Samenwonen zonder sex?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 sep 2004 10:46

Nouja ik wilde gewoon zeggen dat je het samen doet. Het lukt ons dus wel om op 1 kamer te slapen en op vakantie te gaan zonder te ver te gaan. Dat moet ieder voor zich dan maar bepalen.
Maar wij gaan niet samenwonen hoor. Om dat te overleven, moeten we eerst met elkaar trouwen ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 sep 2004 14:34

Misschien is jou reactie ook niet zinnig? In de tijd van de Bijbel trouwden ze ook laat. Kan me trouwens niet herinneren dat in de tijd van izaäk iemand nog 900 werd.
Want wat heeft het zogenaamd klaar zijn voor seks te maken met het moeten doen van seks?
En wie zegt dat ze in die tijd ook niet al op jonge leeftijd "klaar" waren voor seksualiteit.
En het is nog maar de vraag of kinderen er dan dus ook wel echt "klaar" voor zijn.
Hoe kom je er trouwens bij dat je iets natuurlijks moet "onderdrukken".
We zijn toch geen beesten.

Als God in de tijd van de Bijbel al die regels moest geven duid dat er toch wel op dat er tegenwordig echt niks nieuws onder de zon is wat dat betrefd. We zijn nog steeds gericht op het doen van zonde en het proberen goed te praten. Maar we zijn niets anders dan in de tijd van de Bijbel of vergeleken met jaren geleden toen mensen eerder trouwden. Ze gingen toen trouwens ook eerder dood.

Dat was omdat de mensen toen ook veel ouder werden. Relatief waren ze toen op hun 50e nog heel jong. Misshien waren ze toen op hun 18e nog niet volwassen, omdat het verouderingsproces toen niet zo snel ging? Dat mensen eerder dood gingen lag daar niet aan, dat kwam onder andere doordat er eel minder mogelijkheden op medisch gebied waren...

Wat het onderdrukken betreft, we zijn geen dieren... maar hebben wel behoeften en verlangens, dat is puur natuurlijk. Sex zit wel in onze natuur, daarom is "geen sex voor het huwelijk hebben" niet iets waar je je gemakkelijk aan kunt houden, het is vaak best wel een strijd. Dat geeft al wel aan dat we iets moeten nalaten wat we wel best graag willen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mondriaan
Mineur
Mineur

verlangens!!

Berichtdoor Mondriaan » 10 sep 2004 20:18

Beste allemmaal!

Ik dank dat het beste is om 5 maanden niet s'nachts bij elkaar te zijn!
En geen gemeenschap hebben!

dat is denk de moelijkste en de mooiste weg!
wachten (al is het al gebeurd) op de trouwdag! En de verleiding daardoor minder maken!

Als iemnad dacht dat ik het niet begrijp!
Ik heb verkering! en we groeien lichamelijk snel maar geestelijk minder snel!!! :oops:

Of je wil soms niet intiem met elkaar om gaan! :8> en toch een blik in de ogen en vertouwd samen zijn! dan ben je weer intiem! :8> [-X

Effe We hebben nog geen gemeenschap gehad!

Wat ik wel in alle discussies vind is dat hoe het vroeger ook ging!!!! :|
NU LEVEN WE IN HET HEDEN! Ik vind zelf dat het moeilijk was om staande te blijven in gedachten vanaf pubertijd tot nu!! en me zelf te leren kennen! nu 22!

Toch moet ik als man me zelf weer leren inhouden! En heb ik een vrouw nodig die me tegen houdt! Ik moet over nieuw beginnen met me zelf en de ander leren kennen! :oops: [-X En nu wachten op de trouwdag!!!!!! :8> 8>) En leren uit het heden voor de toekomst!!!!
Laatst gewijzigd door Mondriaan op 10 sep 2004 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Mondriaan
Mineur
Mineur

toen en nu!!

Berichtdoor Mondriaan » 10 sep 2004 20:25

Marnix schreef:
Misschien is jou reactie ook niet zinnig? In de tijd van de Bijbel trouwden ze ook laat. Kan me trouwens niet herinneren dat in de tijd van izaäk iemand nog 900 werd.
Want wat heeft het zogenaamd klaar zijn voor seks te maken met het moeten doen van seks?
En wie zegt dat ze in die tijd ook niet al op jonge leeftijd "klaar" waren voor seksualiteit.
En het is nog maar de vraag of kinderen er dan dus ook wel echt "klaar" voor zijn.
Hoe kom je er trouwens bij dat je iets natuurlijks moet "onderdrukken".
We zijn toch geen beesten.

