Islamieten...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 16 jan 2003 01:10

RPGtB zei:
Ook zouden ze geen Alchohol mogen, maar 's avonds in de stad genoeg dronken moslim jongeren, en de koninklijke familie van Saudie Arabie komt elke week rotzooi trappen en dronken worden in London en Parijs. 11 September terrorist Ziad Jarrah stond ook bekend om z'n extravagante levensstijl (met alchohol).

Daarom moet je ook onderscheid maken tussen de extremisten die uit zijn op macht of geld, niet-moslims die toevallig uit het midden-oosten komen en goede gelovige moslims.
Hoe weet je bijvoorbeeld dat de mensen die dronken in de stad lopen moslims zijn? Is de koningklijke familie van Saudie Arabie wel echt moslim, of doen ze zich alleen maar zo voor omdat het volk dat van hen vraagt?

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 16 jan 2003 15:40

Hmm..... Dus als ik pakweg 50 Marokaanse/ Turkse jongeren in de stad, die dronken zijn, dan is dat een goede reden om aan te nemen dat deze mensen geen moslim zijn? En als ik er nou een aantal van ken... dat ze moslim zijn, vasten tijdens de ramadan.... dan moet ik maar aannemen dat ze dat voor de lol doen en geen moslim zijn?

Het grote misverstand over moslims id dat ze vreedzaam zijn. Kijk maar naar het leven van Mohammed, die vent heeft bloed aan z'n handen, niet normaal. Bestuur vooral eens hoe ze Mekka hebben ingenomen.
Bestudeer eens hoeveel vrouwen Mohammed had en hoe hij ze behandelde.
Bestudeer eens de verschillende Jihad golven die de wereld hebben getijsterd.

Als je dan nog beweert dat moslim vreedzaam zijn......... dan ben je waarschijnlijk zelf een moslim.
Credo ergo sum

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 16 jan 2003 15:47

Als je dan nog beweert dat moslim vreedzaam zijn......... dan ben je waarschijnlijk zelf een moslim.

Idem met het Christendom, religie wordt vaak "beleefd" door middel van geweld. Het Christendom vormt daar geen uitzondering op.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 16 jan 2003 15:48

Komen daar door ook de zgn. 'godsdienstoorlogen'?

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 16 jan 2003 15:50

Godsdienstoorlogen hebben meer te maken met wereldse poltiek dan met Godsdienst. Het geloof wordt misbruikt om de strijd te legitimeren.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 16 jan 2003 15:57

Ben ik niet mee eens. Godsdienst is vaak de basis voor oorlogen. Samuel P. Huntington zegt dat er op de scheidslijn van culturen (dus ook godsdiensten) oorlogen zijn!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 16 jan 2003 17:31

Rudolf Meuser schreef:Ben ik niet mee eens. Godsdienst is vaak de basis voor oorlogen. Samuel P. Huntington zegt dat er op de scheidslijn van culturen (dus ook godsdiensten) oorlogen zijn!

maar nu stel je dus culturen gelijk aan een bepaalde religie, en dat is behoorlijk onzinnig. een cultuur is niet aan religie gebonden, en andersom. Nederlandse christenen hebben een heel andere cultuur als bijvoorbeeld christenen in afrika.

ik ben het verder met de inspector eens, dat mensen die hun eigen macht willen vergroten, vrij makkelijk een grote groep voor hun karretje kunnen spannen door te roepen "God wil het!". een gelovige zal namelijk eerder bereid zijn zijn leven te geven voor God dan voor zomaar iemand. bovendien kun je d.m.v. Godsdienst een beter hiernamaals beloven, wat je zelf niet kunt geven.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 16 jan 2003 19:13

Rudolf, je bent niet echt slim bezig geweest. :o :wink:
Toen jij hier op het forum zat, zat ik in de les met Johan Snel te discuseren en we hebben vastgesteld dat godsdienstoorlogen niet bestaan en dat Huntington te snel zijn conclusie trekt. Morse heeft dus gelijk.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 16 jan 2003 23:08

Dat er in naam van het christendom en van andere geloven ook veel nare dingen zijn gebeurd mag niet de ogen sluiten van een actuele bedreiging voor de hele wereld. Ik ben best voor de hand in eigen boezem steken, maar dat mag niet inhouden dat je blind wordt voor wat er om je heen gebeurt.
Credo ergo sum

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 17 jan 2003 00:20

RPGtB schreef:Dat er in naam van het christendom en van andere geloven ook veel nare dingen zijn gebeurd mag niet de ogen sluiten van een actuele bedreiging voor de hele wereld. Ik ben best voor de hand in eigen boezem steken, maar dat mag niet inhouden dat je blind wordt voor wat er om je heen gebeurt.

Je moet zeker niet blind worden. Als het gaat om conflicten als deze moet je (als journalist, naar mijn mening) alle dogma's en religeuze argumenten en bijbelteksten vergeten. En dan gaan kijken wat er echt aan de hand is.
Het is niet erg dat de rest van dit forum die mening niet deelt, dat begrijp ik best. Maar het is hierbij naar mijn mening belangrijk om elke authoriteit op elk gebied te wantrouwen en voor jezelf te denken.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 17 jan 2003 17:56

Als je puur kijikt naar wat er gebeurt dan kun je er niet om heen dat veel (niet alle maat toch veel) moslims een internationale Jihad aan het voorbereiden zijn. Zoals de woordvoerder van Abu Bakar (de man achter de aanslagen in BAli) zei: Het vuur van de Jihad zal de hele wereld ontsteken.
Credo ergo sum

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 18 jan 2003 12:55

Mee eens, RPGtB.
Maar kan je ook zien dat het niets met godsdienst te maken heeft?
En ik hoop heel erg dat mensen beseffen dat niet elke islamiet een terrorist is.
Dat is mijn punt.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 18 jan 2003 14:48

Storyteller schreef:Mee eens, RPGtB.
Maar kan je ook zien dat het niets met godsdienst te maken heeft?
En ik hoop heel erg dat mensen beseffen dat niet elke islamiet een terrorist is.
Dat is mijn punt.

Natuurlijk is niet iedere islamiet een terrorist. Toch moeten de de islamieten in NL niet zo klagen (die k*tmarokkanen bijv) over generalisatie ed. terwijl hun landgenoten zich zwaar misdragen, ik bedoel: wat is erger?!?

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 18 jan 2003 14:57

Veel van de islamieten in Nederland zijn gevlucht voor regimes als de taliban. Die godsdienst misbruiken om macht te krijgen.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 18 jan 2003 14:59

Storyteller schreef:Veel van de islamieten in Nederland zijn gevlucht voor regimes als de taliban. Die godsdienst misbruiken om macht te krijgen.

Eenmaal hier aangekomen willen ze zoveel mogelijk begrip, medeleven (en vooral: GELD). Zijn ze eenmaal in de meerderheid dan maken ze zelf de dienst uit en is het afgelopen met de meelevendheid enz... Hopelijk zal het hier niet zover komen..!

Terug naar “Archief”