Refo en Luxe

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 20 jan 2003 09:04

Lalage:
Ik ga echt geen 150 euro uitgeven aan iets wat ook gewoon los op het internet staat hoor!

De bijbel weet ik op internet wel te vinden, maar kun je op internet ook al die commenatren, woordenboeken en naslagwerken vinden?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 20 jan 2003 09:06

Koop jij ze wel?

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jan 2003 13:58

Ik vind een pc nogal luxe.
En een luxe die je van elkaar vervreemd.
We praten niet meer gewoon met elkaar maar via de chat. Zelfs in gezinnen gebeurd het dat ieder op zijn eigen kamer zit te chatten, met elkaar. Kijk dat is dus een luxe probleem.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 20 jan 2003 14:58

Zou het niet gewoon een vooruitgang in de communicatie middelen zijn? Vroeger werd de tamtam of rooksignalen gebruikt. Ook werden boodschappers gebruikt. Op een gegeven moment kwamen de brieven. En dat is tegenwoordig een brief waarop direct wordt geantwoord. Dus de chat. De telefoon neemt hierbij een soort gelijke plaats in. Daar reageer je ook direct.

Ok, in hetzelfde huis is misschien iets te ver doorgevoerd. Maar ik zie het niet als luxe maar gewoon als een nieuwe ontwikkeling in de technologie.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 20 jan 2003 15:31

en soms onmisbaar! Voor gehandicapten, online boodschappen doen, met een pc werken enz. in een huis chatten met elkaar, nou ja, das wel apart ja. Toch doet de tv dan eigenlijk hetzelfde. Iedereen zit zwijgend naar een tv te gapen. En dan natuurlijk wel een breedbeeld he!

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jan 2003 15:40

Het gaat toch over overbodige luxe?
En eigenlijk is de tv dat ook, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er heel blij mee zijn.
Maar ik denk dat we best wel mogen genieten hier op aarde, want daar leven we tenslotte. En God dankbaar zijn voor dingen die we lux kunnen noemen, als het maar niet de noodzakelijke dingen gaat verdringen.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 21 jan 2003 15:48

Ik weet niet of dat waar is, misschien moeten we ons meer bezighouden met de dingen van het koninkrijk Gods, en niet met alle iedere dag dingen.
Een tv? Lekker naar een film kijken, tis toch eigenlijk werelds vermaak. en dat kun je heel ver doortrekken. Computerspellen...kunnen ook niet allemaal. Dan hebben we toch teveel luxe om ons heen., Vroeger hadden de mensen dat niet, gewoon een hele dag werken, en savonds gezellig bijelkaar en een goed gesprek, (of niet), maar wel meer tijd voor samenzijn.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 21 jan 2003 16:16

Dat mensen luze gaan verschaffen is heel normaal. Als je strikt gaat kijken naar wat je echt nodig hebt dan hou je niet veel meer over dan: water, voedsel, een set dierenhuiden en een grot. Oh ja, de ontdekking van het vuur.... is wel zo makkelijk in wintertijd.
Credo ergo sum

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 21 jan 2003 16:23

en een fiets, dan hoef je niet zo snel te lopen achter de wilde dieren aan, als je op jacht bent.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 21 jan 2003 16:24

of een Ferrari gaat nog sneller....
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 21 jan 2003 16:25

nou, das weer wel errug lux hoor! dan wel een zonder leren bekleding.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 21 jan 2003 16:25

Dan heb je nog niks aan een Ferrari.
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 21 jan 2003 16:26

toch maar een fiets dan. wel een ouwe he?

joepie

Berichtdoor joepie » 21 jan 2003 20:09

Ik weet niet over welke tijd je spreekt lotte. Maar als ik bedenk dat je met minder luxe ook minder tijd had voor andere dingen. Dan zal er echt niet veel tijd overgebleven zijn voor een gezellig avondje met elkaar.
Denk maar aan de veel langere werktijden die er waren, al jong moeten werken, geen wasmachine,e.d. zelf de groenten moeten verbouwen. Als je dan eindelijk klaar was ging je naar bed want morgen weer vroeg op en weer een zware dag. Ik denk dat we dankzij die luxe eigenlijk meer tijd overhouden om gezellige dingen met elkaar te doen, maar het vreemde is dat het in veel gevallen niet gebeurd. Het lijkt wel of we het steeds drukker krijgen ondanks de luxe. Of misschien wel dankzij?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 jan 2003 20:19

we moeten werken voor de luxe, dat bedoel je toch joepie. en dat we daarom minder tijd vrij hebben.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”