Is de kerk dood?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kees Droog

Is de kerk dood?

Berichtdoor Kees Droog » 11 sep 2004 15:13

IS DE KERK DOOD?

Wat voor een vraag is dat? Vele mensen gaan nog steeds elke week naar de kerk.

Ja, het is waar dat er nog steeds veel mensen in veel kerken aanwezig zijn; maar het geestelijke leven van een kerk is niet gebaseerd op het aantal mensen die aanwezig zijn, het is hoofdzakelijk gebaseerd op de trouwheid aan de Bijbel. God heeft de gemeente van het Nieuwe Testament gewaarschuwd dat het licht van de waarheid verwijderd zal worden indien zij Zijn geboden niet onderhouden:

… bekeer u, en doe de eerste werken; en zo niet, Ik zal u haastelijk bij komen, en zal uw kandelaar van zijn plaats weren, indien gij u niet bekeert. (Openbaring 2:5)

caprice

Berichtdoor caprice » 11 sep 2004 15:51

Het is inderdaad droevig gesteld. Wat een geesteloosheid en biddeloosheid is er in de kerken. Het lijkt soms wel of God niet meer werkt, maar toch zal Hij doorgaan met Zijn werk totdat de laatste zal zijn toegebracht tot de Kerk.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 sep 2004 16:00

waarom zeg je dit? :| je geeft hiermee wel een waarde oordeel af over alle kerken. Misschien dat je je eigen gemeente bedoelt maar dit wil neit voor alle kerken in Nederland gelden. persoonlijk wordt ik altijd een beetje depressief van zulke uitspraken. :?

caprice

Berichtdoor caprice » 11 sep 2004 16:01

Moeten we onze ogen dan blijvend dichthouden?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 sep 2004 16:02

waarom? ik vindt het negatief zo te denken. Net alsof God niet meer bekeren wil ofzo.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 11 sep 2004 16:02

caprice schreef:Het is inderdaad droevig gesteld. Wat een geesteloosheid en biddeloosheid is er in de kerken. Het lijkt soms wel of God niet meer werkt, maar toch zal Hij doorgaan met Zijn werk totdat de laatste zal zijn toegebracht tot de Kerk.

Heb je niet in de gaten dat ondanks de leeglopende kerken een opwekking bezig is?
Laatst gewijzigd door Invincible op 11 sep 2004 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
..

caprice

Berichtdoor caprice » 11 sep 2004 16:04

Yael schreef:waarom? ik vindt het negatief zo te denken. Net alsof God niet meer bekeren wil ofzo.

Dat is dus helemaal niet waar. Lees ook de laatste zin van dat bericht nog eens.
En het mag gezegd worden dat dit nog gemerkt wordt, ook in de gemeente waar ik zit.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 sep 2004 16:05

maar erg weinig zeker :? (zo komt het op mij over....)

Kees Droog

Gods tempel - Gods gebouw.

Berichtdoor Kees Droog » 11 sep 2004 16:12

Re: "maar toch zal Hij doorgaan met Zijn werk totdat de laatste zal zijn toegebracht tot de Kerk."

"U wordt ook zelf als levende stenen gebouwd..."

Weet u niet, dat u Gods tempel bent en dat de Geest van God in u woont? Want Gods medearbeiders zijn wij, Gods akker, Gods gebouw bent u. *

Verlangt als pasgeboren kinderen naar de redelijke, onvervalste melk, opdat u daardoor opgroeit tot behoudenis; als u geproefd hebt dat de Heer goedertieren is, tot Wie u komt, tot een levende steen, door mensen wel verworpen maar bij God uitverkoren en kostbaar, en u wordt ook zelf als levende stenen gebouwd, als een geestelijk huis tot een heilig priesterdom, om geestelijke offeranden te offeren, die voor God aangenaam zijn door Jezus Christus. 1 Petrus 2:2-5

En toen het Lam het vijfde zegel opende, zag ik onder het altaar de zielen van hen die geslacht waren om het woord van God en om het getuigenis dat zij hadden. En zij riepen met luider stem en zeiden: Tot hoelang, heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt U ons bloed niet aan hen die op de aarde wonen? En aan ieder van hen werd een lang wit kleed gegeven; en hun werd gezegd dat zij nog een korte tijd moesten rusten, totdat ook hun medeslaven en hun broeders die gedood zouden worden evenals zij, voltallig zouden zijn. Openbaring 6:9-11

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 11 sep 2004 18:56

De kerk dood?

Is de kerk dood:

- als je mensen tegenkomt die christelijke studenten in hun stad willen mobiliseren om voor hun medestudenten te bidden, en uiteindelijk alle studenten in die stad met het evangelie te bereiken

- als er bijbelstudieconferenties georganiseerd worden die maanden voor de tijd al vol zitten

- als mensen gaan nadenken over het geloof, bijbelstudie gaan doen, gaan bidden.

Is de kerk dan dood? Volgens mij nog lang niet!!!!
"De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken."
- Arthur C. Clarke -

Brion
Sergeant
Sergeant

Re: IS DE KERK DOOD?

Berichtdoor Brion » 11 sep 2004 19:37

Kees Droog schreef:IS DE KERK DOOD?

Wat voor een vraag is dat? Vele mensen gaan nog steeds elke week naar de kerk.

