Wat is er tegen het bezoeken van andere kerkdiensten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kees Droog

Vergadering der gelovigen.

Berichtdoor Kees Droog » 11 sep 2004 15:55

En een kerk is toch een 'vergadering der gelovigen'?

Dat is juist, want waar twee of drie vergaderd zijn in mijn naam, daar ben Ik in hun midden. Mattheus 18:20

Vergadering der gelovigen, bij je thuis of bij broeders, tegenwoordig op het Internet: www.ebiblefellowship.com

caprice

Berichtdoor caprice » 11 sep 2004 15:57

Waarom ergens thuis?
We hebben toch kerkgebouwen voor dat doel?

caprice

Re: De Geest van God heeft de kerken verlaten.

Berichtdoor caprice » 11 sep 2004 22:01

Kees Droog schreef:
caprice schreef:Waarom ergens thuis?
We hebben toch kerkgebouwen voor dat doel?

Het is droevig maar waar, dat de Geest van God de kerken heeft verlaten; ...

Stop maar. Want daar is niets van waar. De Heere heeft nog meerdere malen willen werken in Zijn huis, door Zijn Geest in mijn hart. Dat weet ik heel zeker.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 12 sep 2004 14:41

caprice schreef:De Heere heeft nog meerdere malen willen werken in Zijn huis, door Zijn Geest in mijn hart. Dat weet ik heel zeker.

Ik ook :D
..

777bert777

Berichtdoor 777bert777 » 12 sep 2004 19:26

Invincible schreef:
caprice schreef:De Heere heeft nog meerdere malen willen werken in Zijn huis, door Zijn Geest in mijn hart. Dat weet ik heel zeker.

Ik ook :D

Zoek de Geest van God niet in een Kerk , of wat dan maar ook . Hij is voor een ieder die daar om vraagt . dus zelfs als je op een onbewoond eilandje leeft ! :mrgreen:

Gelukkig maar . Ik bezoek haast elke week een andere gemeente en zodoende een heleboel gezien en gehoord . er is er geen hetzelfde - trouwens geen mens is het zelfde , wat een creatieve God !! - maar om een gemeente te vormen is het wel belangrijk dat je samen met een aantal anderen een groep vormt om zo het lichaam van Christus te vormen - Zijn Gemeente - Met daarbij de opmerking dat Hij daar de Leider is en niet een kerkenraad of predikant of wat dan ook .

Ik verwijs Hierbij naar Handelingen 15 een van de eerste Kerkenraad - Gemeente raads vergaderingen . Geen compromissen ! maar een Amen als sluitstuk .

En ik geloof ten zeerste dat de Geest door elke verkondiging heen wil werken - leren door het niet te horen .

( ps dit is een van mijn eerste inhoudelijke reaktie's - een tip van de sluiert wie ik ben vind je in de voorstel topic )

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 sep 2004 08:11

marnix schreef:Wat zei Paulus: Ik hou overal hetzelfde verhaal en pas me niet aan de mensen aan? Inhoudelijk deed Hij dat inderdaad, hij kwam niet met mooie woorden etc, maar bracht het evangelie van verlossing door Christus. Maar wat vormen betreft dan? Daarin paste hij zich aan. Hij was de grieken een griek, de joden een jood... zie bijvoorbeeld hoe hij zich aan de griekse cultuur aanpast bij zijn toespraak op de Areopagus. Waarom deed Paulus dat? Dat zegt hij in een van zijn brieven: Om zoveel mogelijk mensen voor Christus te winnen.

paulus was er tot geroepen net als de apostelen. maar wil dit zeggen dat iedereen daar toe geroepen is? ik denk het niet. ik denk eerder dat ieder mens ergens zijn of haar talent voor heeft. het zij voor evangeliseren, hetzij het luisteren, hetzij er voor te bidden. maar jij spreekt van een actieve rol en ik bedoelde met mijn alternatief dat we ook God Zijn werk kunnen laten doen en er voor kunnen bidden dat er nog mensen tot inkeer gebracht mogen worden.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 sep 2004 11:01

caprice schreef:Stop maar. Want daar is niets van waar. De Heere heeft nog meerdere malen willen werken in Zijn huis, .

Even een offtopic bericht, maar wel belangrijk in mijn ogen:

Ik wil je er wel op wijzen dat de kerk of een kerkgebouw niet het huis van God is. Dat was de Tempel. Een kerk is slechts een bedehuis, niet het huis van God. Hij woont daar immers niet, Hij woonde echter wel in de Tempel.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 sep 2004 11:05

Paar off-topicreacties verwijderd,
Het onderwerp is: Bezoeken van een andere kerk: waarom wel/niet.

Kees Droog, je zorgen over aanwezigheid van de Heilige Geest in de kerk is een andere discussie en kan je hier posten:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=7487&start=30
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

sela

Berichtdoor sela » 13 sep 2004 11:08

Sabra schreef: Hij woonde echter wel in de Tempel.

caprice schreef:en niet (te ver) reizen op zondag.

en vandaag in de hemel. een verre reis...
Laatst gewijzigd door sela op 13 sep 2004 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 sep 2004 11:09

sela schreef:
caprice schreef:en niet (te ver) reizen op zondag.

vroeger woonde god in de tempel en vandaag in de hemel. een verre reis...

Hij is overal.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 11:10

En dat is een troostende gedachte: de Heer is achter ons en voor ons en naast ons en met ons.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

sela

Berichtdoor sela » 13 sep 2004 11:12

Optimatus schreef:En dat is een troostende gedachte: de Heer is achter ons en voor ons en naast ons en met ons.

ook nu op refoweb.

ik denk dat het bezoeken van andere kerken je wijsheid brengt. als je steeds bij dezelfde groep bent kan dat je perspectief op zaken versmallen.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 sep 2004 11:18

Ik denk dat je ten alle tijden wel een thuisbasis moet hebben, een eigen gemeente, een kerk waarin je dienstbaar bent.

Maar het bezoeken van zo nu en dan een andere gemeente, houdt mij scherp. zet mij aan het denken.
Vorige week zondag met Butterfly naar haar Evangelische gemeente geweest. DAt is heel wat anders dan de Gereformeerde Gemeente :)
Ik heb een hele fijne zondag gehad! En leerzame zaken mee naar huis genomen.
Want dat blijf ik geloven, overal waar Gods Woord opengaat, waar men vergadert in Zijn Naam, daar is God. Ook hier op refoweb ja.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 11:20

Ik denk echter wel dat het verstandig is te onderzoeken wat de kerk die je bezoekt als rechte leer beschouwt. Voor je het weet, zit je bij een griezelige sekte zoals adventisten en wicca's die van alles blèren maar het ware Woord des Heren compleet verwringen.

Op dat punt kan ik me Caprice's mening wel weer waarderen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”