Is de kerk dood?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Prosper Kodjo

De "grote verdrukking?"

Berichtdoor Prosper Kodjo » 11 sep 2004 21:38

De “grote verdrukking?" Is dat te veronderstellen dat het een verschrikkelijke tijd van bloedvergieten zal zijn? Zijn wij in de grote verdrukking?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 sep 2004 21:38

caprice schreef:
Yael schreef:maar erg weinig zeker :? (zo komt het op mij over....)

Wie is er hier nu pessimistisch. :?

goed lezen he. :wink:

caprice

Berichtdoor caprice » 11 sep 2004 21:41

Yael schreef:
caprice schreef:
Yael schreef:maar erg weinig zeker :? (zo komt het op mij over....)

Wie is er hier nu pessimistisch. :?

goed lezen he. :wink:

Laten we het er maar op houden dat we er allebei niet vrij van zijn.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 sep 2004 21:43

is goed. :wink: ben idd soms wat pessimistisch aangelegt, maar dat wordt je ook wel van sommige dominees. :)
Laatst gewijzigd door Yael op 11 sep 2004 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees Droog

Re: De "grote verdrukking?"

Berichtdoor Kees Droog » 11 sep 2004 21:43

Prosper Kodjo schreef:De “grote verdrukking?" Is dat te veronderstellen dat het een verschrikkelijke tijd van bloedvergieten zal zijn? Zijn wij in de grote verdrukking?

Ja Prosper, hoewel, het teken van de grote verdrukking niet een van lichamelijk geweld is; maar het teken van de grote verdrukking is dat van geestelijke ontrouwheid aan het Woord van God in de gemeenten en kerken in de wereld. De kerken van onze dag (alle godsdienstige benamingen hetzij Katholiek of Protestant) zijn reusachtig weggevallen van de waarheden van de Bijbel:

Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal... Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden. (Matthéüs 24:21, 24)

Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs; (2 Thessalonicensen 2:3)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 sep 2004 21:44

En wie is de Anti christ dan? Georg Bush? :roll:

Rufi
Sergeant
Sergeant

Re: De "grote verdrukking?"

Berichtdoor Rufi » 11 sep 2004 21:51

Kees Droog schreef:Ja Prosper, hoewel, het teken van de grote verdrukking niet een van lichamelijk geweld is; maar het teken van de grote verdrukking is dat van geestelijke ontrouwheid aan het Woord van God in de gemeenten en kerken in de wereld. De kerken van onze dag (alle godsdienstige benamingen hetzij Katholiek of Protestant) zijn reusachtig weggevallen van de waarheden van de Bijbel:

Ik zou niet alle kerken over één kam scheren. Mijn kerk blijft in ieder geval nog steeds bij Gods Woord. Misschien moeten we ons zorgen maken over mensen die scheuringen willen veroorzaken en sekten oprichten.

Brion
Sergeant
Sergeant

Re: IS DE KERK DOOD?

Berichtdoor Brion » 11 sep 2004 21:51

Kees Droog schreef:Het tijdperk van de kerk is voorbij, maar de gemeenschap leeft voort:
Join us for live fellowship over the Internet: www.ebiblefellowship.com
For more information on the end of the church age: www.familyradio.com

"THE END OF THE CHURCH AGE...AND AFTER".

www.familyradio.com/graphical/literatur ... tents.html

De eigenaar van www.familyradio.com is Harold Camping. Deze oplichter
heeft destijds voorspeld, dat de wereld in 1994 zou vergaan. Als ik
goed ben ingelicht is dat niet gebeurd. De beste man moet toch brood op
de plank hebben, en is nu begonnen met een hetze tegen de kerken.

Gelukkig is er meer informatie op het internet te vinden TEGEN Camping
en zijn familyradio-gedoe, dan VOOR. Ik denk dat jij zo'n beetje de enige
nederlander bent, die er instinkt. Ik heb op alle forums waar je spamt,
nog nooit EEN steunbetuiging voor dit verwerpelijke gedachtengoed gezien.

"Harold Camping has claimed that the era of the Church age has come to an end. He has begun a campaign to tell people to leave their Churches no matter how faithful to the gospel their Church may be. This teaching is false!

Harold Camping is president of Family Stations Incorporated or Family Radio for short. These articles and this site are meant to show that the teaching of Harold Camping is wrong! And it must be stopped. Without an outcry from the programs, listeners and all that care for the corporate church and the Bride of Christ, many will fall under this false teaching."

http://www.familyradioiswrong.com/

Prosper Kodjo

Wie is de "man van zonde"?

Berichtdoor Prosper Kodjo » 11 sep 2004 21:52

Wie is de “man van zonde”? Ik heb gehoord dat hij een heel voorname politieke heerser zal zijn.

Kees Droog

Re: Wie is de "man van zonde"?

Berichtdoor Kees Droog » 11 sep 2004 21:56

Prosper Kodjo schreef:Wie is de “man van zonde”? Ik heb gehoord dat hij een heel voorname politieke heerser zal zijn.

Elke keer als er een bijzondere kwade leider komt denken mensen onmiddellijk dat hij de man van zonde of antichrist is; maar de man van zonde waarvan de Bijbel spreekt is helemaal geen man, maar liever hij is Satan zelf. Satan alleen is hiervoor geschikt aangezien hij de enige geweest kon zijn, die bijna 2000 jaren geleden aanwezig was en alsnog, tegen het einde van de wereld tegen Gods mensen strijd:

En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld. (1 Johannes 4:3)

Kees Droog

Re: Weinige die zalig worden - de dagen van Noach en van Lot

Berichtdoor Kees Droog » 11 sep 2004 22:17

[quote="Brion"][quote="Kees Droog"]

[Gelukkig is er meer informatie op het internet te vinden TEGEN Camping
en zijn familyradio-gedoe, dan VOOR. Ik denk dat jij zo'n beetje de enige
nederlander bent, die er instinkt. Ik heb op alle forums waar je spamt,
nog nooit EEN steunbetuiging voor dit verwerpelijke gedachtengoed gezien.]

Beste Brion, hoe gaat het ermee? Mag God Zich over jou ontfermen.

U zult door allen gehaat worden ter wille van mijn naam; wie echter volhardt tot het einde, die zal behouden worden. Mattheus 10:22

Gaat in door de nauwe poort; want wijd is de poort en breed is de weg die naar het verderf leidt, en velen zijn er die daardoor binnengaan; hoe nauw is de poort en smal de weg die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden. Past u op voor de valse profeten, die tot u komen in schapevachten, maar van binnen zijn zij roofzuchtige wolven. Mattheus 7:13-15

Toen Hem nu gevraagd werd door de farizeeen: Wanneer komt het koninkrijk van God? antwoordde Hij hun en zei: Het koninkrijk van God komt niet op waarneembare wijze; en men zal ook niet zeggen: Zie, hier, of: daar. Want zie, het koninkrijk van God is midden onder u. Hij nu zei tot de discipelen: Er zullen dagen komen, dat u zult begeren een van de dagen van de Zoon des mensen te zien, en u zult die niet zien. En men zal tot u zeggen: Zie, hier, of: Zie, daar. Gaat er niet heen en volgt niet. Want zoals de bliksem bliksemt, die van het ene einde onder de hemel tot het andere einde onder de hemel weerlicht, zo zal de Zoon des mensen zijn in zijn dag. Eerst echter moet Hij veel lijden en verworpen worden door dit geslacht. En zoals het is gebeurd in de dagen van Noach, zo zal het ook zijn in de dagen van de Zoon des mensen: zij aten, zij dronken, zij trouwden, zij huwelijkten uit, tot op de dag dat Noach in de ark ging en de zondvloed kwam en hen allen verdelgde. Evenzo, zoals het gebeurde in de dagen van Lot: zij aten, zij dronken, zij kochten, zij verkochten, zij plantten, zij bouwden; op de dag echter dat Lot uit Sodom ging, regende het vuur en zwavel van de hemel en verdelgde hen allen. Op dezelfde wijze zal het zijn op de dag dat de Zoon des mensen wordt geopenbaard.
Lukas 17:20-30

Prosper Kodjo

Berichtdoor Prosper Kodjo » 11 sep 2004 22:47

Kees, Zeg je dat Satan tegen de kerk zal strijden als de man van zonde?

Kees Droog

Berichtdoor Kees Droog » 11 sep 2004 22:52

Prosper Kodjo schreef:Kees, Zeg je dat Satan tegen de kerk zal strijden als de man van zonde?

Ja, de Bijbel zegt dat tegen het einde der tijden als de tijd van de kerk eenmaal beëindigd is zal Satan losgemaakt worden en de kerk gemeenten met valse evangelies bestormen:

En wanneer de duizend jaren zullen geeindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden. (Openbaring 20:7)

En als zij hun getuigenis zullen geeindigd hebben, zal het beest, dat uit den afgrond opkomt, hun krijg aandoen, en het zal hen overwinnen, en zal hen doden. (Openbaring 11:7)

En hetzelve werd macht gegeven, om den heiligen krijg aan te doen, en om die te overwinnen; en hetzelve werd macht gegeven over alle geslacht, en taal, en volk. (Openbaring 13:7)

dingo

Berichtdoor dingo » 12 sep 2004 00:02

Kees,
Als we toch met bijbelteksten gaan gooien Lukas 17:
20 En op de vraag der Farizeeen, wanneer het Koninkrijk Gods komen zou, antwoordde Hij hun en zeide: Het Koninkrijk Gods komt niet zo, dat het te berekenen is;
21 ook zal men niet zeggen: zie, hier is het of daar! Want zie, het Koninkrijk Gods is bij u.
22 En Hij zeide tot zijn discipelen: Er zullen dagen komen, dat gij zult begeren een der dagen van de Zoon des mensen te zien en gij die niet zult zien.
23 En men zal tot u zeggen: Zie, daar is het; zie, hier is het! Gaat er niet heen, en loopt het niet na.
24 Want gelijk de bliksem flitst en van de ene kant des hemels tot de andere kant licht, zo zal de Zoon des mensen wezen op zijn dag.

Dat lezende denk ik, voorlopig blijf ik nog maar rustig in mijn kerkje zitten.

Kees Droog

Berichtdoor Kees Droog » 12 sep 2004 10:07

dingo schreef:Kees,
Als we toch met bijbelteksten gaan gooien Lukas 17:20-24
Dat lezende denk ik, voorlopig blijf ik nog maar rustig in mijn kerkje zitten.

Beste dingo, als we toch met bijbelteksten... je hebt het over het WOORD van God! Kan jij nu nog rustig in jou kerkje blijven zitten? God is zeer duidelijk in Zijn Woord voor Zijn uitverkorene, het Israël. "Gaat uit van haar, mijn volk, opdat u met haar zonden geen gemeenschap hebt en opdat u van haar plagen niet ontvangt." Openbaring 18:4

Geliefden, dit is al de tweede brief die ik u schrijf. In beide wek ik door herinnering uw oprechte gezindheid op, opdat u terugdenkt aan de woorden die tevoren door de heilige profeten gesproken zijn en aan het gebod van de Heer en Heiland, door uw apostelen verkondigd. Weet dit eerst, dat er in het laatst van de dagen spotters met spotternij zullen komen, die naar hun eigen begeerten wandelen en zeggen:

Waar is de belofte van zijn komst? Want sinds de vaderen zijn ontslapen, blijft alles zo als van het begin van de schepping. Want moedwillig is hun dit onbekend, dat door het woord van God de hemelen van oudsher waren en een aarde bestaande uit water en door water, waardoor de toenmalige wereld, door water overstroomd, vergaan is. Maar de tegenwoordige hemelen en de aarde zijn door hetzelfde woord opgespaard voor het vuur en worden bewaard tot de dag van het oordeel en van de ondergang van de goddeloze mensen.

Maar laat dit ene u niet onbekend zijn, geliefden, dat een dag bij de Heer is als duizend jaar en duizend jaar als een dag. 2 Petrus 3:1-8

De zondvloed vond plaats in 4990 voor Christus. Jahweh God, vertelde Noach dat Hij de aardbodem zal verdelgen in 7 dagen (Genesis 7:4).
Dan hebben we gelezen in 2 Petrus 3:8, dat een dag bij de Heer is als duizend jaar en duizend jaar als een dag. 4990 voor Christus + 7000 jaar, dan zijn we gekomen in het heden.

Jezus zegt tot Zijn uitverkorene:
Zijt wakende, indien gij dan niet waakt, zo zal Ik over u komen als een dief, en gij zult niet weten, op wat ure Ik over u komen zal. Lees de vijfde brief aan Sardis in Openbaring 3:1-6

Ambassadeur voor Christus,

Kees Droog

Terug naar “Archief”