Dat je een keer naar een bepaalde site verwijst, kan ik nog wel accepteren, maar volgens mij is het uiten van allerlei propaganda niet de bedoeling.
Mods?
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Dat je een keer naar een bepaalde site verwijst, kan ik nog wel accepteren, maar volgens mij is het uiten van allerlei propaganda niet de bedoeling.
Mods?
caprice schreef:Het is inderdaad droevig gesteld. Wat een geesteloosheid en biddeloosheid is er in de kerken. Het lijkt soms wel of God niet meer werkt, maar toch zal Hij doorgaan met Zijn werk totdat de laatste zal zijn toegebracht tot de Kerk.
Vr.54. Wat gelooft gij van de heilige algemene Christelijk Kerk?
Antw. Dat de Zone Gods uit het ganse menselijk geslacht Zich een gemeente, tot het eeuwige leven uitverkoren, door Zijn Geest en Woord, in enigheid des waren geloofs, van den beginne der wereld tot aan het einde vergadert, beschermt en onderhoudt; en dat ik daarvan een levend lidmaat ben en eeuwig zal blijven.
Vr.55. Wat verstaat gij door de gemeenschap der heiligen?
Antw. Eerstelijk dat de gelovigen, allen en een iegelijk, als lidmaten aan den Heere Christus en al Zijn schatten en gaven gemeenschap hebben.Ten andere dat elk zich moet schuldig weten zijn gaven ten nutte en ter zaligheid der andere lidmaten gewilliglijk en met vreugde aan te wenden.
Vr.103. Wat gebiedt God in het vierde gebod?
Antw. Eerstelijk dat de kerkedienst, of het predikambt, en de scholen onderhouden worden, en dat ik, inzonderheid op den sabbat, dat is op den rustdag, tot de gemeente Gods naarstiglijk kome, om Gods Woord te horen, de Sacramenten te gebruiken, God den Heere openlijk aan te roepen, en den armen Christelijke handreiking te doen; ten andere dat ik al de dagen mijns levens van mijn boze werken ruste, den Heere door Zijn Geest in mij werken late, en alzo den eeuwigen sabbat in dit leven aanvange.
meschianza schreef:Amen, Scape.
DE kerk is nu in Nederland meer nodig dan ooit, en dan wel een levende kerk.
InRotterdam is onwijze leegstroom geweest . Maar met enkele jonge mensen zijn we aan de slag gegaan met evangelisatie, heel langzaam druppelen er niet-christenen binnen. Gelukkig zie ik dat de kerk zeker leeft in de mensen die zich inzetten voor de niet gelovige- medemens!
Helemaal als we nu in het eind der tijden leven, moeten we ons als kerkelijke gemeentes gaan binden, bidden en uitgaan om Gods Woord te brengen in plaats van je terugtrekken. Gemeentes die dat! niet nodig lijken te vinden, die zijn misschien dood, of minstends lauw.
Maar om te zeggen dat alle kerken dood zijn, sorry hoor....dan leef je echt in een waanwereld.
Maar als ik de berichten van Kees D. lees, moeten we in de bergen gaan zitten. Aangezien we die in Nederland niet hebben, wordt het dus de Biesbosch ofzo. Wat moet ik daar doen?
Marnix schreef:meschianza schreef:Amen, Scape.
DE kerk is nu in Nederland meer nodig dan ooit, en dan wel een levende kerk.
InRotterdam is onwijze leegstroom geweest . Maar met enkele jonge mensen zijn we aan de slag gegaan met evangelisatie, heel langzaam druppelen er niet-christenen binnen. Gelukkig zie ik dat de kerk zeker leeft in de mensen die zich inzetten voor de niet gelovige- medemens!
Helemaal als we nu in het eind der tijden leven, moeten we ons als kerkelijke gemeentes gaan binden, bidden en uitgaan om Gods Woord te brengen in plaats van je terugtrekken. Gemeentes die dat! niet nodig lijken te vinden, die zijn misschien dood, of minstends lauw.
Maar om te zeggen dat alle kerken dood zijn, sorry hoor....dan leef je echt in een waanwereld.
Maar als ik de berichten van Kees D. lees, moeten we in de bergen gaan zitten. Aangezien we die in Nederland niet hebben, wordt het dus de Biesbosch ofzo. Wat moet ik daar doen?
Hohoho... Wat dacht je van de Vaalserberg?
meschianza schreef:Hm...gaat dat passen denk je? Met alle christenen uit Nederland op die berg? Eventueel kunnen we nog uitwijken naar de Keutenberg. Maar het wordt krap
Marnix schreef:Aangezien er zoveel kerkelijke verdeeldheid is geven we elke kerk gewoon een eigen berg
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten