Is de kerk dood?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 12 sep 2004 10:17

Kees Droog schreef:
Prosper Kodjo schreef:Kees, Zeg je dat Satan tegen de kerk zal strijden als de man van zonde?

Ja, de Bijbel zegt dat tegen het einde der tijden als de tijd van de kerk eenmaal beëindigd is zal Satan losgemaakt worden en de kerk gemeenten met valse evangelies bestormen:

En wanneer de duizend jaren zullen geeindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden. (Openbaring 20:7)

En als zij hun getuigenis zullen geeindigd hebben, zal het beest, dat uit den afgrond opkomt, hun krijg aandoen, en het zal hen overwinnen, en zal hen doden. (Openbaring 11:7)

En hetzelve werd macht gegeven, om den heiligen krijg aan te doen, en om die te overwinnen; en hetzelve werd macht gegeven over alle geslacht, en taal, en volk. (Openbaring 13:7)

Wil je daarmee beweren dat we nu in het 1000 jarig vrederijk leven, of die al gehad hebben :shock: ?
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 12 sep 2004 14:35

1] Wil iemand de IPadresssen van Prosper Kodjo & Kees Droog checken? Kees begon zijn pleidooi op 11-09, Prosper registreerde 11-09.
Beschuldiging: Ze zitten elkaar te voeren.
Extra bewijsstuk: Heb hier een oude mail die ik van Kees (ongevraagd) heb gehad, Prosper citeert precies de vragen die Kees daar stelt.
Jury?

2] De grootste loser van de LOTR-serie is meneer Denethor II, hij die zn soldaten opriep zich terug te trekken omdat de strijd een verloren zaak was, juist op het punt waar gevecht het meest nodig was. Precies hetzelfde gebeurt hier.

Triestheid ten top.
..

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 12 sep 2004 15:13

Invincible schreef:1] Wil iemand de IPadresssen van Prosper Kodjo & Kees Droog checken? Kees begon zijn pleidooi op 11-09, Prosper registreerde 11-09.
Beschuldiging: Ze zitten elkaar te voeren.
Extra bewijsstuk: Heb hier een oude mail die ik van Kees (ongevraagd) heb gehad, Prosper citeert precies de vragen die Kees daar stelt.
Jury?

2] De grootste loser van de LOTR-serie is meneer Denethor II, hij die zn soldaten opriep zich terug te trekken omdat de strijd een verloren zaak was, juist op het punt waar gevecht het meest nodig was. Precies hetzelfde gebeurt hier.

Triestheid ten top.

Dat idee had ik ook al.

Josh

Berichtdoor Josh » 12 sep 2004 15:21

Iedereen -ook in verzameling- die de geloofsfundamenten loochent is dood.

Kerken besprenkelen ipv dopen[b]....dus dood![/b]
Kerken preken een 3-ene-god...dus geen Middelaar of Hogepriester voor God[b]...dus dood![/b]
Kerken aanbidden Maria, paus, beelden, heiligen, iconen etc[b]....dus dood![/b]
Kerken rusten niet meer toe met de Geestesgaven door handoplegging[b]...dus dood![/b]
Kerken gaan niet toegerust meer uit...dus geen Vrucht[b]...dus dood![/b]
Kerken sluiten zich in eenheid aan bij afgodendienaren[b]...dus dood![/b]

Kerken zijn afgedwaald van het Woord en dus dood; zeker zonder verankering in Christus door de doop en zonder deelname aan de Geest zonder handoplegging.

Maar er is hoop: ieder die zich laat dopen en daarna de Gaven ontvangt door handoplegging én uitgaat om te doen wat GOD door Zijn Geest verlangt...zal de Bruidegom zien terugkomen en meegaan met de engelen naar het Hemels Feest!

Josh :D :idea:

Prosper Kodjo

Berichtdoor Prosper Kodjo » 12 sep 2004 15:36

Kees, ik moet de werken werken van Hem die mij heeft gezonden, zolang het dag is; de nacht komt wanneer niemand kan werken.

Sterkt u in de Heere en in de kracht van zijn sterkte.
Doet de hele wapenrusting van God aan, om te kunnen standhouden tegen de listen van de duivel. Want onze strijd is niet tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van deze duisternis, tegen de geestelijke machten van de boosheid in de hemelse gewesten. Neemt daarom de hele wapenrusting van God op, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, na alles volbracht te hebben, stand te houden. Efeze 6:10-13

Kees, ik heb twee vragen:

Al wat ik van u hoor, is dat Satan overwint en dat hij zal zegevieren. Maar waar is God in al dit? Waar is Zijn Geest? en hoe is het mogelijk dat de Geest van God de kerk heeft verlaten?

Sterk u in de Heere,

Prosper

Kees Droog

Er is niets uit controle.

Berichtdoor Kees Droog » 12 sep 2004 16:49

Prosper Kodjo schreef:Kees, ik moet de werken werken van Hem die mij heeft gezonden, zolang het dag is; de nacht komt wanneer niemand kan werken.

Al wat ik van u hoor, is dat Satan overwint en dat hij zal zegevieren. Maar waar is God in al dit? Waar is Zijn Geest? en hoe is het mogelijk dat de Geest van God de kerk heeft verlaten?

Prosper, er is niets uit controle. Het is droevig maar waar, dat de Geest van God de kerken heeft verlaten; niet tegenstaande de Geest van God werkt nog steeds in de wereld: want het plan van God is om buiten de kerken een grote schare mensen zalig te maken tijdens de grote verdrukking periode:

Want de verborgenheid der ongerechtigheid wordt alrede gewrocht; alleenlijk, Die hem nu wederhoudt, Die zal hem wederhouden, totdat hij uit het midden zal weggedaan worden. (2 Thessalonicensen 2:7)

Na dezen zag ik, en ziet, een grote schare, die niemand tellen kon... Dezen zijn het, die uit de grote verdrukking komen; en zij hebben hun lange klederen gewassen, en hebben hun lange klederen wit gemaakt in het bloed des Lams. (Openbaring 7:9a, 14b)

Re: Hoe is het mogelijk dat de Geest van God de kerk heeft verlaten?

Het is inderdaad een schok voor ons dit te horen, maar het Woord van God zegt dat er geen enkele zegening van God is op de aanwezige in de kerken overal in de wereld. Wij moeten daarom begrijpen waarom de grote verdrukking zo vreselijk is. De Bijbel verkondigt dat Satan nu de gene is die verering ontvangt in de kerken:

Om dezer dingen wille ween ik; mijn oog, mijn oog vliet af van water, omdat de trooster, die mijn ziel zou verkwikken, verre van mij is; mijn kinderen zijn verwoest, omdat de vijand de overhand heeft. (Klaagliederen 1:16)

En allen, die op de aarde wonen, zullen hetzelve aanbidden, welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens, des Lams, Dat geslacht is, van de grondlegging der wereld. (Openbaring 13:8)

Kees Droog

1000 jaren, is een geestelijk nummer.

Berichtdoor Kees Droog » 12 sep 2004 17:14

Happy One schreef:
Kees Droog schreef:
Prosper Kodjo schreef:Kees, Zeg je dat Satan tegen de kerk zal strijden als de man van zonde?

Ja, de Bijbel zegt dat tegen het einde der tijden als de tijd van de kerk eenmaal beëindigd is zal Satan losgemaakt worden en de kerk gemeenten met valse evangelies bestormen:

En wanneer de duizend jaren zullen geeindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden. (Openbaring 20:7)

En als zij hun getuigenis zullen geeindigd hebben, zal het beest, dat uit den afgrond opkomt, hun krijg aandoen, en het zal hen overwinnen, en zal hen doden. (Openbaring 11:7)

En hetzelve werd macht gegeven, om den heiligen krijg aan te doen, en om die te overwinnen; en hetzelve werd macht gegeven over alle geslacht, en taal, en volk. (Openbaring 13:7)

Wil je daarmee beweren dat we nu in het 1000 jarig vrederijk leven, of die al gehad hebben :shock: ?

Het spijt mij maar deze bijbelinformatie over 1000 jaren moet ik je in het Engels geven. Om het te vertalen in het Nederlands zou je gebruik kunnen maken van de computertranslation "Free Translation".

The "1000 years" is a spiritual number -- not an actual 1000-year period of time. It represents the completeness of whatever God has in view. For example:
Deuteronomy 7:9 "Know therefore that the LORD thy God, he is God, the faithful God, which keepeth covenant and mercy with them that love him and keep his commandments to a thousand generations;"

Psalms 105:8-10 "He hath remembered his covenant for ever, the word which he commanded to a thousand generations. {9} Which covenant he made with Abraham, and his oath unto Isaac; {10} And confirmed the same unto Jacob for a law, and to Israel for an everlasting covenant:"

The "1000 generations" in these verses refers to "forever". God's covenant of salvation with His chosen people (the elect) is everlasting.

Psalms 50:10-11 "For every beast of the forest is mine, and the cattle upon a thousand hills. {11} I know all the fowls of the mountains: and the wild beasts of the field are mine."

The "1000 hills" is a way of saying "all the hills" -- thus, "all the cattle" belong to God.

Revelation 20:2 "And he laid hold on the dragon, that old serpent, which is the Devil, and Satan, and bound him a thousand years,"

Here God is talking about the complete period of time that He had planned for the binding of Satan, which is from the Cross to the beginning of the Great Tribulation period that we are now in.

This is from "Wheat & Tares":

++++++
Chapter 2
The Enemy that Sowed Them is the Devil
In Matthew 13:39, Jesus makes a very important declaration.

There He declares, “The enemy that sowed them is the devil.” Thus far, we have learned in our study that the wheat (the church members who are true believers) and the tares (church members who have not become saved), co-existed throughout the church age in the local congregations. In this statement of Matthew 13:39, God reveals that Satan is definitely involved in the local congregations. It brings our attention to this most solemn and important piece of information.

Therefore, it is very essential that we look at the Bible’s declarations as to how Satan has been involved in the churches throughout the church age. In order to understand this, we should back up and look at the Bible’s declarations concerning this all-important matter.

Sometimes we have the idea that because of the victory of Christ on the cross, and because of what we read in Revelation 20, that Satan, to a very high degree, has been taken out of the spiritual war, the war that goes on between Christ and Satan. Thus, we can readily adopt the idea that throughout the church age, the local congregations existed in a very secure way, and they did not have to worry that much about Satanic involvement. However, when we carefully examine the Biblical statements concerning the activities and the prerogatives and opportunities of Satan throughout the New Testament era, we find that it is quite a different story.

Satan Is Bound
First, we want to find out what Revelation 20:2-3 is teaching about the binding of Satan. There we read:

And he laid hold on the dragon, that old serpent, which is the Devil, and Satan, and bound him a thousand years, And cast him into the bottomless pit, and shut him up, and set a seal upon him, that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled: and after that he must be loosed a little season.

We have read this quotation many, many times but probably have not understood what it means. What does it mean that Satan was bound and then later on loosed? Based on what we read in Hebrews 2:14, we [13] know that when Christ went to the cross, Satan was destroyed in some sense. There we read:

Forasmuch then as the children are partakers of flesh and blood, he also himself [Christ] likewise took part of the same; that through death he might destroy him that had the power of death, that is, the devil.

And from Revelation 13, we know that Satan was given a deathblow. We read in Revelation 13:3, wherein God is speaking about Satan:

And I saw one of his heads as it were wounded to death; and his deadly wound was healed: and all the world wondered after the beast.

And because of Christ’s victory on the cross, we can be sure that Satan was cast out of heaven. We read in Revelation 12:9:

And the great dragon was cast out, that old serpent, called the Devil, and Satan, which deceiveth the whole world: he was cast out into the earth, and his angels were cast out with him.

And anticipating Christ’s victory on the cross, He said in Luke 10:18:

And he said unto them, I beheld Satan as lightning fall from heaven.

As we examine these verses, we conclude very correctly that at the time of the cross, Satan was given a deathblow. That is, the fact that Christ endured the wrath of God for our sins also guaranteed that at the end of the world, Satan will be cast into eternal hell. We have understood this quite correctly. That is why we read in Revelation 20:10:

And the devil that deceived them was cast into the lake of fire and brimstone, where the beast and the false prophet are, and shall be tormented day and night for ever and ever. [14]

He Should Deceive the Nations No More
However, we also read something very interesting in Revelation 20 that should be factored into our thinking. We read in Revelation 20:3:

And cast him into the bottomless pit, and shut him up, and set a seal upon him, that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled: and after that he must be loosed a little season.

We learned in the book “The End of the Church Age . . . and After” that the end of the thousand years is the beginning of the Great Tribulation. Therefore, the language, “that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled,” appears to imply that now that we are in the time of the Great Tribulation, he again is able to deceive the nations. This is so because the thousand years, during which he was bound, ended with the beginning of the Great Tribulation.

Let’s begin to develop the truth, “that he should deceive the nations no more.” Prior to the time of the cross, we know that Christ was the perfect preacher, and yet, virtually nobody became saved. Christ preached for three and a half years, and at the end of that time, only a few appeared to be saved or actually had become saved during His ministry. There is plenty of evidence that except for a few, virtually nobody became saved. We have learned that as Christ preached, and He was the perfect preacher, Satan was there to snatch away that Word so that it would not find root in the heart of those who heard it.

We must remember that two things are required in order for the Word of God to bring salvation to anyone. First of all, the Word that is preached or declared must be the Word of God. We know that from Romans 10, verse 17, where God says:

So then faith cometh by hearing, and hearing by the word of God.

Secondly, the Word preached must be applied by the Holy Spirit to the hearts and lives of those God is planning to save. We learned from the parable of the sower in Luke 8 that Satan can prevent the preached Word from bearing spiritual fruit. Jesus explains this in Luke 8:12: [15]

Those by the way side are they that hear; then cometh the devil, and taketh away the word out of their hearts, lest they should believe and be saved.

Each time the Word of God was declared, Satan was there to snatch it away . . .

So, we see very clearly that before the time of the cross, this is the way Satan was quite successful in inhibiting salvation. Each time the Word of God was declared, Satan was there to snatch it away so that it would not take root in the hearts of those who heard it. He was able, therefore, to deceive the nations, because in the entire world wherever the Gospel was preached, that would have been the situation. We are amazed, and yet it is a truth that God gave us, that when Jesus was preaching, that is exactly what was happening. It was happening in the temple, in the synagogues, and by the seashore. That is why we see very few results even though Jesus was the perfect preacher.

Happy One
Sergeant
Sergeant

Re: Er is niets uit controle.

Berichtdoor Happy One » 12 sep 2004 17:16

want het plan van God is om buiten de kerken een grote schare mensen zalig te maken tijdens de grote verdrukking periode:

Theologisch snap ik zo langzamerhand niks meer van je redenaties: Wie zegt nu weer dat we in de tijd van de grote verdrukking leven?
Zie ook mijn eerdere vraag over het 1000 jarig rijk.

Je argumentatie zou aan kracht winnen als je in elk geval je stellingen theologisch beter onderbouwt :!: .......
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 12 sep 2004 21:36

De volgende vraag van Prosper wordt:
V-8. Zo als ik naar de kerk ga deze zondag wie is het die ik vereer – God of Satan?

:x

Zal ik het antwoord en de komende 17 vragen en antwoorden ook maar alvast geven.

Kappe Kees en Kodjo.
Echt hor.
..

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 sep 2004 00:37

Josh schreef:Kerken besprenkelen ipv dopen....dus dood!

Waarom? Waar staat in de bijbel dat het dopen enkel kan gebeuren door de onderdompeling? Dan kun je wel met allerlei teksten aankomen waarin staat dat de doop gebeurd door onderdompeling, maar dat werkt niet. Ik ben op zoek naar die regel die expliciet dopen door besprenkeling verbiedt.

Kerken preken een 3-ene-god...dus geen Middelaar of Hogepriester voor God...dus dood!

Wat is een 3-ene-God? En welke kerken bedoel je hiermee?

Kerken rusten niet meer toe met de Geestesgaven door handoplegging...dus dood!

Waar staat in de bijbel expliciet vermeldt dat er toerusting door handoplegging benodigd is?

Kerken gaan niet toegerust meer uit...dus geen Vrucht...dus dood!
Kerken sluiten zich in eenheid aan bij afgodendienaren...dus dood!

Dit vergt nadere uitleg. Enkel met simpele uitspraken kom je er niet. Bespaar me lange verhalen, ik hou van kort en krachtig discussieren.

Kerken zijn afgedwaald van het Woord en dus dood; zeker zonder verankering in Christus door de doop en zonder deelname aan de Geest zonder handoplegging.

Er zijn zeker kerken en gemeentes die afgedwaald zijn. Maar wat is toch telkens jouw punt over de handoplegging.
Maar er is hoop: ieder die zich laat dopen en daarna de Gaven ontvangt door handoplegging én uitgaat om te doen wat GOD door Zijn Geest verlangt...zal de Bruidegom zien terugkomen en meegaan met de engelen naar het Hemels Feest!

Toen de discipelen de Geest ontvingen tijdens Pinksteren, kan ik ook nergens lezen dat dat gebeure door handoplegging? Zie mijn vorige opmerking. En leg jou punt over de handoplegging eens kort en bondig uit, ondersteunt door expliciete verwijzingen uit de bijbel.

EU-25
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor EU-25 » 13 sep 2004 09:53

Het niveua van dit forum wordt niet echt hoger door de bijdragen van Kees Droog en zijn synoniemen.

Daarnaast gaat het richting blasfemie door met allerhande uit het verband gehaalde bijbelteksten te suggereren dat de kerk dood is. Dat is niet alleen een miskenning van alles wat er in de christelijke kerken gebeurt, maar ook een spotternij met het vernieuwend werk van de Heilige Geest in die kerken.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 sep 2004 10:52

ik heb offtopicreacties verwijderd.
De discussie gaat over de kerk: dood?
Het gaat dit keer niet over doop of besprenkelingect..josh, visies hierover kan je in discussies kwijt waar het wel over de doop gaat.
Blijf dus on-topic, graag.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Josh

Berichtdoor Josh » 13 sep 2004 11:17

Als de kerken niet meer bijbels bezig zijn, maar hun eigen wil doen, dan zijn ze dood.

Andere fundamenten bezigen ter ere van de kerk, kerkleer of kerkleiders leidt tot 'eigen wil' en 'misleiding'.

God vraagt ons immers te doen wat HIJ verlangt; niet wat we zelf willen of 'wel goed vinden'. Dat zou 'erfzonde in herhaling zijn'; wederom dood tot gevolg hebbend.

Daarom is Gods Woord uitgangspunt; zodat we zullen leven en levend zullen zijn.

Josh

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 sep 2004 11:21

Josh schreef:Als de kerken niet meer bijbels bezig zijn, maar hun eigen wil doen, dan zijn ze dood.

Andere fundamenten bezigen ter ere van de kerk, kerkleer of kerkleiders leidt tot 'eigen wil' en 'misleiding'.

God vraagt ons immers te doen wat HIJ verlangt; niet wat we zelf willen of 'wel goed vinden'. Dat zou 'erfzonde in herhaling zijn'; wederom dood tot gevolg hebbend.

Daarom is Gods Woord uitgangspunt; zodat we zullen leven en levend zullen zijn.

Josh

Hmm, waar ligt de grens voor de kerken? Bij de eerste de beste overtreding of zou het nog kunnen zijn dat God ondanks de zonden van de kerken nog in die kerken blijft werken?

Dezelfde vraag geldt voor mensen (N.B. kerken bestaan uit mensen).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Kees Droog

...zonder politiek is geen vrede mogelijk...

Berichtdoor Kees Droog » 13 sep 2004 11:53

EU-25 schreef:Het niveua van dit forum wordt niet echt hoger door de bijdragen van Kees Droog en zijn synoniemen.

Daarnaast gaat het richting blasfemie door met allerhande uit het verband gehaalde bijbelteksten te suggereren dat de kerk dood is. Dat is niet alleen een miskenning van alles wat er in de christelijke kerken gebeurt, maar ook een spotternij met het vernieuwend werk van de Heilige Geest in die kerken.

Zonder politiek is geen vrede mogelijk...lees ik bij EU-25

De Apostelen ondervonden toen God het OT kerk tijdperk eindigde, de zelfde vervolgingen als nu Zijn uitverkorenen. Zie Handelingen 5:25-29, 7:54-58,
2 Korinthe 11:24-31.

Het volgen van Jezus:
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: als de tarwekorrel niet in de aarde valt en sterft, blijft zij alleen; maar als zij sterft, draagt zij veel vrucht. Wie zijn leven liefheeft, verliest het; en wie zijn leven haat in deze wereld, zal het bewaren tot het eeuwige leven. Als iemand Mij dient, laat hij Mij volgen; en waar Ik ben, daar zal ook mijn dienaar zijn. Als iemand Mij dient, zal de Vader hem eren. Johannes 12:24-26

Vrede op aarde?
Vuur ben Ik komen werpen op de aarde, en wat wil Ik, als het al ontstoken is? Ik moet echter met een doop worden gedoopt, en hoe benauwt het Mij, totdat het is volbracht. Denkt u dat Ik gekomen ben om vrede te geven op de aarde? Nee, zeg Ik u, maar veeleer verdeeldheid. Want van nu aan zullen er vijf in een huis verdeeld zijn; drie zullen tegen twee, en twee tegen drie verdeeld zijn: een vader tegen een zoon en een zoon tegen een vader, een moeder tegen haar dochter en een dochter tegen haar moeder, een schoonmoeder tegen haar schoondochter en een schoondochter tegen haar schoonmoeder. Lukas 12:49-53

Wij waren van nature kinderen van de toorn.
En u heeft God opgewekt, toen u dood was in uw overtredingen en zonden, waarin u vroeger hebt gewandeld overeenkomstig de tijdgeest van deze wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest die nu werkt in de zonen van de ongehoorzaamheid, onder wie ook wij allen vroeger verkeerden in de begeerten van ons vlees, toen wij de wil deden van het vlees en van de gedachten; en wij waren van nature kinderen van de toorn, evenals de overigen. Efeze 2:1-3

De overste van de wereld heeft helemaal niets aan Mij.
Ik zal niet veel meer met u spreken, want de overste van de wereld komt en heeft in Mij helemaal niets; maar opdat de wereld weet dat Ik de Vader liefheb, doe Ik ook zo als de Vader Mij heeft geboden. Staat op, laten wij hier vandaan gaan. Johannes 14:30-31

Medeslaven en broeders die gedood worden.
En toen het Lam het vijfde zegel opende, zag ik onder het altaar de zielen van hen die geslacht waren om het woord van God en om het getuigenis dat zij hadden. En zij riepen met luider stem en zeiden: Tot hoelang, heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt U ons bloed niet aan hen die op de aarde wonen? En aan ieder van hen werd een lang wit kleed gegeven; en hun werd gezegd dat zij nog een korte tijd moesten rusten, totdat ook hun medeslaven en hun broeders die gedood zouden worden evenals zij, voltallig zouden zijn. Openbaring 6:9-11

Wie een oor heeft, laat hij horen wat de Geest tot de gemeenten zegt.

Ambassadeur voor Christus,

Kees Droog

Terug naar “Archief”