Moderator: Moderafo's
Opperpotje schreef:ik begin wel te merken en zekers onder christenen dat dit onderwerp erg zwaar is vooral voor de mensen die zelf homo of lesbi zijn, wat God er van vind, of hij ons ook al een foud ziet enz..enz maar waarom zou God geluk een zonde vinden waarom kunnen wij als mensen er niet gewoon een punt achter zetten en zeggen mensen God houd van ons en hij laat ons in onze normen en waarden....laten wij dat dan ook eens bij elkaar doen en niet in velle gesprekken gaan dat homofelie een schande is.....laten we nu eens gewoon over andere dingen hebben, dat er tegen ons zo grof gesproken wordt dat wij en schande zijn en dat dit niet kan, kan gewoon niet dat moet eens ophouden, wij zijn ook mensen wij houden wel meschien van het zelfde geslacht maar vergeet niet dat we ook een kind van God zijn, als God dit niet Goed vind dan zecht hij dat zelf wel....en ik vind niet dat wij mogen zeggen dat dit een zonde is....
Gershwin schreef:sela, allereerst mijn excuses voor mijn misschien ietwat te heftige reactie gisteren. Ik ben het dus oneens met de stellingZoals ik al eerder zei: biologisch gezien is het nog steeds tegennatuurlijk. En, wat ik ook al eerder ergens betoogd heb: hoewel een relatie primair om liefde gaat (en niet om de lichamelijke aspecten) is voortplanting toch nog steeds het grondvlak van een liefdesrelatie. Ach, er kunnen nu allerlei argumenten uit de kast getrokken worden. Met voorbeelden van impotente mannen (die zich toch echt niet kunnen voortplanten) etc. Maar de strekking lijkt me duidelijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten