Josh schreef:Weet je...Yael...
Ik heb nu al zoveel punten laten zien, dat de 3-eenheid niet klopt, dat een weldenkend mensen de zaken anders zou gaan benaderen. Als je immers weet dat iets niet klopt met overweldigend bewijs, dan ga je namelijk met de kleine dingetjes die overblijven denken: wat kan er hier fout zijn gegaan want het klopt niet met het grote geheel!
* Zou het verkeerd vertaald zijn?
* Zou de interpretatie niet kloppen?
* Zou er iets anders bedoeld worden?
* etc.
Er is overweldigend bewijs inderdaad, maar niet voor wat jij zegt, eerder het omgekeerde.
Sorry, maar het aanhalen van een paar bijbelteksten en daar onlogische conclusies uit trekken is nog geen bewijs.
Josh schreef:Wat ik bedoelde met dat God praat tegen God kun je lezen in Psalm 45:8b. daarom heeft U o God! Uw God gezalfd met vreugdeolie boven Uw medegenoten.
Zou het misschien kunnen zijn dan, dat hier eigelijk iets anders staat?
* 'Uw God' ....is er een 'God' eigendom van een andere God? Want daar duidt het woordje
'Uw' op?!
* Of zou hier bedoeld worden dat er de 'God' die zijn God met vreugdeolie gezalfd heeft eigenaar is van de andere God?
Dat is het verdraaiien van bijbelteksten naar eigen voorkeur.
Wie zegt trouwens dat het hier om een eigendomsverhouding gaat?
Het gaat om een relationele verhouding, nl. tussen Vader en Zoon.
Of is God soms ons eigendom als wij bidden "
Onze Vader..."?
Nee, het gaat om de relatie met Hem en daardoor mogen we dit bidden.
Josh schreef:1. Als we weten, dat Jezus de Gezalfde Zoon van God is
2. Als we weten, dat Jezus goddelijke macht, koningschap en eeuwig leven van GOD ontving
3. Als we weten, dat Jezus die macht en het koningschap weer teruggeeft aan GOD (1 Cor 15:24-28)
4. Als we weten, dat dan God in allen zal zijn (1 Cor 15:28)
Zou het dan misschien kunnen zijn dat Jezus -Zoon van de ENIGE GOD- een Mensenzoon is van GOD die met goddelijke macht is bekleed?! En dan ben je volgens mij 'goddelijk'. Maar niet GOD, want daarvan is er maar één.
"Goddelijk" is een eigenschap. Eigenschappen zeggen iets over de eigenaar. Je wilt dus zeggen dat Jezus goddelijke eigenschappen heeft, waarom dan ook niet de gewettigde conclusie trekken dat de eigenschappen van Jezus kenmerk is van zijn God evengelijk zijn?
Josh schreef:Bovendien weet je ook nog, dat Jezus dus 'mens is' én Middelaar tussen God en ons én Hogepriester voor GOD. Kortom: weliswaar met goddelijke macht bekleedt, maar niet GOD dus.
Een mens kan de straf tegen de zonde niet dragen, behalve als Hij daarnaast ook God is. Te zeggen dat een mens bekleed is met goddelijke macht lijkt me trouwens alleen gerijmd als je Hem dan ook God noemt, anders is het geen goddelijke macht.
Het is tekenend dat in de tekst waarin de term Goddelijke kracht en Jezus in 1 adem worden genoemd, Hij ook God wordt genoemd, zie 2 Petrus 1:
1 Simeon Petrus, een dienstknecht en apostel van Jezus Christus, aan degenen, die even dierbaar geloof met ons verkregen hebben, door de rechtvaardigheid van onzen God en Zaligmaker, Jezus Christus;
2 Genade en vrede zij u vermenigvuldigd door de kennis van God, en van Jezus, onzen Heere;
3 Gelijk ons Zijn Goddelijke kracht alles, wat tot het leven en de godzaligheid behoort, geschonken heeft, door de kennis Desgenen, Die ons geroepen heeft tot heerlijkheid en deugd;
Dit zegt voldoende lijkt me.
De redenatie dat Jezus wel goddelijke kracht heeft maar niet tegelijkertijd God is, is dus in volstrekte tegenstelling met de Bijbel.
parsifal schreef:wie is de "ons" Josh?
Dat zou ik ook wel willen weten.

Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)