ontevreden met uiterlijk, respectloos t.o.v. God..?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 sep 2004 20:34

Ik heb 2 keer een soort verhoogt moedervlekje eraf laten snijden door de huisarts, gewoon omdat ik het op wratjes vond lijken, op mijn arm een en op mijn buik een. Ik ben daar zeer tevreden mee dat ik het heb laten doen. Ik vond het echt lelijk staan, en nu is het weg. Beter!

Het is net als met je haar. Dat laat je ook in een leuk model knippen, want anders wordt het 1 meter lang. En een leuk model vind ik bij mezelf gewoon mooier.
Je mag best kritisch zijn op jezelf denk ik.
Je lichaam is de tempel van je ziel door God gegeven, en daar mag je best zuinig op zijn en het goed verzorgen. Een borst vergroting zou ik niet doen (ik heb maatjeB ) dat vind ik wel overdreven, hoewel ik het mij wel kan voorstellen voor een vrouw die helemaal geen borsten heeft, die heb je namelijk ook.
Ik ken ook iemand die een borstverkleining heeft laten doen, op medische gronden, ze kreeg rugpijn van die zware borsten.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 13 sep 2004 20:50

Andre schreef:
Loezje schreef:Maar volgens mij zit het probleem veel meer tussen de oren.

Loezje, dit klinkt een beetje van, als het tussen de oren zit weet ik niet wat ik daar mee aan moet?
En moet je je maar zien te redden, of denk ik er nu te veel bij?

Ja, idd, je denkt er iets bij wat ik echt niet zo bedoel. Ik vind dat er zeker wat aan moet worden gedaan als het tussen de oren zit, maar ik vraag me af of een neuscorrectie o.i.d. dan werkelijk helpt... Naar mijn idee moet er eerst in je hoofd wat gebeuren, anders heeft zo'n correctie ook niet altijd zin. En misschien vind je 't na een therapie al helemaal niet meer nodig dat er wat aan die neus wordt gedaan...
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

André

Berichtdoor André » 13 sep 2004 21:32

Ik denk ook dat het waar is wat je hier zegt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 sep 2004 22:51

Mariamagdalena schreef:Het is net als met je haar. Dat laat je ook in een leuk model knippen, want anders wordt het 1 meter lang.

Dat staat bij mijn vriendin anders best cool hoor.. :D

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 14 sep 2004 06:44

en bij mij ook best wel :mrgreen:

Maar als je niet van je lichaam houdt, ben je respectloos bezig t.o.v God begrijp ik uit dit topic?

hmm. :?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2004 10:57

Als je niet van jezelf houdt... ik denk dat je best kritisch naar jezelf mag kijken, maar dat je ook niet moet vergeten hoe God naar jou kijkt... en daarnaast... iedereen roept hier in het Relatie-forum dat uiterlijk niet zo belangrijk is? Waarom is het uiterlijk van een ander niet zo belangrijk maar voor jezelf opeens wel heel erg?

Kijk, je hoeft niet voor de spiegel te gaan staan en te zeggen: Hey who's that hot babe over there?! Maar als je echt een hekel aan jezelf hebt en aan je uiterlijk, dan doe je jezelf tekort... want God heeft dat namelijk niet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 14 sep 2004 11:02

Marnix schreef:
Kijk, je hoeft niet voor de spiegel te gaan staan en te zeggen: Hey who's that hot babe over there?! Maar als je echt een hekel aan jezelf hebt en aan je uiterlijk, dan doe je jezelf tekort... want God heeft dat namelijk niet.

Maar doe je dan alleen jezelf te kort of ook God?

Ik bedoel zolang ik er alleen mezelf te kort mee doe, okee dan maar, niet dat dat leuk is, maargoed...
Maar als ik er zeg maar God ook echt te kort mee doe enzo... :?
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 sep 2004 15:14

Ik denk dat God er ook tekort mee gedaan wordt. Marnix geeft al aan, dat God van je houdt, je uiterlijk maakt hem niet uit, dat geloof ik ook. Maar ik realiseer me wel degelijk dat ik ook vaak niet tevreden ben en onzeker, maar God is dat niet, Hij heeft mij geschapen. En ook ik ben geschapen naar Zijn evenbeeld. Dus als ik me zelf niet mooi vind, dan denk ik dat ik verkeerd bezig ben, ik heb dat gekregen van Hem, en Hij heeft met liefde ervoor gezorgd dat ook ik ben wie ik ben. Daar mag ik Hem dankbaar voor zijn.
Ik bedenk me net, als ik me nou net zo druk zou maken over mijn innerlijk als over mijn uiterlijk zou ik een mooier mens zijn :? :)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 sep 2004 15:22

"Naar Zijn evenbeeld.." dat gaat denk ik toch over innerlijk, want God heeft geen uiterlijk.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 sep 2004 16:06

Ik denk dat God wel degelijk een uiterlijk heeft.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 sep 2004 16:07

rosekapje schreef:Ik denk dat God wel degelijk een uiterlijk heeft.

Niet fysiek, zoals wij dat hebben.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 sep 2004 16:09

Aragorn schreef:

Waar baseer je dat op, als ik vragen mag. :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 sep 2004 16:10

rosekapje schreef:
Aragorn schreef:

Op het algemeen aanvaarde gegeven dat God een Geest is misschien? :)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 sep 2004 16:32

Aragorn schreef:
rosekapje schreef:
Aragorn schreef:

Op het algemeen aanvaarde gegeven dat God een Geest is misschien? :)

Een geest kan je toch niet zien? Ik geloof dat we God kunnen zien op het dag van het oordeel.

Misschien heb ik dat gegeven dan nog wel niet aanvaard dan :) maar oke.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2004 19:08

Johanne, ik denk dat je jezelf tekort doet, omdat God op een bepaalde manier naar jou kijkt... maar jij een heel ander beeld van jezelf hebt...

De vraag is dan: Welke visie is nou de juiste, die van God op jou, of die van jezelf? Wie ziet er het scherpst?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”