Harry Potter...deel 2?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 19 jan 2003 12:36

En koss, al die lappen tekst lees ik ook niet hoor.
mij te veel onzin

Jammer Joepie, want tis toch iets minder onzin dan jij denkt. Ook dan ik dacht. Het grote gevaar van potter ed komt er wel duidelijk in naar voren.

Het niet willen lezen van... is volgens mij je ogen willen sluiten voor....

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 19 jan 2003 13:09

moppie schreef:Jammer Joepie, want tis toch iets minder onzin dan jij denkt. Ook dan ik dacht. Het grote gevaar van potter ed komt er wel duidelijk in naar voren.

Het niet willen lezen van... is volgens mij je ogen willen sluiten voor....

kun je er mischien een korte zamenvating van maken met alleen de kernpunten ?
dan weten we teminste waar de drukte om is en wat de waarde daarvan is...
leaver dea as slaaf

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 19 jan 2003 15:46

Al dat gedoe over hekserij is je reinste onzin. Zelfs de Spaanse inquisitie, toch niet de minsten als het over religieus fanatisme ging, heeft vastgesteld dat hekserij niet bestond en slechts als beschuldiging werd geuit om iemand op te ruimen.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 19 jan 2003 15:54

nu volgens mij bestaat hekserij wel hoor er zijn genoeg mensen die er aan mee doen
en ik vind dit niet christelijk
gr connie

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 19 jan 2003 18:36

Hekserij onzin? Ik weet zeker dat dit vaker voorkomt dan je denkt!

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 19 jan 2003 19:02

janneke schreef:Hekserij onzin? Ik weet zeker dat dit vaker voorkomt dan je denkt!

en wat dan nog ?
ik nederland hebben we de vrijheid van religie
dus er is niets mis mee !!
leaver dea as slaaf

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 19 jan 2003 22:02

koss
hekserij hoort niet bij de religie
hekserij is occulte en duivels

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 20 jan 2003 00:14

connie schreef:koss
hekserij hoort niet bij de religie
hekserij is occulte en duivels

wicca is de religie van de heksen
dus wel degelijk een religie
en waar berust je het op dat dat "occult en duivels is" :?:
de duivel komt niet eens voor in die religie :!:
en met de vrijheid van religie is ieder vrij om te doen wat hij/zij wil op spiritueel en religieus gebied

maar als het volgens jou niet onder religie valt....
waar valt het dan wel onder ?
leaver dea as slaaf

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jan 2003 08:41

Het is niet dat ik het niet wil lezen , maar ik vind zo een lap tekst niet geschikt om op een forum te plaatsen. En ik heb er al veel over gelezen om mij een mening te kunnen vormen. Voor en tegenstanders.
En mijn mening die ik daardoor heb gekregen is die ik al neergezet heb.
Dus de grootst mogelijke onzin. Net zo een fantasie verhaal als De lord.
Heb ze alle vier gelezen, en door het boek de lord kwam ik met geen mogelijkheid. Het begin vond ik al storend, dat er een teken op de deur gezet werd, en dat dan trollen (ofzo) wisten dat ze daar moesten zijn?
Dat vind ik nu op dingen uit de bijbel lijken, en ongeschikt om zo voor te schotelen aan kinderen. Trouwens die komen er niet door, zo ingewikkeld is het boek geschreven.
Volgens mij zit nu juist het gevaar hierin dat wij door anderen laten bepalen of iets goed of slecht is. Ik heb ze daarom maar zelf gelezen, en met veel plezier aan mijn kinderen gegeven.
Zouden meer mensen moeten doen, want deze boeken zijn goed geschreven, en kloppen op alle fronten.
Het zijn boeiende boeken van begin tot eind.

Het is dus zoals ik al zei, dan zou ik de boeken van W.g. van der Hulst ook maar uit de kinderboekenkast halen. Angelijntje b.v.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 20 jan 2003 08:43

Als ik de reacties lees van sommigen, word het effect van HP zwaar onderschat. Daar lacht de duivel om. zo worden wij beinvloed! alles moet kunnen, tis toch fantasie. Nou zo werkt het dus niet. Ik denk inderdaad dat je beter je kinderen voor kunt lezen uit vd Hulst. Dat is normale fantasie. In een belevingswereld die kinderen aankunnen! Maar goed, tis ieder voor zich. Ik kijk naar dat ventje, ik zie de invloed die het heeft, dan is het gewoon niet goed. Er zijn meer kinderen die er last van hebben!
En ik denk ook dat het helemaal niet verkeerd is om je kinderen naar Schindlers List te laten kijken. Niet als ze 7 zijn, maar wel als ze 12 zijn ofzo. Dat is realiteit. daar kun je je ogen niet voor sluiten. bovendien zou ik mijn kinderen niet graag confronteren met het 4e deel van HP. Tword steeds gruwelijker!

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jan 2003 08:58

Ja ach, geef mij maar Harry Potter, want dat is tenminste nog fantasie.
Schindlers List is een waar gebeurde verschrikking, en alles wat waar gebeurd is kan tenslotte nog eens gebeuren.
En ik vind juist het hele gebeuren wat de tegenstanders er omheen weven een kolfje naar de hand van de duivel.
En als je ze niet wil lezen dan doe je het toch gewoon niet.
Als jij vind dat het een slechte invloed kan hebben dan moet je dat vooral zo vinden, maar ik vind het gezeur erom heen om anderen vooral maar te overtuigen dat het slecht is om ze te lezen een ware hipe.
Ronduit belachelijk.
Ik heb nog niet 1 argument gehoord, die duidelijk bewezen is, waarom ik ze niet zou moeten lezen.
En kreten als Occult en hekserij kan ik niks mee.
Er zijn zelfs mensen die een pen die je om je nek kan hangen al occult vinden.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 20 jan 2003 09:01

t Gaat hier om kinderen, en niet om volwassenen. Ik neem aan dat jij op een leeftijd bent, dat je zelf onderscheid kunt maken. Dus als jij ze wilt lezen, prima. Heb ik ook gedaan. Alleen vind ik ze dus niet geschikt voor kinderen.

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jan 2003 09:34

Als ik bedenk dat kinderen de spookverhalen lezen van de Griezelbus, of de boeken uit de serie kippevel. Dan is Harry Potter nog nieteens griezelig genoeg voor kinderen.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 20 jan 2003 09:47

Dat zegt dan genoeg nietwaar? Dan wordt de kindergeest wel erg belast en bezoedeld! Is er dan geen grens meer? Verschillende tekenfilms, dat soort boeken, ik vind het abnormaal! Dat moet de kinderen toch wel erg beinvloeden? Eigenlijk is het dan niet gek dat zoveel kinderen ontsporen. Kijk bv maar naar de scholen, waar kinderen met geweren op andere kinderen schieten. Is dat niet gevolg van zulke dingen? tkan voor sommige kinderen niet erg genoeg zijn, en als ouders ben je verplicht om je kinderen daarin opte voeden, dus ook in dit soort dingen.

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jan 2003 09:53

Mijn kinderen liepen met een zelfbedacht pistool door het huis op elkaar te schieten, terwijl ze nog nooit t.v. gekeken hadden of boeken over zulk soort dingen gelezen hadden.
En als je wil dat je kinderen niet met zulke dingen in aanraking komen dan moet je met ze op een onbewoond eiland gaan wonen.
Het opvoeden houd volgens mij in dat je ze leert de verschillen tussen fantasie en werkelijkheid.

Terug naar “Archief”