Ja, het is waar dat er nog steeds veel mensen in veel kerken aanwezig zijn; maar het geestelijke leven van een kerk is niet gebaseerd op het aantal mensen die aanwezig zijn, het is hoofdzakelijk gebaseerd op de trouwheid aan de Bijbel. God heeft de gemeente van het Nieuwe Testament gewaarschuwd dat het licht van de waarheid verwijderd zal worden indien zij Zijn geboden niet onderhouden:

… bekeer u, en doe de eerste werken; en zo niet, Ik zal u haastelijk bij komen, en zal uw kandelaar van zijn plaats weren, indien gij u niet bekeert. (Openbaring 2:5)

Beste Kees, op alle andere forums en gastenboeken waar je dit soort dingen neerzet, is je taal veel harder. Heb je je tekst speciaal voor het refoweb wat aangepast? (en ga je hier ook onder 3 verschillende inlognamen posten?)

In het gastenboek van de gereformeerde kerk Abcoude-Loenen schrijf je dit:
--------
"IS DE KERK DOOD? Het uur van Gods oordeel is gekomen! Gelovigen moeten NU de kerk uit vluchten. "Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods; en indien het eerst van ons begint, welk zal het einde zijn dergenen, die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn? 1 Petrus 4:17 Zoek op Google: "IS DE KERK DOOD?", "HET UUR VAN GODS OORDEEL IS GEKOMEN", "GELOVIGEN MOETEN NU DE KERK UIT VLUCHTEN" en lees het boek op de Webside: "THE END OF THE CHURCH AGE AND AFTER". kees droog"
----------
Dat is nog eens andere koek, dat het onschuldige vraagje "of de kerk dood is". Waarom zeg je HIER ook niet dat we de kerk uit moeten vluchten? Is dat taktiek?

Prosper Kodjo

Is de kerk dood?

Berichtdoor Prosper Kodjo » 11 sep 2004 19:40

Hello Kees droog,

Ik weet dat de kerk niet volmaakt is, maar ik denk niet dat het dood is. Waarom zou u zeggen dat de kerk dood is?

Prosper

Kees Droog

Re: Is de kerk dood?

Berichtdoor Kees Droog » 11 sep 2004 21:14

[quote="Prosper Kodjo" Ik weet dat de kerk niet volmaakt is, maar ik denk niet dat het dood is. Waarom zou u zeggen dat de kerk dood is?]

Je hebt het juist dat de kerk nooit volmaakt is geweest, en God heeft de ongehoorzaamheid van de algemene kerk voor een hele tijd getolereerd. Maar de tijd is gekomen dat het lankmoedige geduld van God met de kerk over is en Zijn oordeel op de kerken is begonnen:

En Ik heb haar tijd gegeven, opdat zij zich zou bekeren van haar hoererij, en zij heeft zich niet bekeerd. Zie, Ik werp haar te bed, en die met haar overspel bedrijven, in grote verdrukking, zo zij zich niet bekeren van hun werken. (Openbaring 2:21-22)

Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods… (1 Petrus 4:17)

Kees Droog

Re: IS DE KERK DOOD?

Berichtdoor Kees Droog » 11 sep 2004 21:29

Brion schreef:Dat is nog eens andere koek, dat het onschuldige vraagje "of de kerk dood is". Waarom zeg je HIER ook niet dat we de kerk uit moeten vluchten? Is dat taktiek?

Beste Brion,
Dank je wel voor je uitnodiging om de Bijbelinformatie hier te kunnen plaatsen:

Het uur van Gods oordeel is gekomen!
Gelovigen moeten NU de kerk uitvluchten.

De Bijbel onderwijst dat in deze dagen we zullen vluchten van de kerken. Gods oordeel is begonnen, en God start het in de uiterlijke kerk.
We zullen, als mogelijk, bijeenkomen met andere gelovige; maar niet in een kerk. Hebreeën 10:25

Vreest God, en geeft Hem heerlijkheid, want de ure Zijns oordeels is gekomen; En aanbidt Hem, Die den hemel, en de aarde, en de zee, en fonteinen der wateren gemaakt heeft. Openbaring 14:7

Maar wanneer gij zien zult, dat Jeruzalem van heirlegers omsingeld wordt, zo weet alsdan, dat haar verwoesting nabij gekomen is.
Alsdan die in Judea zijn, dat zij vlieden naar de bergen; en die in het midden van dezelve zijn, dat zij daaruit trekken; en die op de velden zijn, dat zij in dezelve niet komen. Want deze zijn dagen der wraak, opdat alles vervuld worde, dat geschreven is. Lukas 21:20-22

In deze verzen, "Jeruzalem" en "Judea" verwijzen naar de uiterlijke kerken. De “bergen” naar Christus. De eeuwige Kerk bestaan uit al die God heeft gered en deze zullen leven met Hem eeuwig in de Hemel.
De "legers" zijn satan (de antichrist), als hij komt met zijn valse profeten met kracht, tekenen en wonderen der leugen. Dit is Gods oordeel in de kerk. Zie ook 2 Thessalonicensen 2:1+.

Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods; en indien het eerst van ons begint, welk zal het einde zijn dergenen, die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn? 1 Petrus 4:17

Kees Droog

Het tijdperk van de kerk is voorbij, maar de gemeenschap leeft voort:
Join us for live fellowship over the Internet: www.ebiblefellowship.com
For more information on the end of the church age: www.familyradio.com

"THE END OF THE CHURCH AGE...AND AFTER".

www.familyradio.com/graphical/literatur ... tents.html

caprice

Berichtdoor caprice » 11 sep 2004 21:36

Yael schreef:maar erg weinig zeker :? (zo komt het op mij over....)

Wie is er hier nu pessimistisch. :?

Terug naar “Archief”