Als God in de tijd van de Bijbel al die regels moest geven duid dat er toch wel op dat er tegenwordig echt niks nieuws onder de zon is wat dat betrefd. We zijn nog steeds gericht op het doen van zonde en het proberen goed te praten. Maar we zijn niets anders dan in de tijd van de Bijbel of vergeleken met jaren geleden toen mensen eerder trouwden. Ze gingen toen trouwens ook eerder dood.

Dat was omdat de mensen toen ook veel ouder werden. Relatief waren ze toen op hun 50e nog heel jong. Misshien waren ze toen op hun 18e nog niet volwassen, omdat het verouderingsproces toen niet zo snel ging? Dat mensen eerder dood gingen lag daar niet aan, dat kwam onder andere doordat er eel minder mogelijkheden op medisch gebied waren...

Wat het onderdrukken betreft, we zijn geen dieren... maar hebben wel behoeften en verlangens, dat is puur natuurlijk. Sex zit wel in onze natuur, daarom is "geen sex voor het huwelijk hebben" niet iets waar je je gemakkelijk aan kunt houden, het is vaak best wel een strijd. Dat geeft al wel aan dat we iets moeten nalaten wat we wel best graag willen.

He marnix

Onthou je ook dat je toen niet dat je jaren moest leren!
zoals nu maatschappelijk! om mee te draaien in de maatschappij!
EN TOCH WACHTEN MET GEMEENSCHAP OP JE TROUWDAG :oops:
aLS JE NU JE ZELF NIET KAN HOUDEN WAT DAN IN JE HUWELIJK

Ik hoor je reactie wel :mrgreen:

MONDRIAAN

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 sep 2004 14:23

In je huwelijk hoef je je toch niet in te houden? :D

Verder denk ik dat het beste dan is om geen gemeenschap te hebben... of je 's nachts bij elkaar bent of niet, daar zou ik niet een uitspraak over doen. Als je dat aankunt en er volledig achter staat kun je ook samen zijn en geen sex hebben, en dan maakt dat je denk ik sterker dan wanneer je preventief te werk gaat.... Als je echter op dit punt nogal zwak bent kun je beter preventief te werk gaan dan de fout in gaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 13 sep 2004 15:51

Marnix schreef:In je huwelijk hoef je je toch niet in te houden? :D

Verder denk ik dat het beste dan is om geen gemeenschap te hebben... of je 's nachts bij elkaar bent of niet, daar zou ik niet een uitspraak over doen. Als je dat aankunt en er volledig achter staat kun je ook samen zijn en geen sex hebben, en dan maakt dat je denk ik sterker dan wanneer je preventief te werk gaat.... Als je echter op dit punt nogal zwak bent kun je beter preventief te werk gaan dan de fout in gaan.

Ik bedoel als man moet je je leren in te houden! Want gemeenschap zal niet altijd kunnen! als je dat nu niet leert dan kun je dat nooit!! :roll:

Maar wat jij zegt over blijven samen wonen denk ik persoonlijk dat dat niet goed is! Als je je zonden belijd moet je ze ook laten! dat houd dan in ook al zou dat je het sterkst maken!! Je moet je zelf niet in verzoeking brengen!

Maar dat moeten wij uiteindelijk niet gaan beslissen!

Mijn advies neem een beslissing die julliezelf kunnen en mogen nemen!!!
toch is ook mij advies neem de beslissing biddend!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 sep 2004 23:05

Tja, als je jezelf niet in verzoeking wil brengen is die Burka van de islamieten toch niet zo'n slecht idee :?

Ik had het overigens niet over samenwonen... maar over samen zijn... dat lijkt me nog wel ff wat anders :)

En dat je als man je een beetje moet leren inhouden snap ik... dat leer je als het goed is ook wel voordat je getrouwd bent...

Als je getrouwd bent zal het ook wel es moeten... Het "nee sorry ik heb hoofdpijn" zul je dan best wel es horen denk ik :D Maar ja... dan moet je gewoon inschatten of het wel klopt....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 sep 2004 09:21

Kaw schreef:
Marnix schreef:Als je getrouwd bent zal het ook wel es moeten... Het "nee sorry ik heb hoofdpijn" zul je dan best wel es horen denk ik :D Maar ja... dan moet je gewoon inschatten of het wel klopt, zo niet, dan moet je daar gewoon doorheen prikken :)

Foei! :mrgreen:

Dan zeg je toch gewoon dat er in de bijbel staat dat je elkaar niet mag onthouden. Ik denk dat dat best belangrijk is voor een man. Als je getrouwd bent, hoor je je lichaam ook aan hem te geven. Je mag hem niet in de verleiding brengen vreemd te gaan, door geen seks te willen. Nouja ik bedoel regelmatig, als hij 10x per dag wil dan is het natuurlijk wat anders ;)

joepie

Berichtdoor joepie » 14 sep 2004 10:48

Lalage schreef:
Dan zeg je toch gewoon dat er in de bijbel staat dat je elkaar niet mag onthouden. Ik denk dat dat best belangrijk is voor een man. Als je getrouwd bent, hoor je je lichaam ook aan hem te geven. Je mag hem niet in de verleiding brengen vreemd te gaan, door geen seks te willen. Nouja ik bedoel regelmatig, als hij 10x per dag wil dan is het natuurlijk wat anders ;)

Tja, toch denk ik dat gemeenschap met elkaar hebben alleen maar de echte eenheid inhoud als je het ook samen wilt.
Als om wat voor reden één van de twee geen "zin" heeft, dan doe het gewoon niet. Want ook de man heeft weleens geen zin.
Dus om nu gewoon mijn lichaam te geven als het hem beliefd gaat me te ver. Ben tenslotte niet een betaalde seks madam.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2004 11:01

Daarom krijg je er ook geen geld voor ;)

Maar ik snap wat je bedoelt...

Ik denk dat sex sowieso niet echt leuk is als 1 van beide partijen er geen zin in heeft.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 sep 2004 11:05

en als je bijna nooit zin hebt dan? Dan moet je ook niet gek opkijken als je man vreemd gaat ofzo... (al is dat nooit goed te praten, maar ik denk niet dat dat altijd alleen aan de man ligt als dat gebeurt)

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 14 sep 2004 15:49

Marnix schreef:Tja, als je jezelf niet in verzoeking wil brengen is die Burka van de islamieten toch niet zo'n slecht idee :? Ik had het overigens niet over samenwonen... maar over samen zijn... dat lijkt me nog wel ff wat anders :)

Noe lijkt me niet echt wat! =; En dan nog dan zou het zijn dat jij niet zien hoe knap de mijne is! :mrgreen: :mrgreen: ::))

En dat je als man je een beetje moet leren inhouden snap ik... dat leer je als het goed is ook wel voordat je getrouwd bent...

Als je getrouwd bent zal het ook wel es moeten... Het "nee sorry ik heb hoofdpijn" zul je dan best wel es horen denk ik :D Maar ja... dan moet je gewoon inschatten of het wel klopt....

Ben verder met je eens dan begrijpen we elkaar!!! !:) :mrgreen:

Frans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Frans » 15 sep 2004 08:06

En over samenwonen zonder seks, denk aan het getuigenis dat je geeft naar anderen toe.
Denk aan als je later kinderen zal krijgen, wat zal je van hen willen dat ze deden, mogen zij ook bij elkaar slapen???

Je hebt nog een heel leven voor je samen, waarom zou je die paar maanden nou niet apart van elkaar wonen.

Echt, ik geloof dat je kunt volhouden om geen echte seks met elkaar te hebben. Maar wat is dat ene, seks, nou als je verder als getrouwd stel leeft.
Je bent getrouwd, en dan leef je samen en doe je veel samen en dan heb je seks samen, heb je eeuwige touw belooft aan de ander, SAMEN....
of je bent dat niet.

Nu kan het nog steeds uitgaan je zegt dat dat nooit zal gebeuren natuurlijk maar ja)
Dan ben je nog steeds naar mijn inzicht te ver geweest met je vriend/ verloofde. Je hebt elkaar toch al naakt gezien, samen gedouched e.d.

Dat is jammer. Ook al weet ik dat het bij veel stellen wel zo gaat.

Maar ja hoever is te ver???

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 sep 2004 13:10

Te ver bestaat niet. Te ver is een subjectief en bovenal persoonlijk begrip.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2004 19:51

Echt, ik geloof dat je kunt volhouden om geen echte seks met elkaar te hebben. Maar wat is dat ene, seks, nou als je verder als getrouwd stel leeft.
Je bent getrouwd, en dan leef je samen en doe je veel samen en dan heb je seks samen, heb je eeuwige touw belooft aan de ander, SAMEN....
of je bent dat niet.

Tja, dat vind ik wat makkelijk... want wat is het bij elkaar slapen dan? Leef je opeens niet als getrouwd stel als je om 12 uur weer weggaat? Als dat het verschil is tussen als getrouwd stel leven of niet...

Wat verandert er op het moment dat je trouwt? Je krijgt meer privileges, maar ook meer verantwoordelijkheid. Maar verandert je manier van omgaan met elkaar ook opeens? Ik neem aan dat het huwelijk niet opeens de hele relatie verandert?

Terug naar “Archief”