Ik niet hoor. Ik loop er niet mee te koop ofzo.Spiff schreef:positie is misschien een beetje een groot woord, maar je hebt domineeskinderen die er echt op kikken
Moderator: Moderafo's
jip_86 schreef:Kzit op een reformatorische school. In mn nieuwe klas weten ze het nog niet geloof ik of maar een paar. In mn oude klas wisten ze het wel maar daar deden ze er niet raar over ofzo geloof ik.Ach lastig vind ik het niet echt om het goede voorbeeld te geven. Ik zit niet zaterdag bij de voetbal te zuipen als de rest van het dorp maar dat hoeft van mij gewoon niet echt, niet omdat ik domineeszoon ben ofzo. Zelfde geld voor discobezoek.Spiff schreef:ach ja, mensen kijken je er wel op aan. er wordt van jou verwacht dat je het goede voorbeeld geeft en dat is wel een lastig. wat zijn jou ervaringen daarmee dan?
Aragorn schreef:Wat mij (als niet-domineeskind zijnde) altijd opviel was dat domineeskinderen vaak juist het meest populair/stoer deden, misschien om vooral niet als soft domineeskind gezien te worden?
BJ schreef:Ik zelf niet, maar er zijn meer.
Maar voordat die zich allemaal gemeldt hebben ben ik toch wel benieuwd of het "bijzonder" voelt of iets van je weet niet beter of ongemakkelijk of juist een groot voordeel?
Gebeurd denk ik onbewust ja. Het is het huis van de dominee dat is natuurlijk heel bijzonder. Denk zelf dat iedereen dat doet. Of als we door een andere plaats rijden is het meestal ook van: dat is het huis van dominee die en die. Wij kijken dus zelf ook naar huizen van domineesBJ schreef:Een oud predikant wiens vader ook dominee is heeft eens verteld dat hij een keer op zondag geen zin had om naar de kerk te gaan, kan gebeuren. Dus hij bleef thuis, de pastorie stond naast de kerk. Dus alle kerkgangers keken naar het huis (niet bewust van het feit dat hij daar was) maar hij vond dit zo erg dat hij daarna nooit meer is thuis gebleven. Dus inderdaad misschien wat iemand eerder al zei het glazen huis.
jip_86 schreef:Gebeurd denk ik onbewust ja. Het is het huis van de dominee dat is natuurlijk heel bijzonder. Denk zelf dat iedereen dat doet. Of als we door een andere plaats rijden is het meestal ook van: dat is het huis van dominee die en die. Wij kijken dus zelf ook naar huizen van domineesBJ schreef:Een oud predikant wiens vader ook dominee is heeft eens verteld dat hij een keer op zondag geen zin had om naar de kerk te gaan, kan gebeuren. Dus hij bleef thuis, de pastorie stond naast de kerk. Dus alle kerkgangers keken naar het huis (niet bewust van het feit dat hij daar was) maar hij vond dit zo erg dat hij daarna nooit meer is thuis gebleven. Dus inderdaad misschien wat iemand eerder al zei het glazen huis.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten