Overkill schreef:Wanneer ben je eigenlijk een alcoholist?Als je je grenzen niet kent en oneindig kan doordrinken?
Als je vrijwel altijd alcohol in je bloed hebt?
Als je altijd behoefte aan alcohol hebt?
Als je echt geen dag zonder kan?
Als je niet kan functioneren zonder alcohol?
Zelf drink ik graag een paar pilsjes, en ja, ook wel eens tot het dronken zijn toe.
Ik beperk me niet tot alleen drinken in het weekend, maar doordeweeks is het ook wel eens raak.
Bier is een aantrekkelijke consumptie waar je niet snel genoeg van hebt.
Ik zie voor mezelf niet echt reden om me te beperken met drinken, ik bedoel, ik ben gezond, sportief, heb vrienden, en ga daar veel mee om, en als je een avondje ergens zit en je kijkt een filmpje en je ouwehoert wat bij, dan beperk je je niet tot twee biertjes.
Nou ja, als je 15 bent misschien, maar het consumptiegedrag stijgt in de loop der jaren zeker wel.
Een vriend van me krijgt bij aanraking van een biertje standaard de neiging om zich compleet laveloos te zuipen.
Moet ie zelf weten, vind ik, tenminste, ik kan me er niet druk om maken als hij zich als een idioot gedraagt, een beetje verantwoordelijkheidsgevoel mag wel aanwezig zijn.
Medelijden met (altijd) dronken mensen zul je van mijn kant niet zo snel zien.
Een beetje controle over jezelf lijkt me een vereiste.
Zoals jij het beschrijft ben je dus een alcoholist.
Waarom moet je bij een film kijken of praten met je vrienden bier drinken?
Kan dat niet ook gewoon met niet alcoholische drank?
En als jullie na dat drinken naar huis gaan, hoe doen jullie dat?
Ik vind "dronken" mensen dus walchelijk! Echt daar kan ik dus gewoon misselijk van worden.