homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Opperpotje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Opperpotje » 09 sep 2004 15:41

Zucht....het eeuwige gezuer over wat wel en niet goed is, of god ons goed keurt of niet....vandaag weer hoor iemand via een chat, meisje ik moet je wat vertellen God heeft me zo net verteldt dat ik aan je moet doorgeven dat je foud bezich bent, en dat je nu nog de goede kant op kan gaan hij wildt je vergeven......

Mijn antwoordt hier op is......Bla.....als hij dat via jou zecht of wie dan ook al is het mijn dominee dan geloof ik het niet...want dan is god in mijn ogen iemand die bang is dat recht tegen mij te zeggen.....

Kijk dat snap ik nou niet he mensen mogen best zeggen dat het niet goed is en zo, ik heb er ook haast geen zin in op velle gesprekken er over tehebben, maar wat ik niet snap dat er zulke mensen bestaan die dit soort dingen gaan zeggen kom op....God spreekt echt niet via via.....of heb ik dat mis.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 sep 2004 15:48

Eh... ik zal niet graag beweren dat diegene die dat tegen je zegt per definitie namens God sprak, maar als je gaat kijken naar hoe zoiets in de bijbel functioneert dan spreekt God af en toe wel degelijk via andere mensen tegen je. Profeten, weet je wel. Ik geloof niet dat dat ras per definitie uitgestorven is.

@ sela: misschien heb je gelijk, en maken we er idd een veel te groot punt van. Net als van een heleboel andere dingen. Anderzijds stelt God de zonden niet op prijs, ook niet als het onbelangrijke zonden zijn. Dus stel dat het zondig is, dan is het niet onterecht het aan te kaarten.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

sela

Berichtdoor sela » 09 sep 2004 15:49

Opperpotje schreef: God spreekt echt niet via via.....of heb ik dat mis.

als je het op een bepaalde manier bekijkt is het christelijk geloof soms even mystiek als hekserij? [wat zeg je nu toch sela]

@gershwin: maar zonden zijn misschien wel ondergeschikt aan het verhogen van Gods eer en majesteit. bij zonde zijn we meer op onszelf gericht dan bij verhogen.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 sep 2004 16:01

Tsja. Als je iets doet waarvan je niet zeker weet of God het leuk vindt ben je ook meer op jezelf dan op God gericht.

Goodbye.

sela

Berichtdoor sela » 09 sep 2004 16:03

Gershwin schreef:Tsja. Als je iets doet waarvan je niet zeker weet of God het leuk vindt ben je ook meer op jezelf dan op God gericht.

leg uit...

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 sep 2004 16:15

Je kunt wel je ogen sluiten voor het leven en zeggen 'ik ga helemaal voor God leven, en maak me niet meer druk om zonde', maar dat werkt niet. God vraagt regelmatig in de Bijbel aan mensen eens goed kritisch naar zichzelf te kijken, in plaats van wel godsdienstig te zijn maar ondertussen een gigantisch mess van hun leven te maken. Check bijv. Jesaja 1. Vrij vertaald: wat heb ik aan jullie offers als jullie niet bereid zijn Mijn wet te houden?
Nu ben ik zelf ook sterk voorstander van 'leven naar de geest van de wet en niet naar de letter', maar dat neemt niet weg dat we alles wat naar een opdracht van God riekt wel serieus moeten nemen

Goodbye.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 sep 2004 16:17

Ik denk dat het wel kan hoor, dat God via andere mensen tot je spreekt. Ik denk zelfs dat dat heel vaak gebeurt. Waarom zit je anders elke zondag in de kerk? Natuurlijk moet je niet alles klakkeloos aannemen wat een ander zegt, maar het kan je wel aan het denken zetten. Voorbeeldje: je leest een boek waardoor je ineens beseft dat je een bepaalde zonde doet. Nou dan ben je toch maar wat blij dat je dat inziet en je ervan kunt laten bevrijden!

(btw ik zeg hier nix over homo's he)

dingo

Berichtdoor dingo » 09 sep 2004 16:28

Opperpotje schreef:Zucht....het eeuwige gezuer over wat wel en niet goed is, of god ons goed keurt of niet....vandaag weer hoor iemand via een chat, meisje ik moet je wat vertellen God heeft me zo net verteldt dat ik aan je moet doorgeven dat je foud bezich bent, en dat je nu nog de goede kant op kan gaan hij wildt je vergeven......

Mijn antwoordt hier op is......Bla.....als hij dat via jou zecht of wie dan ook al is het mijn dominee dan geloof ik het niet...want dan is god in mijn ogen iemand die bang is dat recht tegen mij te zeggen.....

Kijk dat snap ik nou niet he mensen mogen best zeggen dat het niet goed is en zo, ik heb er ook haast geen zin in op velle gesprekken er over tehebben, maar wat ik niet snap dat er zulke mensen bestaan die dit soort dingen gaan zeggen kom op....God spreekt echt niet via via.....of heb ik dat mis.

God kan natuurlijk altijd via mensen spreken maar dit lijkt er toch verdacht veel op dat hij/zij de echo van zijn/haar eigen gedachte voor een boodschap van God aanziet. Waarom zou uitgerekend hij/zij in een discussie een boodschap van God voor jou krijgen (waarom niet jijzelf).

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 sep 2004 16:30

bijvoorbeeld omdat jij zelf niet openstaat voor zijn boodschap, omdat Hij dat al te vaak geprobeerd heeft. Maar dat is dus puur een speculatieve uispraak van me.

Goodbye.

sela

Berichtdoor sela » 09 sep 2004 16:32

Gershwin schreef:bijvoorbeeld omdat jij zelf niet openstaat voor zijn boodschap, omdat Hij dat al te vaak geprobeerd heeft. Maar dat is dus puur een speculatieve uispraak van me.

andere speculatie: als mensen een psalm of tekst van boven krijgen, krijg je die dan ook of moet je daaraan denken omdat je dat ooit uit je hoofd geleerd hebt. meer psychologie dan godsdienst?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 sep 2004 16:33

Hm. God werkt door middel van de psyche. Kan je denk ik niet tegen elkaar uit spelen.

Goodbye.

sela

Berichtdoor sela » 09 sep 2004 16:34

want?

sela

Berichtdoor sela » 09 sep 2004 16:35

Gershwin schreef:Hm. God werkt door middel van de psyche. Kan je denk ik niet tegen elkaar uit spelen.

of godsdienst is een antwoord van mensen op de allermoeilijkste levensvragen. waarom niet het ene godsdienst en het andere psychologie of alles psychologie?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 sep 2004 16:39

Nieuw topic, geef maar een link als je het geopend hebt :D lijkt me een leuke discussie 8)

Goodbye.

sela

RefoWeb.nl Forum Index -> Relaties

Berichtdoor sela » 09 sep 2004 17:29

RefoWeb.nl Forum Index -> Relaties

Terug naar “Archief”