Moderator: Moderafo's
johannes1 schreef:ik denk meer dat het gelegen is in wat van jou is. ik neem even ander voorbeeld jij gaat iedere dag naar jou huis om te eten en te slapen. je gaat niet iedere dag naar een ander huis, nee jij gaat naar je eigen huis. en zo is het denk ook met de kerk. je gaat naar je eigen kerk.
caprice schreef:Marnix schreef:Soms heb ik geen zin in weer stampot andijvie... en ga ik naar de snackbar, of in een pizzeria eten![]()
Dat is lang niet altijd gezond hoor.
Marnix schreef:caprice schreef:Marnix schreef:Soms heb ik geen zin in weer stampot andijvie... en ga ik naar de snackbar, of in een pizzeria eten![]()
Dat is lang niet altijd gezond hoor.
Maar wel voedzaam.
Incincible heeft gelijk... stel, je eet de hele week aardappels... dan komen ze aan het eind van de week je neus uit... Als je dan wat anders eet ga je weer meer van eten genieten... En als je af en toe wat anders eet ga je juist die aardappels ook weer meer waarderen.
Concreet heb ik dat ook gemerkt. Ik kwam in een sleur in de kerk, telkens hetzelfde rijtje, dezelfde woorden, vormen etc. Ik kwam in een dip, het deed me niet veel meer. Bij jeugdkerken was de vorm opeens anders en werden mijn oogjes weer geopend en zag ik de waarde van het geloof weer. Sindsdien ga ik weer met plezier naar mijn eigen kerk.
Marnix schreef:Concreet heb ik dat ook gemerkt. Ik kwam in een sleur in de kerk, telkens hetzelfde rijtje, dezelfde woorden, vormen etc. Ik kwam in een dip, het deed me niet veel meer. Bij jeugdkerken was de vorm opeens anders en werden mijn oogjes weer geopend en zag ik de waarde van het geloof weer. Sindsdien ga ik weer met plezier naar mijn eigen kerk.
tanteoranje schreef:... toch zie ik meer nadelen van kerkbezoek buiten je eigen gemeente. Ik heb in familiekring voorbeelden waar de kinderen overal heen gefladderd zijn omdat ze de structuur misten van de kerkgang naar eigen gemeente. En met een belijdenis- of doopdienst kom je toch vanzelf wel es bij een ander kerkverband binnen... en ben je wettig verhinderd om je eigen dienst bij te wonen. Het is tuurlijk wel aantrekkelijker om wat afwisseling aan te brengen maar of dat echt beter is... Maar als ik het op m'n oudere dag fout zie laat het gerust weten...
Optimatus schreef:Het slechte is dat als mensen steeds maar in hun eigen hokje blijven zitten ze op geen enkele wijze bijdragen aan het herstel van de christelijke eenheid. Nooit zullen ze ook maar één stap in de richting van een andere christelijke kerk willen doen - terwijl ook hun eigen kerk niet DE ware kerk is, net zo min als de mijne.
caprice schreef:Juist mede om die reden bezoek ik (doordeweeks) ook kerkdiensten van andere kerkverbanden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten