Het opvoeden houd volgens mij in dat je ze leert de verschillen tussen fantasie en werkelijkheid.
Tussen NORMALE fantasie en werkelijkheid!
En een zelfbedacht pistool is wat anders dan een echt geweer!
Moderator: Moderafo's
Steeds enger. Zo is het door de Schotse schrijfster Joanne Kathleen Rowling ook bedoeld. Dat stelt ze expliciet in interviews. De lijn zal crescendo worden voortgezet in de resterende twee delen van de Potter-serie. Meer angst, meer geweld, rneer seks ook, want Potter ontdekt de meisjes en in De Vuurbeker traden de sensuele Glamorgana’s at op als de sirenes van de komende bedeling.
De tijd dat kritiserende christenen als achterlijke dreuzels konden worden weggezet, is voorbij. De relatie boek en film zal steeds duisterder en beklemmender beelden gaan voortbrengen, zegt ook filmmaatschappij Warner Bros.
Zelfs regisseur Columbus 'waarschuwt’: ,,Als ouders van zevenjarigen zou ik maar oppassen. Maar dat is een averechts werkende boodschap. De kerstfilm concurrentie met de veertigjarige James Bond en de tweede Tolkien is moordend. Harry heeft hype nodig.
Koss schreef:moppie schreef:De lijn zal crescendo worden voortgezet
de sensuele Glamorgana’s
Uuuuuh.....
wat is een crescendo ?
en wat is glamorgana’s ?
Koss schreef:Night schreef:Crescendo : sterker wordend, toenemend
Glamorgana's: personages uit een HP boek
Thanx
in die (normaale) bewoording word de tekst weer leesbaar
moppie schreef:Crescendo is een vrij alledaags woord.
www.woordenboek.nl schreef:RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
cres·´cen·do (bw.) [muz.]
1 langzamerhand luider wordend
Ik dacht trouwens dat jij de Potter boeken kende dan had Glamorgana je bekend voor moeten komen
en ik denk dat het geleert overkomen in dit geval belangrijker was voor de schrijver van de tekst dan de corectheid van de inhoud.......
moppie schreef:en ik denk dat het geleert overkomen in dit geval belangrijker was voor de schrijver van de tekst dan de corectheid van de inhoud.......
ik irriteer me aan mensen die zich boven profesoren en onderzoekerst zetten. Dan steek je je kop pas in het zand. Wat heft onderzoek nog voor in als het toch afgezeken en ontkent wordt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten