Het oordeel in de hemel zal dan geschied zijn. Kerk en Staat zijn dan verenigd (Openbaring 13) zoals Constatijn de Kerk en Staat ook verbond met elkaar!

Openbaring 7 zal dan werkelijk in vervulling gaan, betreffende de winden die de engelen zullen los laten.

Aangaande de denominaties der wereld, waaronder ook de Adventkerk.

Jezus spreekt over een (Geestelijk Joods) Overblijfsel dat zich zal vormen uit ALLE taal, stam, natie en volk. Geen enkele ander volk zal dan nog kunnen bestaan voor een hemels Koninkrijk.

Mensen die zich houden aan de geboden en de Sabbat onderhouden naar het voorbeeld van Jezus, in het licht van het hemels Rijk van de Almachtige Vader, zijn feitelijk Bijbelse Christenen, die in een Geestelijke kader, inwoners zijn van het Hemels Koninkrijk, bijwonende in het Grote Babylon zoals deze wereld wordt genoemd.

Toen Paus Gregorius in Engeland zijn morele wetten wilde introduceren, kon hin dat alleen doen op morele gronden. Niemand schonk enige aandacht aan de morele wetgeving, omdat er geen "hogere macht" aan ontleent kond worden dan het menselijke inzicht. De autoriteit was niet "autoritair" genoeg om aanvaard te kunnen worden.

Toen kwam Paus Gregorius op een luninieus idee. Hij verklaarde aan de hand van "getuigenis" dat er een hemels boek uit de hemel was komen vallen. Toen hij dat met veel omhaal en valse getuigenissen had "aangetoont", kreeg hij alle medewerking omdat zijn morele maatstaf (Geloof) werd aanvaard als "Goddelijke bevestiging"door een "burgerwet"

Zo zoekt dus ook nu de Paus, door eeuwenlange misleiding en leugen, wederom een "technische" oplossing om de morele wetten van Zijn Regering, toe te kunnen voegen aan het Staatsfundament van deze wereld.

Omdat Satan niet in de gelegenheid is, om een Hemels Koninkrijk op te richten op grond van LIEFDE, zoekt deze Duivel een weg langs menselijke wetten en geboden door geweld en oorlog, om met een vals Evangelie en een Onreine Geest, op een hemelse boodschapper en God te lijken.
Hij moet dus op een even effectieve manier een "technische" oplossing zien te vinden, dat zijn oorlogszuchtige en geweldadige acties in de wereld, te rechtvaardigen om de, wisselenden:

Oorlog- en vrede brengende Beesten van ongeestelijke indeën en werken te voorzien. Zo zal de mensheid teneinde, het geweld rechtvaardigen, om hun vrede en vrijheid, op notabene humanitaire gronden, te bereiken menende dat zij van een Hemelse God komen.

En dit terwijl Jezus ons duidelijk leert dat Zijn Rijk NIET door geweld en oorlog tot stand zal komen.
Wie het anders ziet in deze wereld, mag het zeggen!

Als je dus meent David dit te moeten zeggen:

@@Wat we ons moeten afvragen is of de traditie van de kerk, waaronder de zondagsviering, gebaseerd op een inspiratie van Gods geest in de gemeente of is het tot stand gekomen door invloed van de koningen der aarde.@@

Dan heb je het tegendeel (dus Jezus als Verlosser in de Volmaaktheid der heerlijkheid) allang bewezen door je eerdere postings.
Ik vraag dan wel af of velen anderen, jouw allinea zoals die hier hebt verwoord reeds begrepen hebben. Want wat je hier schrijft is juist wat de wereld daardoor wil bereiken. En inderdaad kunnen we dan stellen dat het niet Gods Geest is, maar de Onreinheid van Satans macht en engelenschare die de wereld nog steeds in de greep heeft.

Want als dat niet zo zou aijn, dan was de wederkomst van Jezus niet nodig en was en is ook Zijn Dienstwerk, ook van nu in de hemel, geheel overbodig geweest. We hadeen dan immers ZELFD de macht gehad om ons een (eigen Goddelijk) Koninkrijk te bouwen.

Dat is ook wat de RKK Staat ons voorhoud en de USA straks zal opdragen wettelijk vast te leggen! (Openbaring 13-16 en 19)
Een "Beeld van haar te laten maken dat LEVEND geworden is" Dat "Beeld" heeft nog de "technische" middelen niet om die realiteit door te kunenn voeren, daarvoor zijn nog een paar "terroristen", Iraks, Irans en Sudans voor nodig + nog een paar slachtoffers!

De mensen moeten toch eerst "bezwijmen van angst": voordat ze overtuigd en gedwongen TOEGEVEN aan de "technische" mogelijkheden van het Vaticaan en de USA, een WERELDRIJK op te richten.

Uitspraak van de VN" We are working on a World Government!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 15 sep 2004 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”